[Speculatietopic] Vuurwerkverbod in Nederland?

Ze gaan het nog druk krijgen . Blijft de 14 weken regel ? Het hele verhaal kan gewoon niet . Op korte termijn . Zolang er een aanvraag moet komen valt het onder evenementen . Teveel haken en ogen maar daar komen ze nu achter. En er gaan er dan sowieso veel partijen afhaken kwa boekwerk (papieren). Het is gewoon juridisch niet uitvoerbaar . Maar dat is allemaal door de media mooi naar buiten gebracht.

Laatst bewerkt:
Dank allen voor het vertrouwen!

Onze eerste inzet blijft uiteraard tegen het vuurwerkverbod. Wij zijn ook alles behalve blij met hoe de AmvB nu uitgewerkt is.
Het voordeel is nu wel dat het nog langer gaat duren met de uitwerking van de verschillende voorwaarden. En, niet voldoen aan de voorwaarden, is geen vuurwerkverbod. Dat is verankerd in de wet.

Gisteren zaten we met een politieke partij aan tafel, volgende week met het ministerie van I&W. We blijven knokken voor het behoud van onze traditie.

Dit is te bepalen door de gemeente.

We starten nu eerst zo. Zodat we in ieder geval de geïnteresseerde op de hoogte kunnen houden. In een later stadium kan het zijn, afhankelijk van of de AmvB er doorheen komt, dat we je gaan vragen om meer gegevens aan te leveren.

Zeker niet, het word nu juist nog vele male makkelijker om niet te voldoen aan de gestelde voorwaarden. Niet voldoen = geen verbod.

Je zal het niet geloven, maar Aartsen is zelf ook een liefhebber.

In huis mag niet. Alleen op de afsteeklocatie onder constante bewaking van de vereniging/stichting.

;)

Toppers❤️

Tuurlijk snap ik. Maar ik heb een leven gehad in de oude gabbertijd en 1 ding heb ik geleerd. Een feestje heb je pas als je 1: Alles hebt dichtgetimmerd 2: Veel knaken achter de hand hebt. 3: De omgeving mee hebt.

Probleem is tegenwoordig punt 3.

Tuurlijk snap ik. Maar ik heb een leven gehad in de oude gabbertijd en 1 ding heb ik geleerd. Een feestje heb je pas als je 1: Alles hebt dichtgetimmerd 2: Veel knaken achter de hand hebt. 3: De omgeving mee hebt.

Probleem is tegenwoordig punt 3.
ben echt toe aan weekend ik las gabber tijd en veel kaken achter de hand hebben haha

Sorry maatje, bedoelde uiteraard die gladgestreken kliek bij die hofvijver ,zit trouwens te genieten van die nieuwe serie op tv oh oh den haag, heerlijk gewoon 😉😁

Hahaha gladgestreken kliek, je houd je nog netjes vanavond kameraad. 🤣

Ja moet nog kijken die serie, maar hoor dat het wel geinig is!

Die gekke toilet juffrouw kent iedereen, en iedereen kent haar.
Daar hangt zo'n mooi stukje 'respect & gekkigheid' omheen, echt prachtig dat dat nog bestaat. :thumbsup:

Ik sta dit jaar gewoon voor de deur, dat verenigingsgedoe komt mij nu al de strot uit. Ik snap de goede bedoelingen maar het werkt gewoon niet, en is qua regels niet te doen.

Het wordt een beetje benauwend zoals het tegenwoordig in Nederland gaat, hier wordt al 55 jaar zonder wanklank vuurwerk afgetoken en dat blijf ik in toekomst ook voortzetten.

Ik sta dit jaar gewoon voor de deur, dat verenigingsgedoe komt mij nu al de strot uit. Ik snap de goede bedoelingen maar het werkt gewoon niet, en is qua regels niet te doen.

Het wordt een beetje benauwend zoals het tegenwoordig in Nederland gaat, hier wordt al 55 jaar zonder wanklank vuurwerk afgetoken en dat blijf ik in toekomst ook voortzetten.
Dito!

Wat een totale utopie die verenigingen...

Dat weten ze zelf ook wel dat dat niet gaat werken, het is dan ook hun bedoeling om vuurwerk volledig uit te bannen i.v.m. de groene agenda.

Als dat met die buurtverenigingen niet van de grond komt vanwege de vele eisen en kosten dan kunnen ze altijd achteraf zeggen dat ze een alternatief geboden hebben en men hier zelf van af gezien heeft.

Het zijn geen goede bedoelingen, het is alleen maar om de mensen op papier een alternatief te bieden waarvan zij zelf ook wel weten dat het in de meeste gevallen vanwege de hoge eisen en de daarbij behorende kosten niet van de grond gaat komen.

Back
Bovenaan