"Spotgoedkoop babypijltje in de ban"

zijn jullie niet bang dat de grote sier vuurpijlen dadelijk ook de zak krijgen omdat er ook wel iets mee gebeurd over de grond heen schieten en naar mensen vliegen ? ben ik best wel bang voor eigenlijk

Puur statistisch is de kans op letsel bij een gelijk budget 144x zo groot bij een babypijl dan bij bijv een lightyear pijl....e.e.a. nog los van de kwaliteitsverschillen. immers een lightyear pijl is 2 eu per stuk, terwijl je voor diezelfde 2 eu 144 babypijltjes hebt.

Met het wegvallen van het kleine grut, wordt de hoeveelheid die jongeren kunnen aanschaffen kleiner, en daarmee het aantal letsels. tuurlijk wordt de ernst van het letsel mogelijk groter door meer illegaal vuurwerk, maar dat is voor de sector minder relevant aangezien dat makkelijker kan worden toegeschreven aan illegaal vuurwerk.

koop ze al jaren niet meer iegelijk voel me oud worden voor deze pijltjes

Vind het wel jammer dat ze er uitgaan.. vroeger was ik er al super blij mee met paar pakjes van deze baby pijltjes :P

Vrij logisch dat ze de babypijltjes af willen schaffen, ze worden nooit op de juiste manier gebruikt. En al gebeurd dat wel, dan blijven ze alsnog gevaarlijk. Het is alleen zonde dat aan elk product van vuurwerk een nadeel zit, en ze dat straks ook gaan gebruiken voor het vuurwerkverbod. Bijvoorbeeld rotjes; worden meerendeels gebruikt bij het maken van heksenkringen (= gevaarlijk), of thunderkings; worden op de kop gezet of in de lucht gegooid (= gevaarlijk).
Ik vind niet dat het vuurwerk zelf het probleem moet worden genoemd, maar de manier waarop mensen met het vuurwerk omgaan is juist het probleem.

Gelukkig is het AD weer zo genereus om zoveel mogelijk stennis te schoppen omtrent vuurwerk.

Begrijp me niet verkeerd, hoe er met die pijlen omgesprongen word is gevaarlijk.
Mijn respect voor die Frans pol dat hij het voor elkaar gekregen heeft om het AD te laten schrijven dat het andere legale vuurwerk van hem niet hoeft te worden afgeschaft.

Werkelijk als je midden op de noordzee een doorgebroken astronaut afsteekt is het AD erbij om er een joekel van een voorpagina kop van te maken, beetje vreemd.

@stefano1997 allemaal waar, al is het bereik van rotjes een stuk korter dan van pijltjes en single shots. Belangrijkste is echter dat de kostprijs maakt dat er minder van verkocht wordt, en er dus minder potentiele ongelukken mee kunnen gebeuren

20 eu = 1440 babypijltjes
20 eu = 66 aftershocks

1440 kansen op oogletsel v.s. 66....

En dat sneet voor sneetje brood is nou net wat ze dan wel zouden moeten doen, want al dit loze gepraat over die babyvuurpijl betekent dus dat we onderscheid gaan maken? Dan de rotjes en de grondtollen, jumping jacks, knetterballen , romeinse kaarsen en ga zo maar door ook op een verbod, allemaal dingen die door de jeudg met misbruik tot letsel komt, en dat willen we toch niet met zijn allen? Dat sommige burgemeesters op het goede pad zitten juich ik dan alleen maar toe, met juist het oog op de veiligheid en niet voor die sneetjes brood, op alles dan een verbod, en op 31 december alleen nog maar vuurwerk die door een gecertificeerd bedrijf afgeschoten word in het centrum van een stad of dorp
Is een oud bericht van januari klik klik. Maar fric probeert ermee te zeggen dat dit dan een begin zou moeten zijn van het stapsgewijze verbod.

In mijn mening sla je de plank helemaal mis fric. Dat artikel gaat over wat overheden kunnen doen. Echter is deze ban op babypijlen gedaan door bpn zelf dus door eigen branche en die gaan toch niet hun eigen brood langzaam zelf sneetje voor sneetje weggooien

Nee, gewoon alles afschaffen dan he, kijken hoe jij zodadelijk reageert als ze jou favoriete vuurwerk aan een verbod gooien haha, het is alles of niets, ge*** dat alleen 1 ding voor meer oogletsel zou zorgen, das met al dat kleine spul zo , en wie is er nu dan hypocriet? Ik ben tenminste beried alles op te geven en niks meer te kopen of af te steken dan, jij niet, want zo te horen mag van jou alles verboden worden, behalve de cake,s en de grote pijlen, dat noem ik pas hypocriet
Wat hypocriet. Dan neem ik aan dat je ook andere producten uit China en India links laat liggen? Of toch maar straks even naar de Action? Want het is daar zo goedkoop...

Net op RTL4hoor je die oogarts zeggen dat dit een goed begin is en hij na een algeheel verbod wil.conclusie? Wij schieten der weer niks mee op als het om het behoud van onze traditie gaat

wat moet hij dan roepen? ga alsjeblieft door met het onverantwoorde gebruik van babypijltjes, want dat is goed voor mijn core-business?

