San Trifone

moontan

VWC lid
San Trifone Festival is een festival dat gehouden wordt ter ere van een beschermheilige. Plaats van handeling is Adelfia, een kleine plaats in de provincie Bari in Italië.
En, zoals we van Italianen gewend zijn, waar er gefeest wordt is er ook vuurwerk.
En niet zo,n klein beetje ook.
Professionele bedrijven schieten daar vele dag- en avondshows. Alle Italiaanse effecten, met de bekende heldere en mooie kleuren komen ruim aan bod.
cilinderbommen,meerslagenbommen,statuda,s,16 inch,ers etc.etc.

Om een en ander te illustreren kan je aan de hand van de volgende video,s genomen van het festival in 2005 om welks groots vuurwerk het gaat:

http://lnx.fire-works.it/gallerie/albums/adelfia05/adelfia05_4.wmv
http://lnx.fire-works.it/gallerie/albums/adelfia05/adelfia05_3.wmv
http://lnx.fire-works.it/gallerie/albums/adelfia05/adelfia05_2.wmv
http://lnx.fire-works.it/gallerie/albums/adelfia05/adelfia05_1.wmv

(De copywrights van deze films liggen bij www.fireworks.it)

Het festival vind jaarlijks in de maand november plaats.
Data,tijden en programma worden tijdig bekend gemaakt op dit forum.

Datum is elk jaar hetzelfde:
9 tm 11 November vind het plaats en de dag die je niet mag missen op 11 November want dan heb je 6 dagshows en 4 avondshows.

Dit jaar zijn wij ook weer aanwezig met 5 man van de crew.

Geweldig festival dit.

Daarom zullen wij met 3 man van de crew aanwezig zijn om dit mee te maken en vast te leggen:)
Word weer een geweldige ervaring.

Tony heb jij enig idee of er nu ook nog 16inchers worden geschoten? kan me namelijk herinneren dat ze dat wel schoten vorig jaar of het jaar daarvoor?

Kruitsnuiver,
:bye:

Datum is elk jaar hetzelfde:
9 tm 11 November vind het plaats en de dag die je niet mag missen op 11 November want dan heb je 6 dagshows en 4 avondshows.

Dit jaar zijn wij ook weer aanwezig met 5 man van de crew.

Ok Tony, bedankt voor de info.
En net wat Kruitsnuiver al vermeldt: Kruitsnuiver,Mantronix en ikzelf zullen daar ook zijn.
10 shows op 1 dag!! dat wordt smullen. :p

Het wordt tijd dat we dan eens gezellig met zijn allen gaan eten in ons (Hollanders) favo restaurant. Heerlijke pasta en pizza's met een heerlijk rood wijntje. Oeoeoe
Waar slapen jullie als ik vragen mag ? Is het iets waar wij slapen dan graag alleen per PM vermelden (sorry andere mensen), dit omdat er niet veel plek is en wij deze graag nog eens willen gebruiken en de plank niet mis willen slaan.

In 2004 heb ik zelf in Adelfia 500mm bommen gezien (dag shells) het jaar erna een 450mm avondshell. Ik kan helaas de foto van de 450mm niet vinden. Die staat wel ergens op de site maar ik kijk er denk overheen.

We verwachten dit jaar een top deelnemersveld dus het is goed dat jullie dit jaar gaan. Althans als onze verwachten worden waar gemaakt. Maar ook met andere bedrijven is San Trifone een must see. Geweldige mensen, waanzinnig mooi vuurwerk alleen het weer zit weleens tegen in die tijd dus zorg ervoor dat je bijvoorbeeld kaplaarzen meeneemt als je wilt dat je schoenen het overleven.

Je staat daar gewoon in 1 grote bak met aarde en je weet wat er gebeurt als deze nat word. Zorg ook dat je warme kleding bij je hebt. Smiddags kan je je toet verbranden en savonds kan het erg koud zijn...Ow jah , bereid je voor (als je in hetzelfde complex zit) op heerlijke discussies onder het genot van een Havana Rum gemixed met cola of Seven up...Hmmmm. Ik heb nog een aantal andere evenementen te gaan maar San Trifone wordt de slagroom op de taart dit jaar.

2006-11-11_-_108.JPG

Bari_2005_201_.jpg

**Edit** Foto gevonden 450mm
Bari_2005_421_.jpg

Ps. Welke vlucht hebben jullie ?
Wij hebben nog niet geboekt maar we vliegen de 9de en gaan de 12de weer naar huis!!

