Toppers/floppers editie 2024-2025

Diverse batches? Weersinvloed en persoonlijke voorkeur
En wat is iemand gewend , en heeft hij ernaast geschoten.
Heb me toen ik net op het forum terecht kwam vaker laten verleiden door bepaalde ophemelende reacties.
Batch verschillen zijn idd ook een rage aan het worden.
Never change a winning team.

En vergeet niet dat het behalve van batch tot batch ook gewoon van product tot product kan verschillen. Bijvoorbeeld als het ene exemplaar vochtiger is dan het andere.
Zo kan ik de verschillen van bijvoorbeeld de Philadelphia Spitters goed voorstellen. Bij sommige exemplaren zie je gewoon kleine boeketten ertussen met slechte burst of dahlia's die niet ontbranden. Bij mijn exemplaar waren de boeketten echter gewoon goed, ook qua burst, en alle dahlia's deden het. Soms een kwestie van geluk hebben.

Dat is dan wel weer het mooie van een forum, want dan kun je aan de wisselende reacties zien dat een product niet constant presteert.

Eddy.

Mijn topper van de avond was een bunkervondst. Het is een oudje: Event Horizon Z-3 104'S
Wat een heerlijke waaier zit daarin. Perfecte cake om in showtjes te verwerken.

Die had ik graag nog een keer gewild... Staan er daar nog meer van toevallig?

Mijn toppers:

Alles van Riakeo
Iskra - Green Goblin
Iskra - Napad
Funke - Gold Bomber
Wolff - King Crackling stukken beter dan de Cairo Crackling als je het mij vraagt
Wolff - Silver Salute
China Red - Las Fallas
Lesli - Raijin Storm
Wolf 999
Wolf 888

Floppers:

Had geen floppers!

Topper: Transbomber. Nog nooit gehad ik vond hem helemaal fantastisch en een hoogtepunt van de avond.

Flopper: Coconut bounty. Saaie bak. Geen enkele afwisseling maar dat had ik al op het filmpje kunnen zien. Was op de filmpjes niet mooi, in het echt ook niet. leken wel 4 losse cakes die met een te lange tijd na elkaar aangingen. Geld niet waard. Gelukkig hadden ze Immortal gold niet bij mijn winkel want die had ik anders misschien ook genomen. Ziet er ook saai uit in filmpjes eigenlijk.

De topper van de avond vond ik het weer, ik had het ergste verwacht maar gelukkig in Noord-Holland tussen Haarlem en Amsterdam voornamelijk stevige wind.
Voordeel was weinig mist.. prima weertje, ik teken voor dit weer volgend jaar.
Nou ik absoluut niet, verre van enigzins knap weer. Volgend jaar moet echt beter man

Toppers :

The Legend ( VOLT! Lesli ) Wat een enorme beuker was dit.
Construction , China Red , top product gewoon , kwalitatief erg goed
Toxic , Riakeo. Hier was ik echt van onder de indruk, het goud is bizar mooi.
300 Shots total display , deze kwam erg lekker over. In mij optiek beter dan de 400. Wat het precies is kan ik zo niet omschrijven, meer een gevoel.

Gewoon goed
Transbomber , doet het ieder jaar weer prima. Dit jaar wel langere overgangen tussen de cakes.
Moonwalker China Red , nieuwe budget compound die erg leuk presteerde voor het geld
Smoke Elephant , Lesli. Ja , toch weer eentje uit de lesli stal die gewoon goed was. Effecten waren goed , burst was goed, tempo was goed.
Panther China Red - Ik was er niet mega van onder de indruk, gewoon een leuke waaier, presteerd goed ,maar niet meer dan dat. Prijsstelling is te hoog.
King of action , Wolff . Erg leuk ! Beukt er goed op los , super cake om te doen.

Floppers
Pyro league - Hier was ik niet van onder de indruk , de boeketjes waren wel echt heuuuul erg klein

Topper: funke cloud connected iskra Wilk en bersek je merkt gewoon het verschil.
1.2 assorted display qua burst en spreiding super.

