The Great Wall [Compound]

Ik heb toch m'n vraagtekens of dit daadwerkelijk productie is, het is en blijft in China opgenomen. Het zal ook niet de eerste keer zijn (eerder 600ste keer) dat we zo zijn belazerd met "kijk hier, dit is een productiefilm". Lesli kennende kunnen ze er ook een potje van maken... naja goed... hopelijk is dit gewoon productie, het ziet er in elk geval niet overdreven opgepompt of onrealistisch uit. Daarbij is Riakeo wel een 'premium' merk. In ieder geval qua prijzen haha, maar de effecten zien er ook goed uit. Ik schaf zelf geen van de producten van Riakeo aan. Eerst zien dan geloven denk ik (heeft meer te maken met dat alles kooiloos is en dat sinds afgelopen jaar niet echt de beste reputatie heeft opgebouwd).

Verder vind ik de effecten echt wel mooi, subliem eigenlijk, eindelijk weer eens mooie kleuren in consumentenvuurwerk i.p.v. steeds alleen maar goud goud goud... maar als dit alsnog productie zou zijn zou ik deze alsnog niet aanschaffen. Ik mis gek genoeg toch een stukje beleving bij zo'n grote compound. Iets wat bijvoorbeeld de Triple-X, Evo Force One, Pyro & Papel wel hadden naar mijn gevoel, meer in ieder geval. Hier zitten naar mijn gevoel te veel kleine pauzes en onderbrekingen in tussen de salvo's en effecten... Het is iedere keer weer even wachten op het volgende i.p.v. doorschieten en dat het zich mooi opbouwt tot een finale. Aan de ene kant begrijp ik dat met unieke effecten, al had ik liever een compound met meer tempo gezien, zeker wanneer 'ie zo groot is.

Ik laat de producten van Riakeo even op me afkomen met de straatfilmpjes.

Laatst bewerkt:
Buiten het feit dat het onder ideale omstandigheden gefilmd is heb ik ook bij deze sterke twijfels of dit wel daadwerkelijk productie is. Als het wel zo is dan persen ze wel het uiterste uit 1.4G zonder kooi. Ik hoop dat de straatfilmpjes volgend jaar bewijzen dat velen van ons ten onrechte sceptisch waren.

Sceptisch of niet, waarom zou je nu zoveel geld betalen voor iets wat kooiloos is? Dat kan je beter volgend jaar doen, als je meer zekerheid hebt en kooiloos misschien nog het enige is wat je mogelijk kan kopen. Als dat niet zo is, dan kan je dan wel bepalen of je het het geld waard vind. Gelukkig zijn er nog genoeg andere dagen waarop er wel ideale omstandigheden zijn :d

Wel of geen kooi is voor mij niet het belangrijkste criterium, als het mooi is en de prestaties zijn goed dan is het de moeite van het overwegen waard. Tijdens die overweging neem ik natuurlijk ook de prijs mee en dat deze niet laag is voor dit product is duidelijk maar dat hoeft niet per se te betekenen dat ik het niet zou kopen. Als iets maar mooi genoeg is ben ik best bereid om daar wat meer voor te betalen maar het zou in ieder geval wel een stuk minder moeten zijn dan de adviesprijs.

Dit jaar zal ik zo'n box dus zeker niet kopen maar als blijkt dat het echt goed is en dat het echt een productie model is op dat filmpje dan zal ik deze zeker op m'n lijstje zetten voor volgend jaar. Voorlopig blijf ik nog even sceptisch.

Ik heb best wat Riakeo gehad.
Allemaal prima spul, maar het moet niet waaien.
Hoewel dat met iedere goud cake / compound zo is.
Hoe makkelijk je met goud een groot effect krijgt door de burst/spreiding verwaaid het ook heel makkelijk. Dat is inherent aan elkaar

Ik heb best wat Riakeo gehad.
Allemaal prima spul, maar het moet niet waaien.
Hoewel dat met iedere goud cake / compound zo is.
Hoe makkelijk je met goud een groot effect krijgt door de burst/spreiding verwaaid het ook heel makkelijk. Dat is inherent aan elkaar
Dat was Riakeo van Zena België denk im dan? (Dus geen import van Lesli)

Buiten het feit dat het onder ideale omstandigheden gefilmd is heb ik ook bij deze sterke twijfels of dit wel daadwerkelijk productie is. Als het wel zo is dan persen ze wel het uiterste uit 1.4G zonder kooi. Ik hoop dat de straatfilmpjes volgend jaar bewijzen dat velen van ons ten onrechte sceptisch waren.
Als je de Chinese cultuur van binnenuit kent, zullen ze in eerste instantie altijd 'ja' zeggen, als je vraagt of iets productie is of niet.

Je weet het vaak niet tot dat het daadwerkelijk van de boot is en je het zelf test.

(Wel onder de ideale omstandigheden geschoten)

Kom deze net tegen op YouTube. In de reacties wordt gevraagd of dit de F2 1.4G of F2 1.3G variant is, als antwoord F2 1.4G. Lijkt mij onwaarschijnlijk? Het is in ieder geval geen China film, of de Polen zijn naar liuyang afgereisd haha.

Als dit echt om een productie 1.4G compound gaat, blijf ik toch bij mijn eerdere opmerking in post #61. Ook hier zie ik te veel korte pauzes en onderbrekingen. Ik raak er alleen maar geïrriteerd door als vuurwerkliefhebber :frusty:Aan de andere kant... vind ik de kleuren hier wel echt perfect hoor... werkelijk fantastisch eigenlijk! Hier vind je er geen 2 van op de markt (met deze kleuren). Persoonlijk ben ik ook geen fan van Lesli, net zoals velen hier op het forum, maar als importeur van Riakeo, zou ik de Riakeo producten op deze manier.. misschien toch overwegen, mits dit daadwerkelijk 1.4G productie is.

Laatst bewerkt:
Goeie film Duo, eerlijk gezegd vind ik dit wel erg sterk overkomen. Neig ook f3 te zeggen maar ook ik denk niet dat die er is.

Ik heb er wel vertrouwen in dat deze en de andere 30mm bakken goed gaan presteren. Duitse boxen zoals de Dubai of Peking Opera 5 presteren ook extreem goed en die zijn ook 1.4G

Edit: Ik zie op youtube dat deze bak ook een 1.3G versie heeft, denk dat de polen die in het filmpje hebben afgestoken.

Laatst bewerkt:
Ik vind de composities van een aantal Riakeo boxen super aantrekkelijk maar durf gezien de prijs de gok nog niet te wagen (net als velen met mij denk ik)
Als deze lijn echt zo goed presteert verwacht ik er wel een run op in 2025

Degene die het filmpje heeft geüpload zegt zelf dat het 1.4g is.
Kijkende naar de grote van de gouden effecten lijkt me dat ook zeer waarschijnlijk.
De kans dat ze zelf een foutje maken is ook wel aanwezig. Lijkt me logischer dat ze de 1.3G versie hebben, aangezien dit Klasek import is dus dat zou eerder in Polen op de markt liggen dan Lesli.

Aan de andere kant, zou ik best wel willen geloven dat het 1.4G is. Zoals ik eerder al zei de Dubai bijvoorbeeld is ook super goed en is 1.4G

Hmm interessant. Maar Lesli is niet actief in Polen lijkt mij. Dan zou Klasek deze (waarschijnlijk) geïmporteerd hebben en zou dit om de 1.3G variant gaan.

Wel leuk om te zien dat de normale prijs van de 1.3G compound bijna €100 minder is in vergelijking met de huidige prijzen in NL van de 1.4G variant. Terwijl er in de 1.3G net wat meer kruit zit en het BTW tarief in Polen ook nog eens 23% is.

Back
Bovenaan