SVNC: Aanvechten verboden

Dit dus, ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Sommige zaken zullen we wellicht nooit antwoord op krijgen maar ik ben hier ook wel benieuwd naar.

Ik vraag me eerlijk gezegd ook af waarom het SVNC deze stap heeft genomen. Klaarblijkelijk zijn zij het dus niet eens met het BPN en heeft het BPN de beslissing niet aangevochten.

Kan het zijn dat deze winkeliers geen Lesli/Zena verkopen? Vanuit de ogen van de consument/winkelier lijkt het namelijk of de BPN/Lesli alleen voor zichzelf opkomt. Je leest namelijk helemaal niks over compensatie voor de winkeliers.
Ik vraag we ook af of het aandeel Lesli in de BPN niet te groot is.
Ik geloof echt wel dat het verbod Lesli hard raakt maar ik zie bijvoorbeeld bij de Duitse shops wel erg veel Zena/Lesli/VWT verschijnen.

Mmm, ik zie nu pas dat het SVNC slechts bestaat uit 3 winkeliers en 1 importeur. Totaal niet representatief dus voor de branche.
Wellicht worden de winkeliers dus beter op de hoogte gehouden als we denken. Als er echt veel onvrede was onder de 1300 winkeliers hadden had het SVNC wel meer leden gehad.

Waar heb je gelezen dat er maar drie winkels aangesloten zijn? Ik zie alleen maar dat er in het bestuur mensen van drie winkels en een importeur zitten maar ik kan nergens een ledenlijst ontdekken.

volgens mij zitten er wel meer winkels aangesloten en dat zou ook wel goed zijn maar het zijn wellicht vooral de grotere en meer zelfstandige winkels.

Ik denk dat we vooral blij moeten zijn dat er een partij is die wel op de voorgrond wat probeert te doen. Los van hoeveel leden de SVNC heeft, ze gaan wel wat doen, daar kunnen andere partijen nog wat van leren denk ik.

Daarbij kan ik wel vertellen dat de bestuursleden lijst ook niet meer klopt op de website maar dat even terzijde.

Waar heb je gelezen dat er maar drie winkels aangesloten zijn? Ik zie alleen maar dat er in het bestuur mensen van drie winkels en een importeur zitten maar ik kan nergens een ledenlijst ontdekken.

volgens mij zitten er wel meer winkels aangesloten en dat zou ook wel goed zijn maar het zijn wellicht vooral de grotere en meer zelfstandige winkels.
Je hebt helemaal gelijk. Het was een beetje een voorbarige conclusie van mij aangezien er nog een extra bestuurslid gezocht word.

Ik ben evengoed wel benieuwd wie er aangesloten zijn bij het SVNC.

spreuk-gewoon5-2018.jpg

Prachtig mooi verhaal allemaal, maar niemand in de branche zat te wachten op een verbod.

Maar nu even serieus; Willen we echt dat er nu nog wordt besloten tot het terugdraaien van het verbod?
Als dát gebeurd, hebben we echt een serieus probleem, namelijk:

- Staat 31 december het land in de fik
- Krijgt legaal vuurwerk de schuld
- wordt er niet gecompenseerd
- kunnen de winkeliers én imoporteurs het nauwelijks nog regelen
- Is het 100% zeker het laatste jaar.

Ik zie het nog wel gebeuren dat het ter discussie wordt gesteld deze week. En als klap op de vuurpijl kan het zomaar zijn dat de partijen die hiermee hebben ingestemd, de komende week zullen roepen dat het verbod niet had mogen worden doorgevoerd als de handhaving niet kan plaatsvinden.

Laatst bewerkt:
Prachtig mooi verhaal allemaal, maar niemand in de branche zat te wachten op een verbod.

Maar nu even serieus; Willen we echt dat er nu nog wordt besloten tot het terugdraaien van het verbod?

Ik zie het nog wel gebeuren dat het ter discussie wordt gesteld deze week. En als klap op de vuurpijl kan het zomaar zijn dat de partijen die hiermee hebben ingestemd, de komende week zullen roepen dat het verbod niet had mogen worden doorgevoerd als de handhaving niet kan plaatsvinden.
Wat stel jij voor? uitstellen en risico dat het volgend jaar helemaal verboden wordt. Dan heb je vanaf nu al niets meer

Wat stel jij voor? uitstellen en risico dat het volgend jaar helemaal verboden wordt. Dan heb je vanaf nu al niets meer

Ja, eigenlijk wel.

