Toppers/floppers editie 2024-2025

Event royal tears in heaven rubro
Hardcore helium rubro
Tomahawk pangu (echt beter geworden!!)
Blitz bomber rubro
Transbomber rubro
Bomb xl cake set private label rubro
Ultimate final 600 rubro private label

Flop
Salvo color stars rubro (gevaarlijk laag en slechte kwaliteit)
Lion china red (had m voor t eerst na al die hypes maar wat heb ik hier spijt van)

Ik heb iets meer dan de helft afgestoken. Kortom ik heb echt nog aardig wat over voor volgend jaar. Het ging lekker en had ook veel kijkers in de straat dus dat is wel leuk maar door de wind ben ik rond 1 uur gestopt. Ik bewaar de rest voor volgend jaar dus geen kosten volgend jaar haha ;-). Heb bijna alle Riakeo bewaard ivm de harde wind. Ook pirates of the caribbean en 3x Divider staan er nog :cool:

Toppers, Tomahawk, Grandizer, Kingsmen, Pyro Tsunami, Riakeo Tang Empire, Riakeo Marvellous, Iron Kin Beauty, Chinook, Sky Symphony en de Panther. Deze waren voor mij allemaal wel indrukwekkend. Al komt het door de harde wind wellicht toch anders over dan normaal denk ik.

Hier even de huidige status van de collectie.

Dit was het gisteravond voordat ik begon:

1.jpg 3.jpg 4.jpg 6.jpg

Dit is er vannacht de lucht in gegaan:

afgestoken.jpg

Dit is er nog over en gaan we verdelen over wat locaties voor volgend jaar. Zoals je ziet er zitten nog dolle bakken tussen. Vooral veel Riakeo laten staan door de harde wind.

over.jpg

eigenlijk alles maar wat er voor mij vooral uitsprong
Skyward poema (voor 25mm ging deze toch flink los)
Roaring eagle (rauw fluit wel iets minder heftig dan in het verleden met rotp)
1.2 big willow (gewoon niks op aan te merken)
alle andere compounds ook dikke prima

Flop
crystal nog wat van wtf (zeer onregelmatige crackling fontein)
temple twirl (vond de spinners maar tegenvallen, burst was prima)

• Like
Waarderingen: bri
Top:
Heavy Legend - The Legend pack 3x 20sh
Wat een ongelofelijke lekkere set. Beste van de avond. Volgend jaar komen er minimaal 2 van maar misschien wel meer. Verbaasd me dat er geen topic van is op het forum.

Dark Evil 36sh
Voor een 22mm cake bizar harde klap en mooie spreiding.

Flop:
Ik vond eigenlijk alles wel mooi maar voor de prijs, hype en ervaring laat ik de color hypnose volgend jaar staan wat budget vrij maakt voor andere nieuwe dingen.

Topper: funke cloud connected iskra Wilk en bersek je merkt gewoon het verschil.
1.2 assorted display qua burst en spreiding super.

Niet echt een flop maar wel minder dit jaar de superior Katan. stopte halverwege en burst en spreiding veel minder dan de 1.2 assorted

- Unbeatable van Wolff, echt niet normaal wat een bak dat is voor mij de topper van de avond voor 50 euro
- 888 en 999, komt me toch een golf aan cracking uit daar zeg je echt u tegen. Na de eerste de rest toch nog iets verder weg gezet
- Cliffhanger van Pangu, echt super mooie kleuren die ook lang bleven hangen en die 25mm viel me ook niks tegen
- Break out, Furious en Full assault van Wolff, genoeg over gezegd denk ik. Echt prachtig spul
- Hurricane force van Lesli, had deze voor 50 euro meegepakt met weinig verwachtingen. Maar zaten echt nog mooi effecten in en burst was ook prima.

Flop
- Zorro #WATT Lesli, veel te traag. Wanneer de laatste ging waren de eerste 2 al weg. Wick @ fan was bijvoorbeeld vele malen beter. Ook kleuren van Zorro vielen tegen.

verder was de rest gewoon prima wat ik er van had verwacht

Top:
Elegance: Goud tot op de grond.
Ghostbuster: Dikke rammer.
Break out: Idem ditto hele grote effecten.
Cairo Crackling: Burst iets minder dan vorig jaar, Effecten wel zelfde grootte.

Half:
1,2 inch insane Crown bomber: Deel klapte uit elkaar gelukkig verder wel goed gegaan. Wel een dikke bak.
Turbo fountain: Leek wat moeite te hebben iets meer van verwacht.

