[Speculatietopic] Vuurwerkverbod in Nederland?

Ik denk dat de NL’s inporteurs uiteindelijk wel een deel van de markt kunnen veroveren, concurreren op prijs. En de markt zal in de grensgebieden gigantisch gaan groeien met de vraag vanuit Nederland. Dat gaat bizar worden. En aankomend oud en nieuw gaat gewoon heerlijk stoken worden ga daar maar vanuit.

In DE is ook volop 1.4G te krijgen, daar is 1.3G ook lastiger omdat je daar minder van op mag slaan en het niet zo makkelijk te verzenden is.

Vergeet ook niet dat NL importeurs voorheen ook heel veel 1.3G artikelen hadden maar die waren 1.4G met een kooi. Wolff had bijvoorbeeld de Break Out, Full Assault en Jackhammer om maar een paar voorbeelden te noemen die zonder kooi 1.3G zijn. Deze producten kunnen zich aardig meten met de producten uit het hogere segment in DE maar hadden hier wel een veel aantrekkelijker prijskaartje.
Toch lijkt het of de merken als Pro Xplosion/ pryme/ srpyro echt wel grotere uitwerking en hardere burst hebben. Ik schoot de Shyne van Pryme (€108) in een show en even erna de jackhammer (€130), maar deze viel toch wel iets tegen vond ik. Desalniettemin heb ik erg genoten in eerdere jaren van een Breakout / Tycoon enz.
1.3 in DE kan zich prima meten met triplex en is dan ook nog betaalbaarder. Gekooide Wolff bakken waren goed, maar niet zo goed.

Denken jullie nu echt dat de importeurs gaan verhuizen naar Duitsland en daar vrolijk verder gaan zoals ze in Nederland deden?1e jaar met een verbod gaan veel Nederlanders naar Duitsland maar dat zal snel afnemen per jaar.We moeten gewoon accepteren dat onze traditie die wij kenden voorbij is.....

Denken jullie nu echt dat de importeurs gaan verhuizen naar Duitsland en daar vrolijk verder gaan zoals ze in Nederland deden?1e jaar met een verbod gaan veel Nederlanders naar Duitsland maar dat zal snel afnemen per jaar.We moeten gewoon accepteren dat onze traditie die wij kenden voorbij is.....
Accepteren is onderdeel van het (rouw) proces. Ik denk dat je gelijk hebt hoor, maar ik ben nog niet bij acceptatie ;)

Om maar te zwijgen over de grenscontroles die uiteraard gaan plaats vinden.

Om maar te zwijgen over de grenscontroles die uiteraard gaan plaats vinden.
Haha ze gaan echt niet bij elke grens overgang staan haha

Elke overgang zal niet lukken nee, maar ik denk zeker wel dat ze maximaal gaan proberen in te zetten op controles die 3 laatste dagen van het jaar.
Ook als statement: kijk we 'handhaven' het verbod, we proberen de instroom te beperken.

Vooral blijven roepen met ze alle dat we met een verbod naar het buitenland gaan, des te meer geneigd zijn ze tot extra controles.
Dan heb ik het niet specifiek over hier op het forum, hoewel ze natuurlijk ook mee (kunnen) lezen.

En bij een verbod komt (volgens mij) ook een bezit verbod en niet alleen een afsteek verbod.
Dus al houd je je aan alle regeltjes, zelfs de 25KG, dan nóg mag je de grens er niet mee over.

Dan kan je net zo goed je auto volstampen als je toch risico gaat nemen.
Kan je misschien ook nog wat aan iemand anders slijten als kostendekking. 😉

Misschien voor mensen aan de grens is het wat makkelijker gezegd, we gaan 'even' DE in.

Maar ik woon bijna 3 uur van de DE grens af, dus inclusief wat stops, etc, zal ik 7 uur totale reistijd hebben.
Hoeveel is dan het risico nog waard?

Haha ze gaan echt niet bij elke grens overgang staan haha
Zal bij steekproeven blijven, denk ik. Als ze fuiken gaan opzetten, is dat tegenwoordig binnen no-time bekend. Of ze zich daaraan gaan wagen? Er zijn meer dan 300 grensovergangen met Duitsland, variërend van autosnelwegen tot talloze landweggetjes. De marechaussee en douane kampen bovendien met onderbezetting. Extra controles zijn daardoor maar beperkt mogelijk. De berichten over extra grenscontroles tijdens een mogelijk verbod zijn vooral bangmakerij.

Beproefde tactiek: ga met meerdere auto’s. Op de terugweg rijdt de eerste (zonder vw) de grens over en kijkt of de kust veilig is. Daarna even contact met de volgauto, die aan de andere kant wacht, en dan de grens over. Werkt prima. :angel:

Zal bij steekproeven blijven, denk ik. Als ze fuiken gaan opzetten, is dat tegenwoordig binnen no-time bekend. Of ze zich daaraan gaan wagen? Er zijn meer dan 300 grensovergangen met Duitsland, variërend van autosnelwegen tot talloze landweggetjes. De marechaussee en douane kampen bovendien met onderbezetting. Extra controles zijn daardoor maar beperkt mogelijk. De berichten over extra grenscontroles tijdens een mogelijk verbod zijn vooral bangmakerij.