'Willen' klinkt natuurlijk cru, en voor mij persoonlijk, als het verbod wordt ingetrokken, wordt het er eerst zéker beter op. Maar alles overziend en kijkend naar de toekomst, kan dat alleen maar slecht uitpakken.

Ik worstel nog wel met de gedacht hoor, en natuurlijk zou ik het ook wel willen zien gebeuren. Maar ik denk dat veel winkeliers er niet meer op zitten te wachten.

Ongeveer 2.5 miljoen mensen mogen volgend jaar sowieso niet meer afsteken. En hoeveel gemeenten zullen er nog volgen?

Er valt nog zoveel te winnen, ook voor dit jaar.

Het mooiste lijkt mij nog om de slag om het verbod dit jaar te winnen. En dan als branche te zeggen: wij verkopen niks omdat er door de actie van de NL overheid teveel illegaal vuurwerk het land is ingekomen. Hier willen wij ons totaal van distantiëren.

Heerlijke media actie lijkt me dat.

Ongeveer 2.5 miljoen mensen mogen volgend jaar sowieso niet meer afsteken. En hoeveel gemeenten zullen er nog volgen?

Er valt nog zoveel te winnen, ook voor dit jaar.

Het mooiste lijkt mij nog om de slag om het verbod dit jaar te winnen. En dan als branche te zeggen: wij verkopen niks omdat er door de actie van de NL overheid teveel illegaal vuurwerk het land is ingekomen. Hier willen wij ons totaal van distantiëren.

Heerlijke media actie lijkt me dat.

ja dat laatste zou inderdaad wel heel leuk zijn, en ijzersterk. Maar ik weet nu al dat niet alle importeurs dit gaan doen, en dan is de krantenkop toch echt in ons nadeel.

Veel succes!
Ben vooral benieuwd wat voor juridische basis jullie zien om dit verbod aan te vechten.
'Er dreigt chaos' is nou niet echt steekhoudend.
Wie bepaald de 'onevenredig veel schade toe brengen aan onze branche'.

Bekijk ook eens de uitspraken tegen de bv 'viruswaarheid'. Ook al zijn die op basis van een ander uitgangspunt, de rechter geeft heel duidelijk aan wat de juridische basis is voor de overheid om dergelijke verboden wel te kunnen opleggen en hanteren.

Winkeliers willen tóch vuurwerk verkopen en stappen naar de rechter

https://www.gelderlander.nl/binnenl...verkopen-en-stappen-naar-de-rechter~a28be422/

De eerste stap is blijkbaar gezet, mooi! We gaan het volgen. :)

Hoewel ik de sceptici begrijp, verbaas ik me toch altijd over het klagen omtrent acties en initiatieven, waarom zou je iets af willen zeiken zonder dat je het exacte verhaal en doel kent? Her en der klagen we maar dat de branche zo versnipperd is en alles, maar dan komt er een nieuw initiatief en dan merk je ook onder liefhebbers dat er een totale versnippering is. Laten we gewoon eens dingen positief benaderen en initiatieven van erkende organisaties steunen, net zoals we dat doen bij polls, het delen van de brief vanuit de BPN, delen van de actief van de Vuurwerkfederatie etc.

De eerste stap is blijkbaar gezet, mooi! We gaan het volgen. :)

Hoewel ik de sceptici begrijp, verbaas ik me toch altijd over het klagen omtrent acties en initiatieven, waarom zou je iets af willen zeiken zonder dat je het exacte verhaal en doel kent? Her en der klagen we maar dat de branche zo versnipperd is en alles, maar dan komt er een nieuw initiatief en dan merk je ook onder liefhebbers dat er een totale versnippering is. Laten we gewoon eens dingen positief benaderen en initiatieven van erkende organisaties steunen, net zoals we dat doen bij polls, het delen van de brief vanuit de BPN, delen van de actief van de Vuurwerkfederatie etc.

