gizmo75
VWC lid
Is het kort geding vandaag nog ergens live te volgen?
Bij het "inregelen" van een zitting moet een stream worden aangevraagd door betrokkenen. Dat is niet gebeurd is inmiddels gebleken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Is het kort geding vandaag nog ergens live te volgen?
Bij het "inregelen" van een zitting moet een stream worden aangevraagd door betrokkenen. Dat is niet gebeurd is inmiddels gebleken.
Duidelijk! Maar misschien dat er een journalist aanwezig is die via twitter oid live verslag doet
Ik kan werkelijk nergens op het interweb iets vinden over de zitting. Twitter niet, Google niet, nergens niet. Nou ja, een bericht van 3 dagen geleden, waarin dit voorbij komt en 'rond 10-15 december' zal plaatsvinden.
Dit is letterlijk de tekst vanuit de SVNC. En daaruit maak ik toch echt op dat het voornamelijk om compensatie gaat. Kwalijke zaak als je eerst roept dat je geld wil hebben van liefhebbers en dealers om het verbod van tafel te krijgen, om vervolgens je strijdplan aan te passen:
Beste dealers,
Vandaag is ons traject in een stroomversnelling gekomen!
Het kort geding tegen het vuurwerk afsteek-, vervoer- en verkoopverbod begint morgenmiddag al!
Een van de uitgangspunten voor het kort geding is
Als ik mijn eigen posts terug lees komt dat inderdaad een beetje fel over, maar ik heb niets (persoonlijk) tegen degenen die hier achter zitten. Integendeel, dit zijn toch wel de winkeliers die wél gepassioneerd zijn en er voor vechten.
Ook heeft dit niets te maken met mijn verleden in de branche, al is het enige dat ik daaruit mee heb genomen misschien de kijk op wat er bij de importeurs wél gebeurd maar niet wordt gezien.
Ik ben gewoon oprecht van mening dat het een slecht idee is, ondanks de goede intenties. En ik zie een inzamelingsactie waarbij wordt verteld dat het puur om het terugdraaien gaat, en nu een bericht waarin dit nou niet echt naar voren komt.
Tegelijk hoop ik ook ergens wél dat ze succes boeken, ik wil het wel zien gebeuren. En uiteraard gun ik alle winkeliers, los van deze zaak, een goede compensatie.
Ik hoop dat dit verhelderd hoe ik er in sta. Ik zal mijn toon voortaan iets zorgvuldiger kiezen.
De redenatie is dat het legale vuurwerk bij het terugdraaien van het verbod gegarandeerd in verband wordt gebracht met de chaos, ellende en rellen die gaan ontstaan tijdens de jaarwisseling. Want dat de jaarwisseling absoluut niet vlekkeloos zal verlopen is men onderhand al wel van doordrongen. De politiek begint zich steeds meer zorgen te maken. En als branche en liefhebbers heb je dan geen tegenargument. Immers, ga volgend jaar dan maar eens bewijzen dat legaal vuurwerk niet de oorzaak is van alle ellende. Dat is moeilijk.
Bij het handhaven van het verbod kun je als branche en liefhebber heel makkelijk zeggen: hoe kan legaal vuurwerk nu de oorzaak van al die chaos, ellende en rellen zijn? Het mocht immers niet verkocht worden, de consument heeft het niet tot zijn beschikking en toch is de ellende niet minder geworden. Het is dan heel makkelijk te beargumenteren dat een algeheel verbod niet bijdraagt aan een prettigere en gezelligere jaarwisseling. En daarmee sta je sterker in de strijd tegen een permanent verbod. En daar heeft iedereen in de branche inclusief de liefhebber dan weer (veel meer) baat bij dan nog eenmalig een jaartje toch te mogen verkopen en stoken tussen alle chaos, ellende en rellen door om het volgend jaar alleen maar moeilijker te krijgen een permanent vuurwerkverbod tegen te houden.
Dus iets met lange termijnvisie. Het proberen om het verbod nu nog terug te draaien zie ik meer als nog ff een jaartje cashen en volgend jaar zien we wel weer verder.
Blijkbaar zie jij het niet zo. Maar dan ben ik wel benieuwd hoe jou lange termijnvisie eruit ziet met het nu nog terugdraaien van het verbod. Want alleen maar roepen dat je niet begrijpt dat er mensen zijn die het verbod liever niet teruggedraaid zien worden is wel heel makkelijk![]()
Kerel, jij bent toch ook een modje geweest...niet?
Wat had je verwacht??Wel raar dat er nog helemaal niks geen nieuws is over vanmiddag
Wat had je verwacht??