Niet echt een flop maar wel minder dit jaar de superior Katan. stopte halverwege en burst en spreiding veel minder dan de 1.2 assorted
1,2 had ik ook, was echt een gruwelijk top ding welk er volgend jaar ook weer komt

Enige flopper is wel dat als je in februari een dikke doos besteld en dan een belletje doet om te vragen of het gergarandeerd 2023, vervolgens een ja krijgt en eind van het jaar ern '24 meekrijgt, dan schept dat weinig vertrouwen! Jaa, ik had het bij het afhalen moeten controleren! Het batchnummer staat immers gewoon op de doos! Het is er bij ingeschoten! Denk er niet overna bij het drukke programma van afhalen! Ik kwam er pas achter toen ik hem op straat zette en iemand vroeg welke versie het was! Toch aangestoken! Geluk dat de kwaliteit niet ondermaats was en nagenoeg gelijk was aan eerstejaars! Een kleinigheidje hou je toch zo nu en dan!

Toppers!

Van klein naar groot

Om te beginnen wat die old skool potten nog kunnen, ik blijf wel bij de NL markt wat er ooit verkocht werdt of producten die nog worden verkocht

Cakes:
Blue Camuro - Knock out - Lesli

Wat een burst zeg!

Double Gold - Knock out - Lesli

mooi sier en prima burst

Egyptian Vulture 1+1 - Lesli

Goede 1+1 deal!

Wckd Six - Wckd - Magnum

goede budget topper met goede uitwerking en burst!

Zena Nr.1 - Zena

Geweldige burst en uitwerking.

African Cheetah - Luypears- Zena

Geweldig zeg! Mooie uitwerking en burst en dat met zo veel schoten.

Cupido - Riakeo

Prijzig, maar de moeite waard.

Compounds:

Captian America - Pyroshoppers - Lesli

Gigantische witte en groene boeketten + harde burst!

Unbeatable - Heavy Duty - Wolff

Geweldig wat er uit 2 cakes komen!!

Gold Dakota - Blits - Rubro

Mooie box zeg! Uitwerking is zeer mooi.

Hardcore Helium - Hardcore Fireworks - Rubro

Prijs kwaliteit mooiste NL bak die we afgeschoten hebben echt gigantische burst en uitwerking!!

Furious - Wolff
Geweldige waaier! Net zoals Grandizer van Wolff beide harde burst.

Tropic Snow - Evolution
Heerlijke 20 gram per schot bak! Prachtige uitwerking

Event: Sky of Symphony - Elite brand series

Absolute aanrader. Gigantische burst en uitwerking!

Dutch Protocol Bakbeest!
Attraction - Riakeo Geweldig!

Extraordinary - Riakeo ook mooi zeg!

Tournament Box - Vuurwerkmania

Geweldig!! Blies Event Royal Tears er wel uit terwijl die heel mooi is. Tournament had rode boeketten met ti salute in het midden die waren indrukwekkend hard!!

Floppers

Magic sunset - Manga Fireworks
Werdt er uitgeblazen door de Wckd Warlord versie.

Frigg - Thor - Zena

Voor 40 euro +/- mag je meer verwachten. Leuke spinners zwakke uitwerking en burst.

Der hammer en de Future Hulk.
Is niet zoals de eerste generatie.

Compounds

Blinking Fermata - I Like Legal

Kan niet op tegen een Transbomber als een 144 shots bak

Coloring Willows - WTF - Cafferata
Voor een 100 shots 2000 gram was die ok maar kan tegen 9 van de 10 andere bakken niet op van het zelfde kaliber.

Devils Dynamite - Vuurwerkmania

Vorige jaar een topper dit jaar minder helaas. Mogelijk door de wind en andere uitblinkers van dit jaar.

