Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
HE! HALLO! WIJ zijn er ook nog! Je weet wel, de normale burger. De liefhebber die om middernacht gewoon kleinschalig wat potjes siervuurwerk willen afsteken. De mensen die al jarenlang gestigmatiseert worden door ons als aso weg te zetten en NERGENS onze wensen en mening een luisterend oor krijgen.Dat is wel een hele klus, erkent Aartsen: â Het is een ingewikkelde opdracht die de Kamer heeft meegegeven, waarbij we een goede balans willen vinden tussen de kaders voor nadeelcompensatie, het vinden van dekking en de wensen van de vuurwerkbranche.â
Daar zit @HVLV voor aan tafel! Vergeet niet dat ook zij met het ministerie en de staatssecretaris spreken.HE! HALLO! WIJ zijn er ook nog! Je weet wel, de normale burger. De liefhebber die om middernacht gewoon kleinschalig wat potjes siervuurwerk willen afsteken. De mensen die al jarenlang gestigmatiseert worden door ons als aso weg te zetten en NERGENS onze wensen en mening een luisterend oor krijgen.
Waar is de ruimte voor ONZE wensen!
Zwolle
Burgemeester Peter Snijders van Zwolle vindt de optie om verenigingen toestemming te geven om tĂłch vuurwerk af te steken 'een verwarrende boodschap' van de staatssecretaris.
Kortom, die VVD burgemeester uit Zwolle is of een eerste klas maatennaaier of kent het dossier helemaal niet. Dat laatste zou vreemd zijn gezien het lokale verbod in Zwolle.Staatssecretaris Aartsen van Milieu wijst erop dat burgemeesters vorig jaar nog juist actief hebben gelobbyd voor de ontheffingsmogelijkheid. âDe uitwerking van de spelregels is tot stand gekomen na intensief overleg met de gemeenten (VNG), de burgemeesters (Nederlands Genootschap van Burgemeesters) en de politieâ, aldus Aartsen.

Welk amendement?Ik ben op zich geen fan van de ChristenUnie maar als het zover komt dat er minimaal een jaar uitstel komt door het amendement Bikker dan wil ik toch wel voorstellen dat we een hele grote taart naar het kantoor van de ChristenUnie sturen![]()
Ik ben op zich geen fan van de ChristenUnie maar als het zover komt dat er minimaal een jaar uitstel komt door het amendement Bikker dan wil ik toch wel voorstellen dat we een hele grote taart naar het kantoor van de ChristenUnie sturen![]()
Dat vuurwerk afsteken in verenigingsverband komt weg bij de CUWelk amendement?
Welk amendement?
Ook wel bekend als amendement Bikker. Bikker is van de CUDat vuurwerk afsteken in verenigingsverband komt weg bij de CU
Duidelijk. Weet ik. Dacht nieuw amendement onlangs.Ook wel bekend als amendement Bikker. Bikker is van de CU
Ja JosZie dat is de realiteit van onze politici. Jan met de pet mag enkel betalen en zn bek houden. Voor de rest doen we er enkel toe als de verkiezingen weer in beeld komen....HE! HALLO! WIJ zijn er ook nog! Je weet wel, de normale burger. De liefhebber die om middernacht gewoon kleinschalig wat potjes siervuurwerk willen afsteken. De mensen die al jarenlang gestigmatiseert worden door ons als aso weg te zetten en NERGENS onze wensen en mening een luisterend oor krijgen.
Waar is de ruimte voor ONZE wensen!
ik zie het alleen maar als positief in dit geval ,het is nl 1 van de 3 eisen die gekoppeld zijn aan het mogelijke verbod ,en als er niet tegemoet /geregeld kan worden aan het afsteken in vereniging dan wordt ,mits de politiek zich ook eindelijk zich eens aan hun eigen woord houden voorlopig uitgeteld toch ??Terwijl dit al een tijdje bekend was beginnen de burgemeesters nu pas te piepen dat afsteken van vuurwerk in verenigingsverband geen haalbare kaart is. Schiet mij maar lek![]()

-Dat alternatief gaan de gemeentes niet uitvoeren omdat men het te duur vind.-Dat alternatief ligt nochtans voor de hand: één professionele, publieke vuurwerkshow per gemeente.
-met aanzienlijk minder risico op letsel, schade en overbelasting van hulpdiensten.
-Minder stress voor dieren, ouderen en mensen met gevoeligheid. Minder rommel, minder brandwonden, minder ellende.
![]()
Column: Burgemeester Van Kampen is faliekant tegen lokaal vuurwerkverbod - Noordkop247
Noordkop247 is de streekomroep voor de Kop van Noord-Holland. 24 uur per dag, zeven dagen per week, nieuws uit Den Helder, Hollands Kroon en Schagen.noordkop247.nl