Floppers:
Geen

Toppers:
Blue lion king
Special 2, katan, ondanks de pauzes
Evo Paranoia in tweevoud
888 en 999 fountain
White caiman (5m silver funke)
Ground impact
Celebrity fountain
Snow Crystal

Prima middenmoot;
De up-tempo 20mm bakkies van wolff (the legend, dragon show, king of action) presteerden voor 20-25€ / stuk erg leuk.

Code red (wolff), dit was mijn duurste item (125€ betaald). Hij was leuk, maar ik zag het hogere prijssegment er niet vanaf. Als ik het af zet tegen de Blue Lion King (Mystery deal, 70€) dan heb ik daar meer van genoten.
Met de kennis van nu, had ik met die 125€ liever geïnvesteerd in Riakeo.

Bremen fountain

Flop:
Evo Dream chaser; wat een laffe zooi, crossettes zwak, vaak niet in vieren, spreiding matig. Veel teveel voor betaald, zelfs in outlet. Had ik liever de crossette switch of color crossette van broekhoff gehad.

China town, kleuren mooi, uitwerking veel te klein.

Firestorm vulcans

Laatst bewerkt:
Toppers:
Insane Crown Bomber. De kriebels, wat een laatste bak was dat.
Armageddon, iedereen stond versteld van wat er mogelijk is met Nederlands vuurwerk.
Doodle, genieten.
Extreme monsterbox 200's, verbazingwekkend wat daar uit kwam voor een 20mm bak.

Flopper:
Empire (FWS) knalde na 15 schoten uit elkaar. Gelukkig had ik hem ver weg gezet.

Verder was alles gewoon genieten!

Katan Specials 1 en 2 klonken het hardst..

Obsessed viel me tegen.
Wil er nog even aantoevoegen dat ik echt onwijs spijt heb dat ik de pangu scream niet meerdere keren heb aangekocht.. wat een doos was dat zeg. Twijfelde om die af te steken met de wind maar wonderbaarlijk vlogen ze tegen de wind in echt goed hoog en de burst na de rauwe fluit was echt bijzonder te noemen. Heb ik nog niet uit een jankbak in Nederland gehoord.

Toppers: Caīro Crackling '23, Full Assault, King Crackling, Pyro League, Whistling Rainbow, Scream Wasp, Hurricane Twister, Fanmei fonteinen

Eigenlijk van elke cake of compound die ik had was de burst dik in orde! Alsof ik het erop uitgezocht had! 😅

Floppers: Die bundeltjes kaarsen gewikkeld in welk etiket dan ook, ik trap er elke keer weer in! Ook die Crackling Blitz, buitenkantje mooie dikke ronde tube, zaten maar 2 tubes in! Mine attack, niet onder de indruk!

Top:
Break out van Wolf. Goeie klappen kwamen hier vanaf zeg!
Espada palms. Mooi sierlijk voor zon klein blokje. Ondanks de wind ging die prima.
Sixbox: eindelijk weer een assortiment gevonden die goed in de buurt komt van de Brazilian box en fairytale!! En dan met name ook niet absurd geprijsd!

Net geen top:
Las Fallas. Gewoon goede klappen!
Piranha/ furious clouds. In de top actie voor 16,- kunnen kopen. Meerdere keren afgestoken en vergeleken met Caïro. Vonden ze in de straat op burst niet verschillen. Caïro had wel betere en mooiere crackling.
Amazing Five. Zeer goede assorti met mooie effecten.
RTPF: weet niet waarom iedereen zo zeurt. Blijft gewoon zeer leuk en moet ik er elk jaar bij hebben.

Flop
Klasek scream single shots. Had afgaand op type nummer en filmpjes howling verwacht maar dit was gewoon scherpe gil. Niet verkeerd maar kreeg op meerdere films dus de indruk dat dit howling moest zijn.

Goede avond gehad. Het meeste viel goed in de smaak, maar deze sprongen er echt uit.

Toppers:
400 shots Total Display Show: eentje geschoten om 18:00 en de ander na 00:00. De tweede schoot trager dan de eerste. Desondanks echt een blijvertje voor komende jaarwisseling. Wat een geweld!
Sylvester Mainframe: hoog tempo, flinke burst en enorme spreiding. Hele dikke bak!
Tycoon: idem, ook hoog tempo, flinke burst en enorme spreiding.
Skyward: enorm verbaasd hoe hard deze burst was.
Sky Symphony: kwam echt overeen met de video bij de Demo van Huisman. Heel bruut deze!
Unbeatable: niet normaal wat er uit dit kleine bakkie komt