Tony* bedankt voor je enthousiasme en waardevolle tips.
Het idee bij ons drieëen is pas vorige week ontstaan
Kruitsnuiver kwam op het idee om te gaan en ik hapte uiteraard direct toe.
Ik ben zoals zovelen hier helemaal verliefd op de Italiaanse en Spaanse shows.
Ja en Fallas 2008 en San Severo 2008 zijn voor mij te ver weg om op te wachten.
Een mooi tussendoortje dus nu Gydina in Polen is afgelast. (waarvoor ik alles al geboekt had)

Wij hebben nog niets geboekt maar gaan dat deze week doen.

Wij vliegen de zaterdag ochtend weg vanaf keulen, dit scheeld behoorlijk wat euro's en we missen dan enkel 1 avond showtje.
Schade blijft dus minimaal:p

Overnachten zijn we nog niet uit, de plek waar jullie overnachten daar waren de grotere kamers vol, maar mischien nog wat 1/2 persoons kamers.
Anders zou die kerel van die hut ons helpen aan een andere slaap plek.

500 en 450mm zijn geen kleintjes inderdaad, zelf in Malta dus een 475mm siershell langs zien komen.

Heb er zin in

Wij vliegen de zaterdag ochtend weg vanaf keulen, dit scheeld behoorlijk wat euro's en we missen dan enkel 1 avond showtje.
Schade blijft dus minimaal:p

Overnachten zijn we nog niet uit, de plek waar jullie overnachten daar waren de grotere kamers vol, maar mischien nog wat 1/2 persoons kamers.
Anders zou die kerel van die hut ons helpen aan een andere slaap plek.

500 en 450mm zijn geen kleintjes inderdaad, zelf in Malta dus een 475mm siershell langs zien komen.

Heb er zin in

Zaterdagochtend ?
Ik zou het risico niet nemen en gewoon Vrijdag weg gaan.
De dagshows wil je op tijd kunnen bekijken kwa opbouw en uiteraard wil je ze niet missen en het komt nog weleens "VAAK" dat je vertraging hebt die kant op of net als ons je koffers niet meer kan vinden. Dan sta je niet op je gemak als je weet dat binnen een korte tijd de shells omhoog gaan. Op vrijdag kan je wat er ook gebeurt lekker relaxed doen en als je tijd hebt zelfs de boel verkennen. Ik heb namelijk de eerste keer ook echt moeten zoeken omdat er een paar gekke boeren de hele weg hadden afgesloten. Wat ik niet wist is dat na de afsluiting het dorp was dus op nog geen 10 minuten rijden van me hotel en nu duurde het een uur (Stress).

Ik denk dat ik zelf rechstreeks op Bari vlieg vanaf brussel of Amsterdam. Is wat duurder maar dat wordt gecompenseerd met de prijs van de slaapplaats. Hoe zit het trouwens met een Diner en het wijntje ? Gaan we dat doen ?

Als het goed is komen wij rond half 10 in de ochtend aan op Bari, iemand die daar vaker is geweest en dus de weg kent zit in het zelfde vliegtuig. dat scheelt wel kwa zoek tijd etc naar de shows of iets dergelijks.
:wink:

Als het goed is komen wij rond half 10 in de ochtend aan op Bari, iemand die daar vaker is geweest en dus de weg kent zit in het zelfde vliegtuig. dat scheelt wel kwa zoek tijd etc naar de shows of iets dergelijks.
:wink:

Ow ow ow ??? Bekende dan van ons..Kan bijna niet anders!!
Maar dat is inderdaad een mooie tijd. Vliegen jullie rechstreeks of via Milaan?

Ga me hier ook maar eens in verdiepen, ook ik heb vandaag besloten mee te reizen naar dit festival. :D
Zullen elkaar daar vast tegenkomen neem ik aan.

Bron: http://www.freakpyromaniacs.com/forum/newreply.php?do=newreply&p=125781
Met dank aan FPM uiteraard.!!!!

Het officiële programma is bekend!!!

