Tomahawk

Naar aanleiding van eerdere berichten had ik zo mn twijfels over deze grote en prijzige bak. Maar ik vond hem heel sierlijk, mooi en het is echt wel machtig als die 30mm de lucht in geramd worden. Hij was nog beter geweest als ie net wat meer burst zou hebben inderdaad maar hij viel me niks tegen gelukkig.

Prachtige bak, vond alle uitwerkingen mooi. Wat een brede geweldenaar. Vooral de palmboeketen met gekleurde sterren. Prachtig.

Halverwege een paar mindere rijen, maar over het algemeen gewoon een lekkere box!

Ben ik de enige die hem vind tegenvallen?? Oké tuurlijk is het een vette compound 12x 10 shots in Z-shape, maar ik vind het filmpje een erg vertekend beeld geven. Als je er pal onder staat lijkt het wel ergens op ja... maar dit is bij iedere cake en compound het geval.

Ik vind hem niet meer dan oké. Een 5.5. Sierlijk? Ja. Bruut? Zeker niet. Een wow-effect? Misschien, maar dan enkel door het Z-shape schieten. Z'n prijs waard €180-€220? Ik vind van niet.

Het schieten van de Z-shape rijen maakt zeker indruk, maar daarmee is ook alles gezegd. De boeketten afzonderlijk zijn prima uitgevoerd voor een kooiloos product maar probeer ze eens afzonderlijk te bekijken. Dan is dit niets meer en niets minder dan een prima compound. Maar voor de prijs mag je toch echt veel meer verwachten...

Ik denk dat je met de vernieuwde versie van de Mega Willows beter af bent of anders met de Hardcore Helium. Die laatste is niet helemaal een goede vergelijking, maar wel één die de potentie van deze box mooi laat zien.

Er zit veel potentie bij dit soort producten, er is veel te weinig van op de markt, maar we hebben echt grotere uitwerkingen nodig met meer kracht, zeker als we het over een 30mm compound hebben. Magnum (concurrent in het algemeen) wordt niet zomaar enorm gewaardeerd door iedereen op dit forum en vele andere liefhebbers die hier niet actief zijn... deze compound mist dit.

Je hoort er toch ook pal onder te staan of er niet te ver vandaan? In de straat is dat dan gewoon mega. Moet er niet aan denken om van verre afstand alles te zien...

Toch kan ik me wel grotendeels vinden in het commentaar van BurstDuo. Buiten dat ik de pech had dat hij niet goed liep, dat heeft sowieso heel de box verpest, was hij ook niet indrukwekkend. De boeketten waren best mooi maar niet vergelijkbaar met de 30mm boeketten van bijvoorbeeld Wolff en Broekhoff/Magnum, de burst was ook simpelweg een heel stuk minder. Voor mij was het door de combinatie van beide een behoorlijke teleurstelling. Ik zal deze in ieder geval niet nog eens kopen, voor minder koop je iets beters zoals de Sylvester Mainframe van Magnum, W-shape Dominator van Broekhoff of de Ultimate Aero van Wolff om er maar een paar te noemen.

Je hoort er toch ook pal onder te staan of er niet te ver vandaan? In de straat is dat dan gewoon mega. Moet er niet aan denken om van verre afstand alles te zien...

Ik begrijp wat je zegt en dit is geheel persoonlijk maar bij 30mm producten sta ik, afhankelijk van het product, graag op een klein afstandje. Vaak komt de grootte van de uitwerkingen pas echt goed naar voren wanneer je ze van een afstandje ziet +/- 20 meter. De Cairo Crackling is hier een goed voorbeeld van. Eronder staan is gaaf, maar van een afstandje zie je pas echt hoe groot de uitwerkingen zijn.

Ben ik de enige die hem vind tegenvallen?? Oké tuurlijk is het een vette compound 12x 10 shots in Z-shape, maar ik vind het filmpje een erg vertekend beeld geven. Als je er pal onder staat lijkt het wel ergens op ja... maar dit is bij iedere cake en compound het geval.

Ik vind hem niet meer dan oké. Een 5.5. Sierlijk? Ja. Bruut? Zeker niet. Een wow-effect? Misschien, maar dan enkel door het Z-shape schieten. Z'n prijs waard €180-€220? Ik vind van niet.

Het schieten van de Z-shape rijen maakt zeker indruk, maar daarmee is ook alles gezegd. De boeketten afzonderlijk zijn prima uitgevoerd voor een kooiloos product maar probeer ze eens afzonderlijk te bekijken. Dan is dit niets meer en niets minder dan een prima compound. Maar voor de prijs mag je toch echt veel meer verwachten...

Ik denk dat je met de vernieuwde versie van de Mega Willows beter af bent of anders met de Hardcore Helium. Die laatste is niet helemaal een goede vergelijking, maar wel één die de potentie van deze box mooi laat zien.