Je verwoord het precies hoe ik er over denk. Ook al weten de importeurs de compensatie te verhogen, dan dekt dat hooguit bepaalde bijkomende kosten die er komen voor de importeurs door dit verbod ( opslag, vervoer etc ). Enige compensatie voor de winkeliers zit er in dat geval niet bij. Verloren inkomen is ook een grote kosten, die uiteraard niet vergoed gaat worden maar wel de drijfveer is om dit aan te vechten. Los van dat is het uiterst belangrijk om dit aan te vechten ter willen van de traditie. Het lijkt nu net alsof importeurs dit niet willen omdat hun eigen compensatie mogelijk in gevaar komt. Maar dan is het een reality check dat zonder de winkels de importeurs niet kunnen bestaan. En zonder de klanten kunnen de winkels niet bestaan. Met alleen 40 miljoen ( of wat meer ) compensatie die naar de importeurs gaat voor de bijkomende opslag en vervoerkosten etc dan redt je het er niet mee. Dan kunnen de importeurs het een jaartje langer uitzingen maar de winkels niet.

Politiek gezien is deze actie ook alles waard. Het komt ook op de perfecte tijd aan met de chaos die er in Nederland heerst door het verbod, want dat is een mooi tegenargument omdat het in de praktijk al gaande is. Het is nu niet meer van 'als er een verbod komt, dan komt er mogelijk chaos'. Nee, er is een verbod en er is al chaos.

Veel succes er mee!

Dit topic is ook al zo lekker positief weer. Had gehoopt op meer bijdragen aan het idee met zoveel reacties.
Tijd om ook weer eens 'in de pen' te kruipen hier.

Deze groep is een handje vol winkeliers en importeurs die zich niet geroepen voelen om deel uit te maken van de BPN of vuurwerkcheck. Als je een beetje bekend bent hierin weet je ook wel wie en wat voor types het zijn....

Wat bedoel je hier nu mee dan?! Voelt alsof je het afzeikt maar zonder opgaaf van reden. Klinkt meer als een persoonlijk stukje frustratie dan een goed argument.

Ik haak compleet af, ik begrijp er geen ene fluit meer van.

Kom op nou want ik zie je overal klagen. Dan blijf je hier toch niet achter nu?!

[Veel tekst]

De dealers maken enorme verliezen, maar laten we wel wezen, als je een klap als deze niet overleefd, ben je simpelweg geen ondernemer en faal je als mens/bedrijf gewoon kei hard.

[Nog meer tekst]

Dat de overheid trouwens LIEGT is wel erg voorspelbaar en daar kan je als BPN/Dealer wel wat mee! Daar moet je wel tegen willen vechten. Niet specifiek om t verbod terug te draaien, maar meer t feit dat we in een corrupte fascistische regime leven. En desnoods moeten we Europe gebruiken. In Polen gaat t al helemaal mis, laten we t aub niet in NL zo mis gaan!

Ga je schamen dat je vuurwerk detaillisten die dit niet trekken als falende beschouwt. Een kermisboer die al geen normaal seizoen heeft gehad of een bedrijf in het entertainment die geen omzet heeft gehad. Zij willen hiermee overleven en dat lijkt ze afgenomen te worden.
Knappe kerel dat jij dergelijke mensen of bedrijven als falend beschouwt. Beetje een bizarre blik op de realiteit zeker? Al zegt de laatste alinea genoeg.

ja dat laatste zou inderdaad wel heel leuk zijn, en ijzersterk. Maar ik weet nu al dat niet alle importeurs dit gaan doen, en dan is de krantenkop toch echt in ons nadeel.

Deze AVALANCHE weet ook allemaal zo goed hoe het werkt, maar heb niet het gevoel of het idee dat je ook echt actief bent op het afzeiken na?!
Ieder idee kan beter of je weet al precies hoe het gaat lopen. Waarom nemen ze iemand zoals jij niet aan om alles op te lossen met direct hele goede acties en welke ook gaan slagen. Dat kan jij vooraf bepalen dus.
Zag jou van de week ook al een initiatief van anderen bestempelen als gemiste kans.
Ben heel erg benieuwd waar wij jouw acties terug kunnen lezen en welke successen er aan hangen?!

Back
Bovenaan