Vuurwerk is verbindend. Een traditie. Een samenkomen om te vieren. Iedereen in Nederland viert een feest, iedereen op zijn eigen manier. Maar als er dan mooi vuurwerk de lucht in gaat dan komt men samen. Om te kijken naar onze hobby/passie. Dan wil ik die graag overdragen in alle pracht en praal die het te bieden heeft. Daarom wilde ik het publiek ons mooiste/sierlijkste vuurwerk laten zien.
Hieronder de feedback van mijn publiek en mijn eigen ervaring.

Absolute top:
Rainbow / Something Different - Wolff. Het hele publiek hoorde ik wauw zeggen. De kinderen vonden de fish effecten geweldig. De crackling en regenboog tails kwamen zo ontzettend hoog en waren zelfs tegen windkracht 4/5 goed bestand. Het is een show op zichzelf. Voor iedereen die het “stille” vuurwerk kan waarderen is dit een must have. En ik zeg stil met aanhalingstekens want het schieten van de rijen maakt een enorme indruk als het verder even stil is omdat men met de mond open staat te kijken.

Toppers:
Three Stage Trouble - Redwire. Zo’n sierlijke drietraps fluit die nog behoorlijk lang door ging.
Caïro Crackling - Magnum. Boem knetter deluxe. Voor mij het eerste jaar dat ik hem schoot en was blij dat ik er een karton van had.
Fire Festival - Wolff. Nog zo’n unieke waaierbak die het erg goed deed bij het publiek.
Tailgate Fan - Broekhof. En ik quote mijn buurman die filmde: “zo dan!” Wel jammer dat ik hem vergeten was te controleren en deze dus met de waaier een kwartslag verkeerd stond. Kennelijk nog wel genoeg om fors indruk te maken.
Phenomenal - Hello Fireworks. Groot kleur effect met kleine sierlijke vuurvliegjes.
Face Off - Hello Fireworks. Goed uitgewerkte effecten die er behoorlijk hard op klapte.
E-Pulz - Volt! 5x Blink mine into red tails. Dubbel geschoten en daarom ontzettend indrukwekkend om van dichtbij te zien.
Scream - Pangu en Hellfire Thunder - Evolution:
Had ik er hier maar meer van gekocht! Wat een schelle t€&@sherrie die daarna ook nog eens een harde burst hadden, heerlijk genietmomentje.
Fanmei 999 en 888 fonteinen - Wolff. Beste prijs/kwaliteit fonteinen. Echt heel groot effect met mooie afwisseling.
Melkbus - GBV WECO. Echt bizar dat zo’n klein fonteintje zo’n goed gevulde effect kan produceren. Ik schoot hem per 3, maar 2 was waarschijnlijk ook voldoende geweest.
Cupido - Riakeo. Helaas mijn enige Riakeo doos. Ontzettend mooie effecten.
Hollenfeuer - Funke. Wat is er nou mooier dan je kind een kleur uit te laten kiezen en dan samen er naar staren totdat ie fluit-knetter zegt. Het enthousiasme van mijn kleine man sprak boekdelen.
Tycoon - Wolff. Wat een tempo en burst! Prachtige doos om vlak voor de finale nog even flink gas te geven in alle kleuren van de regenboog. Verschillende schietrichtingen maakt het een compleet feest.

Verrassend goed:
Megatron 500 assortiment - Rubro. 5x 36shots cakes die echt ontzettend mooi waren. Met name de burst was erg hard en hierdoor waren de effecten dan ook weids.
Turbo Fan - Hello Fireworks. Grote effecten in een mooi tempo geschoten. Door de chrysanten heen waren wat blauwe tinten te vinden die het geheel heel sierlijk maakte.
Ti Sento - Hello Fireworks. Goeie 100s 25mm bak. Tempo zat er lekker in, kleurrijk, effecten groter dan sommige 30mm bakken.

Flipper:
36 shots fan - Cafferata. Ter vervanging gekregen van de Break Even. Schoot in waaier dubbel 30mm en het effect leek wel 20mm. Kleuren maar super kort zichtbaar.
Ik schoot deze tegelijk met de Ti Sento - Hello Fireworks.
Oordeel zelf:

Oh en beste oud en nieuw ooit 🎆🫶🎇

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan