The Branco [Compound]

Goed te zien hoe groot die mines ook zijn, tof.
Zie nu ook goed dat in het begin met name de mines indrukwekkend zijn en de boeketten niet heel spraakmakend, de eerste echt niet goed naar mijn mening, maar daarna zijn de boeketten wel dikker, maar is de mine minder imponerend.

Wie wat bewaard die heeft wat, dit is de 2018 batch. Wat een bizar sierlijke en krachtige bak! Niet op video te krijgen en dit is gewoon een ervaring waar je een keer onder moet staan.

De Noi Z en de Branco tegelijk schieten.. sorry maar dat vind ik gewoon zonde van de Branco. Geen wonder dat dan alle aandacht gaat naar het chrysanthemum geweld van de Noi Z. 2 totaal verschillende boxen.

En toch blijf ik erbij dat de Branco een van de meest unieke producten op de Nederlandse markt is. De mines van 30mm tubes blijven magisch, laat staan per 3 tegelijk.

Ik heb deze 2 jaar terug geschoten, maar stond helaas veel te dichtbij om deze imposante box volledig te aanschouwen. Vaak wordt de vergelijking met de Mega Willows gemaakt. Ik denk dat het voor de meeste mensen uiteindelijk de Mega Willows wordt, maar mocht je echt iets unieks in huis willen halen, ga dan voor de Branco!

Het is echt een dikke bak The Branco, is inderdaad niet op film te krijgen, tenzij je er meters vanaf staat.
Ik heb hem gebruikt in mijn finale, maar zoals gezegd zie je er helaas weinig van.

Voor een indruk (begint op 40 seconden en eindigt op 1 minuut 29. Let er! er wordt tegelijkertijd nog een cake afgeschoten, het is dus niet alleen The Branco.

Hele mooie film Nathanael, bedankt. Komt inderdaad moeizaam op beeld deze bak met de dikke mines. Lekkere finale ook zeg, top.

Dit was gisteren onze eerste bak van de avond die ik stookte. Deze hebben we op een speciaal plekje gestookt op een landweggetje tussen velden met ver daar om heen bos.
Het is de 2019 batch, maar potdikke wat knalde deze zeg!
Vooral die galm iets later, heerlijk.

Maar God wat is deze moeilijk om compleet op beeld te krijgen.

2021-12-30 09.32.50.jpg

Ik zie allerlei filmpjes voorbij komen waar bij men er onder staat, of gewoon te dicht bij. Wat is ongeveer de afstand dat je er relaxt en optimaal naar kan kijken? Lijkt wel of dat 100m is ongeveer.

Dit was gisteren onze eerste bak van de avond die ik stookte. Deze hebben we op een speciaal plekje gestookt op een landweggetje tussen velden met ver daar om heen bos.
Het is de 2019 batch, maar potdikke wat knalde deze zeg!
Vooral die galm iets later, heerlijk.

Maar God wat is deze moeilijk om compleet op beeld te krijgen.

Zeker als je verticaal aan het filmen bent... :frusty:

Hierbij dan de film, ook daarop valt enkel de Noi-Z echt op w.m.b., los van de mines, maar die zijn amper gefilmd.

Noi-Z is totaal andere categorie compound. In de gefilmde omstandigheden vind ik het bijna zonde om de Branco af te steken: mist, veel ander vuurwerk. De sier komt niet tot zijn recht en je moet echt strijden om de aandacht via flits of geluid. En dat doet die NoiZ natuurlijk geweldig.

Ik zou die Branco dan ook nooit afsteken tussen 12.00 en 0.20.

Ik stond er op een meter of 25 vandaan, niet op film te krijgen dan maar prima om naar te kijken. Meter of 50 kan ook prima.

Yes, gisteravond de 2018 versie opgehaald, helemaal top!!
Ik ben alleen een beetje huiverig voor de wind de 31e, twijfel een beetje of ik 'm wel ga schieten :rolleyes:

Yes, gisteravond de 2018 versie opgehaald, helemaal top!!
Ik ben alleen een beetje huiverig voor de wind de 31e, twijfel een beetje of ik 'm wel ga schieten :rolleyes:

Heb gisteren een 2019 batch opgehaald, dikke prima lijkt mij. Ik laat de Branco nog een jaartje extra drogen gezien de weersomstandigheden.

De mines worden zo weggeblazen en deze bak schiet redelijk hoog dus ben bang dat van de boeketten ook niet veel overblijft

Hier ook een 2019 batch staan. Toch even uit de doos gehaald om te kijken of hij wel netjes was doorgelont en zag dat de lontjes tussen cake 2 en 3 gewoon los zitten! Kan gebeuren maar blij dat ik het toch even heb gecontroleerd. Toch zonde als de halve compound niet af gaat.

Back
Bovenaan