Nee, gewoon alles afschaffen dan he, kijken hoe jij zodadelijk reageert als ze jou favoriete vuurwerk aan een verbod gooien haha, het is alles of niets, ge*** dat alleen 1 ding voor meer oogletsel zou zorgen, das met al dat kleine spul zo , en wie is er nu dan hypocriet? Ik ben tenminste beried alles op te geven en niks meer te kopen of af te steken dan, jij niet, want zo te horen mag van jou alles verboden worden, behalve de cake,s en de grote pijlen, dat noem ik pas hypocriet

Uhm... Oké dan.
Je zei in je eerste post dat je het vreselijk vond dat mensen in slechte omstandigheden werken in muffe fabrieken voor een abnormaal laag loon voor jouw vertier (lees: vuurwerk). Ik noem dat hypocriet. Waarom? Omdat vuurwerk slechts een héél klein deel is van de massaproducten afkomstig uit China. Koop je die dan ook niet meer? Komt het niet uit China, dan komt het uit een ander land waar abnormaal lage lonen gehanteerd worden.

En nu weer Ontopic, sorry

Ik wil even laten weten dat ik de mening van Dhr Mars25 deel.
Dit omdat kinderen nou eenmaal spelen met vuurwerk en die baby pijltjes zijn daar precies goed voor.
Want anders gaan ze met groter vuurwerk spelen met grotere problemen.
Het is toch ook algemeen bekend dat veel ouderen niet met alcohol om kunnen gaan en daar ook veel doden door vallen in verkeer en door geweld.
En dan verbieden ze alcohol toch ook niet.
Het is gewoon weer te doen om de winst geving en die is op die pijltjes niet veel en is dat voor de meeste winkeliers niet populair.
Dus baby pijltjes moeten blijven en anders moeten ze alles maar verbieden.
Want zonder die pijltjes is het echt niet zo dat er niet meer gestunt wordt met vuurwerk door kinderen, die kiezen daar wel weer een ander product voor uit.!!
Beter zou het zijn om de chinese regering te vragen om alle vuurwerkfabrieken te sluiten en geen export van vuurwerk naar andere landen te doen, want ik vind het verschrikkelijk dat bij de productie voor ons vertier en broodwinning er elk jaar zoveel ongelukken gebeuren en gewonden en doden onder het personeel valt die ook nog eens te weinig loon krijgen en bijna slaven arbeid moeten doen voor onder andere de nederlandse vuurwerkwinkels, ook bij mij gaat dan veiligheid voor broodwinning, en het zou vuurwerkverkoper broks sieren om hier het voortouw in te nemen en klokkenluider in deze te zijn, dan is er sprake van gelijke monniken en gelijke kappen, nooit geen vuurwerk meer betekent geen ongelukken en misbruik van vuurwerk, ik hoop dat alle nederlandse vuurwerkwinkels en bedrijven hier aan meedoen, want zeg nou zelf, elk slachtoffer is er 1 teveel, ook al is het dan in china en niet in nederland !!!

Dit omdat kinderen nou eenmaal spelen met vuurwerk en die baby pijltjes zijn daar precies goed voor.
Het is toch ook algemeen bekend dat veel ouderen niet met alcohol om kunnen gaan en daar ook veel doden door vallen in verkeer en door geweld.
Het is gewoon weer te doen om de winst geving en die is op die pijltjes niet veel en is dat voor de meeste winkeliers niet populair.
Want zonder die pijltjes is het echt niet zo dat er niet meer gestunt wordt met vuurwerk door kinderen, die kiezen daar wel weer een ander product voor uit.!!

oja, kinderen spelen nu eenmaal met vuurwerk dus moeten babypijltjes ook maar kunnen?
Oh, nee.. Als kinderen er niet mee mogen spelen dan moeten we alles maar verbieden...
Ik snap de redeneertrend van veel mensen niet. Maar dat zal aan mij liggen...
greetzz

Ik blijf het een stomme zet vinden,maar als het dan toch word gedaan had ik het volgend jaar gedaan.Nu krijg je dadelijk dat er minder slachtoffers zijn en roepen de zeikers dat het komt door een verkorte afsteek tijd. Niet slim probeer dat maar weer eens recht te praten.

Ik blijf het een stomme zet vinden,maar als het dan toch word gedaan had ik het volgend jaar gedaan.Nu krijg je dadelijk dat er minder slachtoffers zijn en roepen de zeikers dat het komt door een verkorte afsteek tijd. Niet slim probeer dat maar weer eens recht te praten.

gaat vanaf volgend jaar pas verboden worden.

@stefano1997 allemaal waar, al is het bereik van rotjes een stuk korter dan van pijltjes en single shots. Belangrijkste is echter dat de kostprijs maakt dat er minder van verkocht wordt, en er dus minder potentiele ongelukken mee kunnen gebeuren

20 eu = 1440 babypijltjes
20 eu = 66 aftershocks

1440 kansen op oogletsel v.s. 66....

Mooie kopie!

Back
Bovenaan