Er zit veel potentie bij dit soort producten, er is veel te weinig van op de markt, maar we hebben echt grotere uitwerkingen nodig met meer kracht, zeker als we het over een 30mm compound hebben. Magnum (concurrent in het algemeen) wordt niet zomaar enorm gewaardeerd door iedereen op dit forum en vele andere liefhebbers die hier niet actief zijn... deze compound mist dit.

Ik ben het helemaal met je eens.
Ik vraag me ook sterk af of de mensen die positief zijn over deze box ook de prijs en het kaliber meenemen. Ik vind trouwens dat er op het moment wel meer recht word geluld wat krom is maar dat terzijde.

Bedenk je even dat je nog niet heel lang geleden voor 50 euro minder een elegant night kocht, of dat je voor hetzelfde geld 2 Push it to the limit hebt staan.
Dit is zeker een mooie box maar gewoonweg veel te duur en ondermaats voor 30mm.

Nee de prijs neem ik niet mee. Met die wiskunde ben ik gestopt. Wat voor de een krom is, kan voor de ander recht zijn. :thumbup:

Halverwege een paar mindere rijen, maar over het algemeen gewoon een lekkere box!

Komt op video zo prima over!
Sprak nog een liefhebber die hem ook bij ons kocht en onder de indruk was. Smaken verschillen dus ook hier, en dat mag! :D

Halverwege een paar mindere rijen... Komt op video zo prima over!

We hebben het hier over een enkele compound met een adviesprijs van 259 Euro en veel kopers zullen er uiteindelijk ook 200+ voor betaald hebben. Dan is dat toch teleurstellend? Ik ben blij dat sommigen er toch nog enthousiast over waren maar dat gaat voor mij niet op aangezien ik heel veel goedkopere producten ken die geen mindere delen hebben en meer dan prima zijn. Maar dat is mijn mening en iedereen mag de zijne hebben :)

Hallo!?! Moet dit 220+ euro kosten. Neem een Event Ice Tiger, die was < 200 euro en die knalt deze er uit. De Beast of Burden...toch veel grootser. Kostte ongeveer hetzelfde. Funke Paranoid 2 is 116 shots, laten we daar maar niet eens over praten. Kostte dit jaar in Luypaers Maltese Tiger uitvoering < 200 euro op een gunstig moment. Die laat hier niks heel van. Niet alleen burst, effectgrote maar ook de symmetrie en uitwerking van effecten is zoveel beter.

Deze box mag 150 euro kosten. Max. Maar dan geef ik 't er niet aan uit.

Maar zelfs pal eronder vind ik de effecten helemaal niet indrukwekkend. Niet een tegenvaller, ik had dit van nieuwe en in mijn ogen absurd dure producten die inmiddels uit een bepaald huis komen wel verwacht..

Ik heb deze live mee gemaakt.
Ik was persoonlijk niet erg onder de indruk.
Ja het is een prima doosje maar niet meer dan dat.
Boeket grote en burst is gematigd,
Tempo was wel aardig.
Maar als ik de prijs en calliber tegen elkaar weg is het voor mij een No go.
Sorry, leuke bak maar prijs niet waardig!
Ik heb mooiere fanshape blokjes gezien voor een betere prijs kwaliteit verhouding.

Als ik naar de video hierboven kijken ben ik ook niet onder de indruk als ik de prijs die hier voor gevraagd wordt in gedachte hou. Tuurlijk het is een mooie box zeker als je als publiek staat te kijken in de straat. Maar als je als freak zorgvuldig je collectie samenstelt en weet wat deze in potentie zou moeten kunnen en qua prijs misschien wel moeten presteren, Dan zou ik toch echt teleurgesteld zijn met deze aankoop. Voor dit geld heb je naar mijn mening zoveel betere producten.

Hij viel mij alleszins mee. Boeketten hadden wel iets groter gemogen met meer burst, maar de effecten waren wel mooi en sierlijk. Zou ik hem nog een keer nemen? Nee, daarvoor is hij te duur. Dan heb je aan de Obsessed van Wolff toch wel een betere bak.

Eddy.

Bij deze mijn video van deze bak.

Let wel op, ik film met een groothoeklens, dus boeketten lijken bij mij sowieso wat kleiner. (Alleen 3x Cairo Crackling was beeldvullend!)

Ik blijf erbij wat ik eerder zei. Hij was op zich mooi, maar zeker zijn geld niet waard. Met alle berichten (en filmpjes) van andere producten zonder kooi die zwaar tegenvielen op de demo's vreesde ik het ergste en heb ik van tevoren mijn verwachtingen bijgesteld. Ik was dus blij dat er uiteindelijk toch best nog wel een mooie uitwerking uit kwam. Maar het is zeker niet wat het had moeten zijn. Hij mist gewoon burst, daarmee had het een indrukwekkend stukje vuurwerk kunnen zijn. Ik kijk voortaan wel uit voordat ik weer iets van een GBV of Lesli gelieerd merk haal.

Eddy.

Had er dan een kooi omheen gedrukt en de adviesprijs op 230 gezet...
Hij is nu duur en tegenvallend, met kooi was 'ie gewoon duur geweest.

Back
Bovenaan