Toppers & Floppers 2022 -2023

Mag ik vragen wat je had betaald voor de Event Gates Of Detonation? Waarom deze box niet voor herhaling vatbaar is ? Staat namelijk om mijn lijst voor aankomende jaarwisseling, dus ben wel benieuwd naar je ervaring.

Ik had de Event Gates of Detonation voor 175,- uit Haaksbergen. De lange pauzes tussendoor had ik kunnen voorkomen, maar niet gedaan. Dat was storend. De Maroons waren bijzonder mooi, maar verder vond ik 'm niet speciaal genoeg voor dat geld. Als ik hem vergelijk met bijvoorbeeld de display show, powerboxen 1 en 2 of transbomber die allemaal een heel stuk voordeliger waren dan zou ik die eerder dubbel, driedubbel of strak na elkaar schieten dan 1 "Gates". Ik merkte in de buurt ook dat de reactie op deze box wat minder was dan de andere artikelen. Kan natuurlijk ook te maken hebben gehad met de volgorde. Deze kwam als enalaatste.

De producten die er boven uitsprongen voor mij dit jaar:
- Lucky nr 19 deze is elkaar jaar top. Dit jaar ook weer het beste assortiment wat ik heb geschoten.
- tournament box super dik herniablok
- double trouble prima vwt blok

Dan wil ik lesli een schouderklopje geven:
Kyoto kamuro en blackcaiman waren gewoon goed.

Foutje ………kan weg ,zijn screenshots van een duitse liefhebber die redelijk extreme vuurwerkjes test.

Laatst bewerkt:
mijn topper was toch wel de W shape dominator, wat een bak is dit.

We hadden ook de airforce display box van mania, het is geen flop maar had er meer van verwacht helaas.

Toppers:
Final destination - China Red
Kingdom - China Red
Final city trip - Magnum vuurwerk
Pig-Rooster-Rat-Bull - China Red. Deze kleuren kwamen heel goed uit. Sowieso vond ik alles met kleur het beste uit de verf komen, het goud viel toch wat weg door de wind.
Monster Ride

Floppers:
Bijna al het Lesli vuurwerk van mijn vrienden. Leek allemaal erg op elkaar!

Als ik de toppers moet noemen kan ik net zo goed vrijwel mijn hele collectie hier neerzetten. Stuk voor stuk toppers, de een wat meer als de ander. Als ik dan een onbekende topper moet noemen, dan is dat de Assorted Show Premium van Cafferata. Goed uitgewerkte en unieke effecten met een prima burst. Echt een ondergewaardeerde topper!

Als ik een flopper moet noemen is dat de Mayday van Wolff. Kwam totaal niet goed uit de verf. Crossettes werden weggeschoten door crackling en soms kwam er via de onderkant van de cake ook nog wat uit. Gelukkig geen sprake van een gevaarlijke situatie, maar niet zoals het hoort.

Te veel toppers om op te noemen (moet zeggen dat inderdaad we W-Triple Layer wel echt flink indruk maakte). Flopper overduidelijk de mythology display box.

Top:

Kingdom - China Red
Final Destination - China Red
Pig - China Red
Special 4 - Katan

Ice Flowers - Fireworks Specials iets meer van verwacht.

Toppers:

Triple x (2020 editie)
Orc
Funke fonteinen
Cairo crackling
Avalanche thunder
The scream
Big fat chill
Sumo thunder
Cruel thunder
Wicked whistle
Orange crossette / sky blue crossette
Splitting rainbow
Evo bomber
Monster ride

Leuk voor een keer:
Pyro+papel
Valk big 19 (helaas maar 2 verschillende ipv 6)
Thrillseeker
Snowstorm 2.0

Viel me wat tegen:
2" rtc
Superior gold
Untamed

Te veel toppers om op te noemen (moet zeggen dat inderdaad we W-Triple Layer wel echt flink indruk maakte). Flopper overduidelijk de mythology display box.

Hier mijn toppers top 3:
-Katla on Fire (GBV); begint onschuldig rustig, maar zodra de crackling begint is de hele straat gevuld!
-Jackhammer (Wolff); vond de eerste twee cakes eerlijk gezegd op goed uitgevoerde 25mm boeketten lijken i.p.v. 30mm, maar dan komt de tempoversnelling i.c.m. de waaier shape en crackling en wat ramt 'ie dan heerlijk! Erg veel positieve reacties van de straat ook op deze.
-The Ultimate (Volt); strak tempo, mooie kleuren en blinkers. Ook op deze veel positieve reacties uit de straat. Alleen wel aan de prijs.

Eervolle vermelding:
-Stunning Show (Wolff); tempo was lager dan verwacht, maar de boeketten en burst konden mee met 25mm en dat voor een 20mm box! Voor de 6 tientjes die ik betaalde zou ik 'm zonder twijfel weer nemen, misschien wel twee tegelijk. Veel waar voor je geld!

Geen floppers :)

Toppers,

Kingstown hangover, Sylvester mainframe, Spain fanstyle, dragon, golden Bonfire fanshape, glitter to willow 2 colorz, Bonfire double force, prisma willow probox

Verassingen

Turbo box, Helsinki, saintiogo masters

Floppers,

Sven&koen, persoonlijk veel meer verwacht van snowstorm 2.0 crackling erg laf,

Toppers

- 1.2" Bad#ss Box, mega dikke beukers en effecten.
- Mountain Dog van Katan, dikke crackling klappers.
- Evolution Rambam 2.0, vette kleuren, goud, heerlijke doos.
-Super Syndrome box, mooi prijsje en meerdere shapes.
-Dragon Fly van Mania, dikke cake met grote en mixed effecten.
-Diablo cakes, goede burst, mooie blink.

Floppers

-Amadeus/Exodus, heel slecht. Cake 1 & 2 leken wel 18mm ploppers en de 30mm cakes kwamen ook voor geen meter uit de verf.
- Decibel van Wolff, mager en droevige spinner.

Back
Bovenaan