Vuurwerk is verbindend. Een traditie. Een samenkomen om te vieren. Iedereen in Nederland viert een feest, iedereen op zijn eigen manier. Maar als er dan mooi vuurwerk de lucht in gaat dan komt men samen. Om te kijken naar onze hobby/passie. Dan wil ik die graag overdragen in alle pracht en praal die het te bieden heeft. Daarom wilde ik het publiek ons mooiste/sierlijkste vuurwerk laten zien.
Hieronder de feedback van mijn publiek en mijn eigen ervaring.
Absolute top:
Rainbow / Something Different - Wolff. Het hele publiek hoorde ik wauw zeggen. De kinderen vonden de fish effecten geweldig. De crackling en regenboog tails kwamen zo ontzettend hoog en waren zelfs tegen windkracht 4/5 goed bestand. Het is een show op zichzelf. Voor iedereen die het “stille” vuurwerk kan waarderen is dit een must have. En ik zeg stil met aanhalingstekens want het schieten van de rijen maakt een enorme indruk als het verder even stil is omdat men met de mond open staat te kijken.
Toppers:
Three Stage Trouble - Redwire. Zo’n sierlijke drietraps fluit die nog behoorlijk lang door ging.
Caïro Crackling - Magnum. Boem knetter deluxe. Voor mij het eerste jaar dat ik hem schoot en was blij dat ik er een karton van had.
Fire Festival - Wolff. Nog zo’n unieke waaierbak die het erg goed deed bij het publiek.
Tailgate Fan - Broekhof. En ik quote mijn buurman die filmde: “zo dan!” Wel jammer dat ik hem vergeten was te controleren en deze dus met de waaier een kwartslag verkeerd stond. Kennelijk nog wel genoeg om fors indruk te maken.
Phenomenal - Hello Fireworks. Groot kleur effect met kleine sierlijke vuurvliegjes.
Face Off - Hello Fireworks. Goed uitgewerkte effecten die er behoorlijk hard op klapte.
E-Pulz - Volt! 5x Blink mine into red tails. Dubbel geschoten en daarom ontzettend indrukwekkend om van dichtbij te zien.
Scream - Pangu en
Hellfire Thunder - Evolution:
Had ik er hier maar meer van gekocht! Wat een schelle t€&@sherrie die daarna ook nog eens een harde burst hadden, heerlijk genietmomentje.
Fanmei 999 en 888 fonteinen - Wolff. Beste prijs/kwaliteit fonteinen. Echt heel groot effect met mooie afwisseling.
Melkbus - GBV WECO. Echt bizar dat zo’n klein fonteintje zo’n goed gevulde effect kan produceren. Ik schoot hem per 3, maar 2 was waarschijnlijk ook voldoende geweest.
Cupido - Riakeo. Helaas mijn enige Riakeo doos. Ontzettend mooie effecten.
Hollenfeuer - Funke. Wat is er nou mooier dan je kind een kleur uit te laten kiezen en dan samen er naar staren totdat ie fluit-knetter zegt. Het enthousiasme van mijn kleine man sprak boekdelen.
Tycoon - Wolff. Wat een tempo en burst! Prachtige doos om vlak voor de finale nog even flink gas te geven in alle kleuren van de regenboog. Verschillende schietrichtingen maakt het een compleet feest.
Verrassend goed:
Megatron 500 assortiment - Rubro. 5x 36shots cakes die echt ontzettend mooi waren. Met name de burst was erg hard en hierdoor waren de effecten dan ook weids.
Turbo Fan - Hello Fireworks. Grote effecten in een mooi tempo geschoten. Door de chrysanten heen waren wat blauwe tinten te vinden die het geheel heel sierlijk maakte.
Ti Sento - Hello Fireworks. Goeie 100s 25mm bak. Tempo zat er lekker in, kleurrijk, effecten groter dan sommige 30mm bakken.
Flipper:
36 shots fan - Cafferata. Ter vervanging gekregen van de Break Even. Schoot in waaier dubbel 30mm en het effect leek wel 20mm. Kleuren maar super kort zichtbaar.
Ik schoot deze tegelijk met de Ti Sento - Hello Fireworks.
Oordeel zelf:
Oh en beste oud en nieuw ooit