Ja het was weer genieten geblazen, dit was mijn 2e keer en zal er volgend jaar zeker weer bij zijn. wat een gaaf festival. Al vond ik de eerste 3 avondshows de 2e avond tegenvallen. die waren voor mijn idee vorig jaar een stuk beter met veel minder Chinees vuurwerk.
De eerste dag hebben we deels doorgebracht in het hotel, vanwegen de rotte reistijden hadden we een dag gemaakt van ruim 30uur. een klein slaapje was dus wel op zijn plaats haha en verder zou er die dag toch geen vuurwerk zijn... even wat gegeten bij de plaatselijke italiaan en toen even plat gegaan dus.
De 2e dag zou er 1 avond show geschoten worden door Romano, overdag wezen kijken bij de setup en daar stond het al bomvol met mortieren en ze gingen net beginnen met de bommen te laden... beter moment om te komen was er dus niet. De ene na de andere cilinder kwam de bus uit vliegen.., erg vervelend allemaal
Na een tijd kijken naar de setup werden we aan het werk gezet door de italianen hehe.. en werden cilinders toegeworpen en het was dus de bedoeling dat we de bus vol cilinders leeg zouden maken (uit de bus halen, naar de volgende man gooien en die geeft het aan de gene die de mortier ging laden)..
Na een tijdje stonden de italiaanen zelf hangend tegen de vrachtwagen een peukie te roken en werd al het werk gedaan door de hollanders terwijl hun aanwezen welke bom waar in moest haha... Echt een hele gave ervaring wat je niet zo snel nog een keer mee zal maken, echt genieten. Ook hebben deliefhebbers van de gelegenheid gebruik gemaakt om met wat mooie bommen op de foto te gaan.. onderandere een paar mooie grote ronde bommen (12'') en een Bomba da Tiro met 5 breaks.
Liefhebbers aan het werk
Ik met een Bomba da tiro met 5 breaks
Met 2 mooie ronde bommen
De eerste avondshow was echt steen en steen goed.. beste italiaanse show die ik heb gezien. Barstensvol met italiaanse stutata's, meerslag bommen, bomba da tiro's en salutes. was echt een super goede opening van het festival. Ook de 3 grote ronde bommen waren super, lekker groot.
De dag erna dus 6 daylight shows en 4 avond shows.. op naar de setup dus. maar toen we er kwamen was alles al gevult enz enz... het stond dus echt afgeladen vol met mortieren en onderandere een 400mm ronde bom (single effect) voor de avond show.
Sja, de daylight shows. eigelijk heb ik er maar één woord voor en dat is GEWELD(ig).. godsamme wat ging dit weer hard, echt bizar gewoon hehe. De eerste daylight show (geschoten door Di Muoio) duurde +- 30min en dat was dus echt krankzinnig. De ene na de andere giga cilinder vertrok voor onze neuzen vandaan..
De show erna (Bruscella & Pellicani) was gewoon beuken geblazen, niet zo lang als de show ervoor maar minstens zo hard.. prachtige colour smoke themas zaten er ook in, en de finale was gruwelijk hard.
Hierna was Padovano aan de beurt, bij deze firma hadden ze volgens mij liggen slapen tijdens het maken van de Bomba da Tiro's want van de 5 stuks die vóór de show werden geschoten gingen er 4 gavaarlijk verkeerd. De bom brak op goede hoogte open, de break daarna ook.. maar de break dáárna bleef lang op zich wachten en brak vlak boven de grond.. met als gevolg het hele terein vol met zware dreunen, alsof het niet erger kon brak de bom nog een keer op de grond en was dus het feest compleet. Het zelfde gebeurde met nog 3 bommen.. was wel even schrikken zullen we maar zeggen aangezien er altijd mensen op het terein staan daar.
Na dat ze de schieters hadden uitgegraven van het schietveld kon de show beginnen, die was gewoon goed en verliep prima op wat bottom shots op de grond na dan hehe.
Hierna dus nog 3 daylight show met als laatste Lieto aan het stuur, een geweldige show met heel veel sier er in.. het begon namelijk al redelijk donker te worden. eigelijk een halve avond show dus.
Mijn eind conclusie, de 2e (Bruscella & Pellicani) en de 5e (Lieto) waren de beste daylight shows dit jaar naar mijn idee.
Wat italiaanse cilinders
Hierna dus de avond shows waar iedereen heel veel van verwachte aangezien de eerste avond show zo gigantisch goed was... zelf vond ik deze shows tegenvallen helaas. er werd in vergelijking tot vorig jaar erg veel chinees vuurwerk geschoten.. en ja daarvoor ga je niet naar Italie toe.
De shows waren goed hoor, maar had er echt meer van verwacht. De enigste show die ik goed vond was de laatste, geschoten door Senatore.. deze zat wel bomvol met italiaanse bommen en een 400mm afsluiter.. die ik trouwens echt niet tot zijn recht vond komen (na de finale in de rook )
De laatste dag was aangebroken en we gingen naar de plek waar de dag ervoor alle shows geschoten waren, wat een bende was het daar haha.
Daar nog 2 mooie aandenkens gevonden, 1 grote san trifone pop die bij de daylight shows naar beneden zweven en een grote parachute met een italiaanse vlag er onder die ook tijdens de daylight show werden geschoten.
Ook hadden we er nog een setup verwacht voor de laatste avond show, die was er dus helaas niet. maar er werd een kleine show geschoten in de bedding bij het centrum die avond. Verder kwam ook de plaatselijke bommen bouwer nog een paar leuke bommen weg schieten voor de leuk
In de avond een lekkere BBQ met een grote groep liefhebbers gehad (georganiseerd door de mannen van FPM, thanks hiervoor), en het resultaat ervan was een enorm kampvuur waar houten stoelen,ligstoelen en de hele mikmak op belande hehe, lekker warm. Crema las fallas.
Na de BBQ met een groepje naar de kermis gegaan en daar ff flink gelachen.. met z'n allen in de botsauto's om die kleine italiaantjes van de baan af te beuken (lukte aardig trouwens haha) en met luchtdruk pistolen blikjes omver knallen waarmee ik een flinke fles champagne had gewonnen... sja en dan moet die leeg
kurk er af knallen dus en flink schudden hehehe
rond een uur of 23.00 begon de laatste show van het festival, bomvol met chineze blokken enz hehe.. een leuke show maar niet het gene waar we voor kwamen. De finale (tot 6'') was wel weer erug lekker met de nodige salutes hehe.
Bij deze wil ik al de mensen die daar waren nogmaals bedanken voor deze mooie dagen.. en in het speciaal natuurlijk de reisgenoten Cass,Pyrotrick en Silberblitz, het was super.
De rest van de fotos zijn trouwens
*hier* bekijken