Tomahawk

Nou, voor diegene die hem heeft staan; veel plezier!
Echt wel een prima bak, dikke tails en mooie boeketten, volle rijen tegelijk de lucht in.
De wind was wat minder, maar hij presteerde nog prima. Soms een mindere rij, maar hier heb je echt prima plezier aan.

Hij viel mij alleszins mee. Boeketten hadden wel iets groter gemogen met meer burst, maar de effecten waren wel mooi en sierlijk. Zou ik hem nog een keer nemen? Nee, daarvoor is hij te duur. Dan heb je aan de Obsessed van Wolff toch wel een betere bak.

Eddy.

Vond m lekker hoor! Mee eens wat betreft burst en spreiding. Vond m ook iets te hoog uitkomen tov andere boxen. Maar wel genoten. Voor 180 vond ik dit het wel waard. Zou m zeker weer nemen. Het eerste jaar van Mega willows van evo toeb was die box wel ietsje grootser
Film volgt later

Vind het best meevallen hoe slecht die is zo op het filmpje. Het is alleen niet wat je verwacht van 30mm en die prijsklasse. Waarom maken ze het niet 25mm met een betere burst? Is hij compacter en dus lagere prijs.

Valt idd niet tegen. Ik heb 'm bewaard vanwege de wind, dus komend jaar hopelijk wel de lucht in.

De box viel mij qua effecten en burst niet tegen al was dit zeker niet het beste 30mm product. Wat me wel erg tegen viel was zeker 2 minuten vertraging tussen cake 1 en cake 2, ik stond al op het punt om de reservelont aan te steken toen hij ineens weer pakte en doorging. Misschien dat vocht hier een rol heeft gespeeld aangezien ze nog maar kort van de boot af waren maar dit heeft de beleving van de box dus wel verpest. Voor mij daarom helaas de flopper van het jaar :(

De box viel mij qua effecten en burst niet tegen al was dit zeker niet het beste 30mm product. Wat me wel erg tegen viel was zeker 2 minuten vertraging tussen cake 1 en cake 2, ik stond al op het punt om de reservelont aan te steken toen hij ineens weer pakte en doorging. Misschien dat vocht hier een rol heeft gespeeld aangezien ze nog maar kort van de boot af waren maar dit heeft de beleving van de box dus wel verpest. Voor mij daarom helaas de flopper van het jaar :(

Twee minuten vertraging dussen cakes is wel heel veel. Naast dat dat gewoon irritant en vervelend is, is het ook nog eens levensgevaarlijk. Je zal maar net het reserve lont aan willen steken als ie weer verder gaat.. :no:

Wel iets om te onthouden voor als ik 'm dit jaar ga schieten.

Twee minuten vertraging dussen cakes is wel heel veel. Naast dat dat gewoon irritant en vervelend is, is het ook nog eens levensgevaarlijk. Je zal maar net het reserve lont aan willen steken als ie weer verder gaat.. :no:

Wel iets om te onthouden voor als ik 'm dit jaar ga schieten.

Ik stond dus ook op het punt om het reservelont aan te steken. M'n zwager stond er ook bij, ik hoorde ineens dat er iets begon te sissen en riep wegwezen! Een paar seconden later kwam dus cake nr 2.

Zo heb ik het nog nooit meegemaakt, een box die ergens stopt komt sporadisch voor en is jammer maar niet direct gevaarlijk. Ik heb nooit eerder meegemaakt dat een box of cake na zo'n lange tijd weer aan gaat. Dit was dus wel link vooral omdat het een box is die nogal breed schiet en als je richting de box loopt voor de reservelont moet je naar de andere kant van de box dus je moet er langs/omheen.

Ik stond dus ook op het punt om het reservelont aan te steken. M'n zwager stond er ook bij, ik hoorde ineens dat er iets begon te sissen en riep wegwezen! Een paar seconden later kwam dus cake nr 2.

Zo heb ik het nog nooit meegemaakt, een box die ergens stopt komt sporadisch voor en is jammer maar niet direct gevaarlijk. Ik heb nooit eerder meegemaakt dat een box of cake na zo'n lange tijd weer aan gaat. Dit was dus wel link vooral omdat het een box is die nogal breed schiet en als je richting de box loopt voor de reservelont moet je naar de andere kant van de box dus je moet er langs/omheen.

Dus dat, juist omdat het een waaier is die een aantal schoten tegelijk in de breedte schiet. Ik zou me de tyfus schrikken, gelukkig was je op tijd weer weg!

Dus dat, juist omdat het een waaier is die een aantal schoten tegelijk in de breedte schiet. Ik zou me de tyfus schrikken, gelukkig was je op tijd weer weg!

Ik schrok ook behoorlijk toen ik ineens weer het typische sissende geluid van een lont hoorde en we waren gelukkig ook beide op tijd weer weg. Zo dicht bij een vuurwerk ongeval ben ik nog niet eerder geweest dus al met al geen prettige ervaring. Maar goed, het is verder goed afgelopen en heb daarna nog heerlijk kunnen stoken dus ik was het zo weer "vergeten" :)

Wat het zou kunnen verklaren is dat de overgang niet goed was en daadwerkelijk uit, maar dat er karton van de box aan het smeulen was en door de wind aangewakkerd werd en langzaam bij de lont van cake 2 kwam.
Boxen bij mij vlogen 5 minuten na schieten ook spontaan in brand, door de wind kunnen smeulende stukjes karton weer ontbranden.

Wat het zou kunnen verklaren is dat de overgang niet goed was en daadwerkelijk uit, maar dat er karton van de box aan het smeulen was en door de wind aangewakkerd werd en langzaam bij de lont van cake 2 kwam.
Boxen bij mij vlogen 5 minuten na schieten ook spontaan in brand, door de wind kunnen smeulende stukjes karton weer ontbranden.

Zoiets zal het inderdaad geweest zijn want 2 minuten vertraging met normaal visco is ongeveer 120 cm lont. Zoveel visco zal de Chinees niet over gehad hebben denk ik. Maar dit bewijst maar weer eens dat je altijd moet blijven opletten als je met vuurwerk bezig bent!

Wat betreft deze compound, ik wacht nog even af voor ik iets van Pangu koop. Ga voorlopig gewoon voor Wolff, China Red en Broekhoff/Magnum met veel bewezen toppers.

hier is cake 2 helaas niet afgegaan of ja uiteindelijk wel toen die helemaal in de fik stond. als eerst ging cake 1 wel af en stopte bij de 2e toen reserve lont aangestoken gingen cake 4 en 3 netjes af maar stopte weer bij de 2e. toen toch maar even binnen gaan zitten (stond in de achtertuin dus kon niemand bij) en na een half uur ging die opeens af omdat die in de fik stond toch jammer van z'n dure compound

Back
Bovenaan