Beproefde tactiek: ga met meerdere auto’s. Op de terugweg rijdt de eerste (zonder vw) de grens over en kijkt of de kust veilig is. Daarna even contact met de volgauto, die aan de andere kant wacht, en dan de grens over. Werkt prima. :angel:
Tenzij ze ook kentekens gaan opschrijven in Duitsland. Daarom met 2 auto's naar Duitsland.
Auto A parkeer je in een andere stad/dorp
Met Auto B haal je vuurwerk op.

Vuurwerk van Auto B overhevelen naar de andere auto Auto A.

Met auto B ga je de grens over om te kijken of er een fuik is en tipt auto A.

Controleren ze op kenteken van auto B dan vinden ze op dat adres niets.

En zo heb je nog meer opties.

Maar ik doe er zelf niet aan. Te ver weg voor mij en teveel moeite.

Tenzij ze ook kentekens gaan opschrijven in Duitsland. Daarom met 2 auto's naar Duitsland.
Auto A parkeer je in een andere stad/dorp
Met Auto B haal je vuurwerk op.

Vuurwerk van Auto B overhevelen naar de andere auto Auto A.

Met auto B ga je de grens over om te kijken of er een fuik is en tipt auto A.

Controleren ze op kenteken van auto B dan vinden ze op dat adres niets.

En zo heb je nog meer opties.

Maar ik doe er zelf niet aan. Te ver weg voor mij en teveel moeite.
Teveel moeite? Vind dat nog meevallen eigenlijk 😉

Elke overgang zal niet lukken nee, maar ik denk zeker wel dat ze maximaal gaan proberen in te zetten op controles die 3 laatste dagen van het jaar.
Ook als statement: kijk we 'handhaven' het verbod, we proberen de instroom te beperken.

Vooral blijven roepen met ze alle dat we met een verbod naar het buitenland gaan, des te meer geneigd zijn ze tot extra controles.
Dan heb ik het niet specifiek over hier op het forum, hoewel ze natuurlijk ook mee (kunnen) lezen.

En bij een verbod komt (volgens mij) ook een bezit verbod en niet alleen een afsteek verbod.
Dus al houd je je aan alle regeltjes, zelfs de 25KG, dan nóg mag je de grens er niet mee over.

Misschien voor mensen aan de grens is het wat makkelijker gezegd, we gaan 'even' DE in.

Maar ik woon bijna 3 uur van de DE grens af, dus inclusief wat stops, etc, zal ik 7 uur totale reistijd hebben.
Dat dus.

Yup, maar je moet er wel tussen komen. Ik snap de opmerking wel van @rollingthunder. Als ik dan toch de grens over moet omdat de overheid dat ze graag wil en je loopt daardoor wat risico neem ik net zo lief SRPyro, Funke, Iskra, Argento of El Gato mee.. Dan weet je zeker dat je goede spullen hebt.

Wolff is echt een topmerk maar in de NL richtlijnen kunnen ze natuurlijk niet meekomen in vergelijking met 1.3 DE. Uiteraard gaan ze dan ook 1.3 maken (verwacht ik) maar dat moet dan eerst weer voet aan de grond krijgen.
Inderdaad en ik vind ergens... de NL importeurs blijven debet aan het uitdunnen en verbieden van het vuurwerk in NL en dus daarmee kansen gemist.

Nu in Duitsland ook te laat door de al opkomende andere niet NL merken en de gevestigde Duitse merken..

Dubbel kansen gemist en sorry maar, gewoon eigen schuld.

Het is ook niet zo dat NL importeurs hun omzetverlies even in DE goed gaan maken. Het aanbod in DE is al groot en de en totale omzet van ongeveer 200 miljoen gaat niet met 125 miljoen oplopen door Nederlanders die daar gaan kopen. De omzet zal daar ongetwijfeld wat groeien doordat er (nog) meer door Nederlanders gekocht gaat worden maar de NL importeurs die daar nog niet of nauwelijks actief zijn zullen vooral marktaandeel van bestaande importeurs af moeten pakken dus ook concurreren met bijvoorbeeld Weco en Comet die daar een enorm marktaand

Daar ook voorbij straks geniet zolang het kan linkse lobby,s is daar ook nu enorm

In DE is ook volop 1.4G te krijgen, daar is 1.3G ook lastiger omdat je daar minder van op mag slaan en het niet zo makkelijk te verzenden is.

Vergeet ook niet dat NL importeurs voorheen ook heel veel 1.3G artikelen hadden maar die waren 1.4G met een kooi. Wolff had bijvoorbeeld de Break Out, Full Assault en Jackhammer om maar een paar voorbeelden te noemen die zonder kooi 1.3G zijn. Deze producten kunnen zich aardig meten met de producten uit het hogere segment in DE maar hadden hier wel een veel aantrekkelijker prijskaartj

Toch lijkt het of de merken als Pro Xplosion/ pryme/ srpyro echt wel grotere uitwerking en hardere burst hebben. Ik schoot de Shyne van Pryme (€108) in een show en even erna de jackhammer (€130), maar deze viel toch wel iets tegen vond ik. Desalniettemin heb ik erg genoten in eerdere jaren van een Breakout / Tycoon enz.
1.3 in DE kan zich prima meten met triplex en is dan ook nog betaalbaarder. Gekooide Wolff bakken waren goed, maar niet zo goed.
Had je dan 1.3g versie toch anders dan 1.4g versie kun je niet vergelijken

Welke kustplaats dorp/stad kom je vandaan😁…? Hier C……..m

Back
Bovenaan