SVNC: Aanvechten verboden

Duidelijk! Maar misschien dat er een journalist aanwezig is die via twitter oid live verslag doet

Ik kan werkelijk nergens op het interweb iets vinden over de zitting. Twitter niet, Google niet, nergens niet. Nou ja, een bericht van 3 dagen geleden, waarin dit voorbij komt en 'rond 10-15 december' zal plaatsvinden.

Ik kan werkelijk nergens op het interweb iets vinden over de zitting. Twitter niet, Google niet, nergens niet. Nou ja, een bericht van 3 dagen geleden, waarin dit voorbij komt en 'rond 10-15 december' zal plaatsvinden.

Ik heb exact hetzelfde.. Voornamelijk wat je zult vinden is over het vuurwerkverbod wat destijds in Rotterdam speelde....

Spannend wat er allemaal gezegd is inderdaad en benieuwd of er dan ook direct beslissingen kunnen worden gemaakt. Nog geen bericht gehad ook.

Dit is letterlijk de tekst vanuit de SVNC. En daaruit maak ik toch echt op dat het voornamelijk om compensatie gaat. Kwalijke zaak als je eerst roept dat je geld wil hebben van liefhebbers en dealers om het verbod van tafel te krijgen, om vervolgens je strijdplan aan te passen:

Beste dealers,

Vandaag is ons traject in een stroomversnelling gekomen!
Het kort geding tegen het vuurwerk afsteek-, vervoer- en verkoopverbod begint morgenmiddag al!
Een van de uitgangspunten voor het kort geding is

Het is waarschijnlijk net wat je wilt lezen inderdaad, ik vind de dikgedrukte delen toch duidelijk genoeg. :wink:

Heb sterk het vermoeden dat er persoonlijk wrok zit in jouw mening over de SVNC en de acties, wat natuurlijk mag. Heb jij duidelijke aanwijzingen dat dit puur om geld gaat en dat het geld vragen misleidend is en zeker de insteek niet is om het verbod in te laten trekken zoals je nu een paar keer aanhaalt?

Bij een kort geding volgt de uitspraak vaak na 14 dagen.

Het zou overigens ook heel goed kunnen dat de rechter zichzelf niet bevoegd acht hier een uitspraak over te doen.

14 dagen :rolleyes: dat is best lang. Vooral dat de meeste de winkels voor de kerst op orde willen hebben. Normaal zijn we in november al aan het opbouwen.

Ik respecteer jou als lid Avalanch, je bent altijd positief aanwezig en je bent een grote meerwaarde op het forum. Ook ben ik fan van Magnum ( voor mij de nummer 1 importeur tegenwoordig ), waar jij niks mee te maken hebt maar vanuit je wel je mening nu op baseert. Dus wat ik zeg moet je niet persoonlijk opvatten.

Het lijkt net alsof je er nu alles aan doet om er een negatieve draai aan te geven aan deze actie. Laten we gewoon afwachten wat er gebeurd. Puntje bij paaltje gaat het natuurlijk om geld, dat lijk me 100% logisch. Dat was al vanaf het begin bekend toch? De winkels voelen zich achtergesteld en ook om de acceptatie van dit verbod vanuit de importeurs. 'De branch' was tot nu toe alleen maar het groepje importeurs en voor de rest heeft niemand in de voedselketen van het vuurwerk wereldje wat te zeggen gehad. Nu blijkt dus dat het deel wat vlak onder 'de branch' zit er totaal niet mee te vrede is. Dat zijn dus winkels en ( een ) enkele importeur(s).

Ik vind het goed dat er een extra tegengeluid komt die erg dicht komt bij de mening van de liefhebbers en wat de uitkomst ook is, het kan er alleen maar of gelijk blijven of er beter van uitkomen. De importeurs zijn zelf ook helemaal niet tevrede ( logisch ook ). Die zijn nu ook bezig met een veel grotere compensatie ( gaat ook over geld dus, logisch ).

Laten we gewoon afwachten waar ze precies mee bezig waren in plaats van meningen te baseren op een paar incomplete berichten hier op het forum.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is het prima dat ze wat gaan doen, maar waarom dan nu pas ? Dit had toch ook een paar dagen na het verbod gekund ...
Nu is het 3 december en kan de uitspraak 14 dagen duren en dan gaat het allemaal niet meer lukken natuurlijk. Valt de uitspraak ook nog tegen, dan vraag ik me af of dit uiteindelijk niet meer schade voor de winkeliers oplevert. Maar goed, we gaan het zien.