Floppers
Immortal Gold: burst viel tegen ten opzichte van vorig jaar
Event Ice Tiger: pauzes waren voor mij toch wat too much
Coconut Bounty: stopte na cake 1, na lezen op forum hier meerdere mensen last van
Big X Massive Willows: lekkere burst en goede spreiding, maar miste een finale

Toppers:

• Alle dierencakes van CR. Prijs/kwaliteit blijf ik echt subliem vinden.
  • Gorilla. Fantastische bak, meer er niet aan toe te voegen.
  • Blue maroon. Wat een gave effecten. Dat blauw springt er heel goed uit en het titanium maakt hem af. Hij is uniek en deze moet en zal ik volgend jaar weer hebben.
  • Bulldozer. Echt een brute rambak. Én hij ontplofte bij mij niet😊
  • Hysteria. Budgettopper
  • Twilight.
  • Time machine. Kostte me twee tientjes in de voorverkoop maar deze stelt absoluut niet teleur!
  • Piranha. Deze kun je voor dit geld niet laten liggen. Deed niet veel onder aan de CC.
  • Caïro crackling. Deze was ge-wel-dig. Ik schoot hem de 30e en de buurman kwam even vragen waar ik hem gekocht had. Hij heeft er toen ook nog snel twee gehaald.

Middenmoot:

• Lion, viel niet erg tegen, maar had wel op iets meer power gehoopt. Schoot hem voor de Gorilla. Die vond ik persoonlijk veel beter. Burst was ook bij de Gorilla stukken beter. Allebei batch 2024.

Floppers:

• Skyward. Wat een slakkentempo. Effecten waren prima maar nou ook niet zo geweldig.

Deze zijn me het best bijgebleven. Verder een fantastisch oud en nieuw gehad.

Ik ga als tevreden liefhebber het nieuwe jaar in. De beste wensen!

Laatst bewerkt:
Top:
Transbomber, wat een geweld toch elke keer (ik had 'm wat anders doorgelont deze keer: cake 1, dan cake 2&3samen en dan cake 4, volle lucht 😁)

Total display 400 (Batch 5126), hoog tempo, geen vertraging, finale top

Noisekick, hield zich erg goed in de wind, prachtig waterval effect

Riakeo Toxic, goud verwaaide wel wat maar diep gekleurde colortips maakten veel goed

Wizard, mijn enige waaiercake dit jaar maar 30mm is in de lucht goed terug te zien qua spreiding ondanks de wind

Flop:
Usain Volt, Het enige dat goed hoeft te gaan( tempo) was onregelmatig waardoor kleine effecten nog meer opvallen.

Spijt van afsteken vanwege wind: Toch de Immortal Gold, het 'onwetende' publiek vond het prachtig maar deed mij als iets meer 'kenner' toch wel wat pijn aan de ogen als je weet hoe hij onder minder winderige omstandigheden presteert.

Code red (wolff), dit was mijn duurste item (125€ betaald). Hij was leuk, maar ik zag het hogere prijssegment er niet vanaf. Als ik het af zet tegen de Blue Lion King (Mystery deal, 70€) dan heb ik daar meer van genoten.
Ik vond de i-shape blinker boeketten wel erg mooi divers van kleur en mooi gevormd, waaier gedeelte viel me juist wat tegen itt eerdere berichten. Maar wel divers, langdurig en goeie kwaliteit. Ik heb er van genoten.

Toppers;
Teveel om op te noemen. Laat ik maar zeggen dat alles van Wolff echt top was. Had de Boombastic gewonnen maar de Break Out, Obsessed, Full Assault, Skyward, Twilight, Furious, Centurion, Pyro League, Excentric, ROTP (oude 35shots), Decibel en Outcast waarom allemaal top! Disturbed niet aan toe gekomen maar die komt volgend jaar wel. Wat mij betreft is dit een top importeur waarbij gewoon alles klopt!

Een paar items sprongen er voor mij uit dit jaar. Ocean of Lights, ik zie veel twijfel over deze bak maar wat een heerlijke rammer met mooie kleuren! Als deze er dit jaar nog is gaat hij zeker terugkomen! Dit geldt ook voor de Hardcore Helium. Echt next level en klapt alles eruit. Kort, maar enorm van genoten! Scream van Pangu was echt een heerlijke bak. Lang getwijfeld alleen schieten of met iets erbij omdat hij best lang duurt en niet moet vervelen. Uiteindelijk alleen gedaan en geen moment verveelt. Wat een heerlijke bak, vol gas en ook nog mooie boeketten. Niet verwacht. Event Sky Symphony was een topper, keiharde burst maar moest wel een paar keer bukken. Kwam laag maar ramde er als een gek over. Vision of Ecstasy cakes helaas veel te zuinig ingekocht. Nobrainers voor een tientje, gingen heerlijk! Philadelphia Spitters was een pareltje om te schieten, hou van deze cakes.. Heerlijk! Insane Crown Bomber was gewoon weer prima, ramde er hard doorheen. Heerlijke chaos maar heel eerlijk iets minder van genoten omdat hij zo weg was. 400 shots display was weer buitengewoon, liep mooi door en de finale blijft imponeren. Publiek vond het prachtig! Transbomber was gewoon weer erg goed in de straat, finale zorgt altijd voor een heerlijk momentje! Ultimate Cry was gewoon weer dik en hard.

