Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Sterker nog, er staat zover ik weet nergens dat je als vereniging maximaal één ontheffing per gemeente mag aanvragen. Als er tien ontheffingen op tien verschillende plaatsen worden aangevraagd door een vereniging zal per plaats het proces afgehandeld moeten worden. Als meerdere verenigingen per gemeente dat gaan doen, dan heb je de ‘chaos’ compleet.Tegelijkertijd kun je het ambtelijk apparaat binnen gemeenten ook serieus belasten, die zijn al overbelast door alle onzinnige regelgeving en bureaucratie dus het wordt er niet bepaald beter op. In theorie zou je als vereniging op meerdere paarden kunnen gokken en in meerdere gemeenten een ontheffing aanvragen en waar nodig bezwaar maken etc. Iedere aanvraag moet in behandeling genomen worden en het hele proces moet vastgelegd worden dus voor een gemeente komt er wel wat bij kijken.
Ik snap dus echt wel dat VNG niet staat te springen om dit uit te moeten voeren, ze worden wederom door Den Haag opgezadeld met extra werk. Als daar dan nog een goede reden voor zou zijn dan was er misschien ook meer begrip maar iedereen weet dat heel het verbod onzin is en niets op gaat lossen behalve het clubje wat ervoor heeft gezorgd en in hun eigen onzin is gaan geloven en het deel van de bevolking dat zich door de media heeft laten hersenspoelen.
En dan vraagt de gemeente 1 tot 9 woont u in deze gemeente? Nee, ziezo afgehandeld. En blijft de aanvraag in eigen gemeente over. Dus zo gemakkelijk zou het niet zijn.Sterker nog, er staat zover ik weet nergens dat je als vereniging maximaal één ontheffing per gemeente mag aanvragen. Als er tien ontheffingen op tien verschillende plaatsen worden aangevraagd door een vereniging zal per plaats het proces afgehandeld moeten worden. Als meerdere verenigingen per gemeente dat gaan doen, dan heb je de ‘chaos’ compleet.
Jij bent zeker niet de enige hoor. Hier doe ik precies hetzelfdeGa het allemaal wel zien, nu maar jaarrond op strooptocht bij de buren ipv freakacties in de winkel.
Hopelijk ben ik op 31-12 om 00:00 niet de enige en kunnen we gewoon lol hebben.![]()
Ten eerste hoeft een vereniging niet gevestigd te zijn in de gemeente waar de aanvraag gedaan wordt en ten tweede moet iedere aanvraag formeel afgehandeld worden en kan dus niet zomaar genegeerd worden. Dus toch een hoop werk voor ze.En dan vraagt de gemeente 1 tot 9 woont u in deze gemeente? Nee, ziezo afgehandeld. En blijft de aanvraag in eigen gemeente over. Dus zo gemakkelijk zou het niet zijn.