Als ik mijn eigen posts terug lees komt dat inderdaad een beetje fel over, maar ik heb niets (persoonlijk) tegen degenen die hier achter zitten. Integendeel, dit zijn toch wel de winkeliers die wél gepassioneerd zijn en er voor vechten.

Ook heeft dit niets te maken met mijn verleden in de branche, al is het enige dat ik daaruit mee heb genomen misschien de kijk op wat er bij de importeurs wél gebeurd maar niet wordt gezien.

Ik ben gewoon oprecht van mening dat het een slecht idee is, ondanks de goede intenties. En ik zie een inzamelingsactie waarbij wordt verteld dat het puur om het terugdraaien gaat, en nu een bericht waarin dit nou niet echt naar voren komt.

Tegelijk hoop ik ook ergens wél dat ze succes boeken, ik wil het wel zien gebeuren. En uiteraard gun ik alle winkeliers, los van deze zaak, een goede compensatie.

Ik hoop dat dit verhelderd hoe ik er in sta. Ik zal mijn toon voortaan iets zorgvuldiger kiezen.

Kerel, jij bent toch ook een modje geweest...niet?
Als ik mijn eigen posts terug lees komt dat inderdaad een beetje fel over, maar ik heb niets (persoonlijk) tegen degenen die hier achter zitten. Integendeel, dit zijn toch wel de winkeliers die wél gepassioneerd zijn en er voor vechten.

Ook heeft dit niets te maken met mijn verleden in de branche, al is het enige dat ik daaruit mee heb genomen misschien de kijk op wat er bij de importeurs wél gebeurd maar niet wordt gezien.

Ik ben gewoon oprecht van mening dat het een slecht idee is, ondanks de goede intenties. En ik zie een inzamelingsactie waarbij wordt verteld dat het puur om het terugdraaien gaat, en nu een bericht waarin dit nou niet echt naar voren komt.

Tegelijk hoop ik ook ergens wél dat ze succes boeken, ik wil het wel zien gebeuren. En uiteraard gun ik alle winkeliers, los van deze zaak, een goede compensatie.

Ik hoop dat dit verhelderd hoe ik er in sta. Ik zal mijn toon voortaan iets zorgvuldiger kiezen.

De redenatie is dat het legale vuurwerk bij het terugdraaien van het verbod gegarandeerd in verband wordt gebracht met de chaos, ellende en rellen die gaan ontstaan tijdens de jaarwisseling. Want dat de jaarwisseling absoluut niet vlekkeloos zal verlopen is men onderhand al wel van doordrongen. De politiek begint zich steeds meer zorgen te maken. En als branche en liefhebbers heb je dan geen tegenargument. Immers, ga volgend jaar dan maar eens bewijzen dat legaal vuurwerk niet de oorzaak is van alle ellende. Dat is moeilijk.

Bij het handhaven van het verbod kun je als branche en liefhebber heel makkelijk zeggen: hoe kan legaal vuurwerk nu de oorzaak van al die chaos, ellende en rellen zijn? Het mocht immers niet verkocht worden, de consument heeft het niet tot zijn beschikking en toch is de ellende niet minder geworden. Het is dan heel makkelijk te beargumenteren dat een algeheel verbod niet bijdraagt aan een prettigere en gezelligere jaarwisseling. En daarmee sta je sterker in de strijd tegen een permanent verbod. En daar heeft iedereen in de branche inclusief de liefhebber dan weer (veel meer) baat bij dan nog eenmalig een jaartje toch te mogen verkopen en stoken tussen alle chaos, ellende en rellen door om het volgend jaar alleen maar moeilijker te krijgen een permanent vuurwerkverbod tegen te houden.

Dus iets met lange termijnvisie. Het proberen om het verbod nu nog terug te draaien zie ik meer als nog ff een jaartje cashen en volgend jaar zien we wel weer verder.

Blijkbaar zie jij het niet zo. Maar dan ben ik wel benieuwd hoe jou lange termijnvisie eruit ziet met het nu nog terugdraaien van het verbod. Want alleen maar roepen dat je niet begrijpt dat er mensen zijn die het verbod liever niet teruggedraaid zien worden is wel heel makkelijk :wink:

ik doelde meer op het feit dat ik regelmatig gezeik zie over importeurs & winkeliers....
een bpn en vwcheck die alles maar *weg geeft * een SVNC die het alleen maar om het geld te doen is.
winkeliers die een verbod willen enz enz ..... ik vind het jammer dat er zo strijd is onderling voor mijn gevoel tussen diverse partijen en ook onder liefhebbers trouwens... :-( niks komt momenteel ten goede aan onze gezamenlijke hobby / werkzaamheden / traditie

Back
Bovenaan