Had ik ook dingen welke tegenvielen? Eigenlijk niet echt.. De Color Hypnose waren hoge verwachtingen van. De bak zelf vond ik erg mooi met erg mooie kleuren. Het stuk met de 2 schoten haalde alle tempo eruit waardoor hij echt tegenviel tussen het andere geweld. Dat is enorm jammer en dan vraag je je af of hij de 200 euries nog wel waard is. Ik zou hem zelf niet meer zo snel halen.

Kortom, weinig tegenvallers en een hele mooie jaarwisseling gehad. Jammer van de wind, sloeg toch wel e.e.a. kapot maar desondanks was het heerlijk om te stoken. Als we het weer van vandaag gehad hadden had ik alles nog over gehad denk ik ;)

Beste wensen allemaal en zie jullie op het Topic; Vuurwerkwinkel Acties 2025!
(Waarom is die btw nog niet open?:d)

Topper:
Jackhammer - chaos bij de waaier en eindcake!
Buurtassortiment 1.0 (2024) - wat een klappen!
Brasilian box (2020) - enorme spreiding en harde klappen
Silver salute (2024) - mooie doffe dreunen, zeker per 12 tegelijk
Ghostbuster - mooie variatie
Noi-z (2023) schiet mooi breed
Popcorn fountain - hoog, lekkere krakel en blijft maar doorgaan
De 888 en 999 fonteinen.

Geen floppers maar niet bijzonder om nog eens te halen:
- transbomber
- total display show 400
- roaring eagle / rerurn of the pheonix

Gisteravond echt een topavond gehad met 1 van de grootste collecties die ik ooit heb gehad. De wind viel reuze mee dus 98% van de collectie is de lucht in gegaan. Totale floppers hadden we gelukkig niet in de collectie.

Toppers:
Noi Z schoot breed , laag en snoeiharde burst
Mega Willows idem Noi Z
Otello
Cairo Crackling batch 2024-2
Final City Trip een van de betere cake assortimenten op de NL consu markt op dit moment

Gewoon goed:
Illuminate the Sky, leuke gevarieerde set met goed tempo en burst
Fuego, vooral finale salvo is heel dik
Thermal Jewels, budget toppertje
Color Hypnose, heb er van genoten, prima spreiding, burst en tempo. Denk niet dat ik hem nog een 2e keer zou bestellen

Viel tegen:
Monster Ride, blijft een goede budget cake maar nieuwe batch presteerde toch minder
Melkbus GBV, leuke fontein, lekker fel maar komt niet in de buurt van de hoogte zoals op test video

Ik heb iets meer dan de helft afgestoken. Kortom ik heb echt nog aardig wat over voor volgend jaar. Het ging lekker en had ook veel kijkers in de straat dus dat is wel leuk maar door de wind ben ik rond 1 uur gestopt. Ik bewaar de rest voor volgend jaar dus geen kosten volgend jaar haha ;-). Heb bijna alle Riakeo bewaard ivm de harde wind. Ook pirates of the caribbean en 3x Divider staan er nog :cool:

Toppers, Tomahawk, Grandizer, Kingsmen, Pyro Tsunami, Riakeo Tang Empire, Riakeo Marvellous, Iron Kin Beauty, Chinook, Sky Symphony en de Panther. Deze waren voor mij allemaal wel indrukwekkend. Al komt het door de harde wind wellicht toch anders over dan normaal denk ik.

Hier even de huidige status van de collectie.

Dit was het gisteravond voordat ik begon:

Bekijk bijlage 1807332 Bekijk bijlage 1807324 Bekijk bijlage 1807325 Bekijk bijlage 1807327

Dit is er vannacht de lucht in gegaan:

Bekijk bijlage 1807328

Dit is er nog over en gaan we verdelen over wat locaties voor volgend jaar. Zoals je ziet er zitten nog dolle bakken tussen. Vooral veel Riakeo laten staan door de harde wind.

Bekijk bijlage 1807329

Jezus, heb jij nog plezier met afsteken?

Back
Bovenaan