Hier als pdf te downen: http://www.santrifone.it/pdfs/manif2007.pdf

Samengevat:

9 November 23:00 uur:
Bruscella & Pellicani

10 November 14:30 uur:
di Candia
B. Bruscella
F.lli Romano
F.lli Panella
Vallefuoco & Chiarappa
Bruscella & Pellicani

10 November 23:00 uur:
B. Bruscella
di Candia
Panella
F.lli Romano

11 November 14:00 uur:
B. Bruscella

11 November 22:30 uur:
B. Bruscella
Vallefuoco & Chiarappa
Bruscella & Pellicani

Het officiele programma is nu online (Pdf bestand)
http://www.santrifone.it/pdfs/manif2007.pdf

Hieronder een Engelse vertaling:

1 NOVEMBER Thursday
All It knows to you
hours 9,00 - Umberto course - Donation of the blood - the ADS Adelfia
hours 16,00 - Turn for the country of the band Concert “City of Sannicandro di Bari”
hours 17,00 - Launch of bombs of the Company B. BRUSCELLA
hours 17,30 - Beginning novena with Put S.

2 NOVEMBER Friday
Commemoration of the defunct ones
hours 16,00 - Cemetary: S. Put Commemoration of defunct and the Blessing of the Cross of Fallen 1799

3 NOVEMBER Saturday
Saint Martino de P.
hours 16,00 - XXIII Regional Convention of i Committees Patronali Festivities

4 NOVEMBER Sunday
Saint Carl Borromeo
hours 08,30 - Via General from the Church: Day for the Life - Donation of the blood edited by the Sez. FPDS - FIDAS
hours 19,00 - Consiliare classroom - Literary Prize National “City of Adelfia”

5 NOVEMBER Monday
S. Magno
Day of the atmosphere

6 NOVEMBER Tuesday
S. Leonardo
Day of the Sick man

7 NOVEMBER Wednesday
S. Ernesto
Scholastic competition “You express with one poetry the festivity of S. Trifone”

8 NOVEMBER Thursday
S. Goffredo
Fair of SAINT TRIFONE and Mostra Market of the Antique dealing **

9 NOVEMBER Friday
S. Oreste and S. Teodoro m.
8,00 hours - “Diana” of the Company B. BRUSCELLA
hours 9,00 - Turn for the country of the Band Concert “City of Acquaviva of the Sources”
hours 17,30 - Musical concert “City of Acquaviva of the Sources”
hours 19,00 - PROCESSIONE of the PICTURE of SANTO
hours 19,30 - Launch of one Mongolfiera
hours 23,00 - Firework of Company BRUSCELLA & PELICANS

10 NOVEMBER Saturday - FESTIVITY PATRONALE
arial,helvetica,sans-serif,S. Leone Magno - to ADELFIA-Montrone TRIFONE is celebrated SAINT
hours 4,00 - Traditional gun shot in memory of Trifone BRUNO offered from the Committee Festivities P.
hours 4,30 - SS. PUTTING
hours 6,00 - SS. PUTTING
hours 7,30 - SS. PUTTING
8,00 hours - “Diana” of the F.lli Companies ROMANO and B. BRUSCELLA
hours 8,00 - Umberto course: Paraded of the Fanfara of the Bersaglieres in Dismissal
hours 9,00 - SS. PUTTING
hours 9,00 - Musical concerts “City of Conversano” and “City of C#lecce”
hours 10,30 - Celebrated solemn putting from the Rev. Arc. don GIUSEPPE DIANA
hours 11,30 - Processione of the Sacred Image
hours 12,00 - Traditional delivery of the keys from part of the Mayor
hours 14,30 - Huge contest pyrotechnics between the Companies:

B. BRUSCELLA - BRUSCELLA & PELICANS - OF CANDIA
F.lli PANNELLA - F.lli ROMANO - VALLEFUOCO & CHIARAPPA

Hours 17,00 - Musical concerts “City of Conversano” and “City of C#lecce”
Hours 18,00 - Vespertina putting
Hours 18,00 - Ignition lighting system of Company “V. FANIUOLO”
Hours 23,00 - Huge contest pyrotechnics between the Companies:

B. BRUSCELLA - OF CANDIA
F.lli PANNELLA - F.lli ROMANO

11 NOVEMBER Sunday - FESTIVITY OF the MONTRONESI
S. Martino

hours 7,30 - PUT SS
8,00 hours - “Diana” of the Company R. BRUSCELLA & PELICANS
hours 9,00 - Musical concerts “City of C#lecce” and “City of Conversano”
hours 10,00 - PUT SS
hours 11,00 - Processione of the Sacred Image
hours 14,00 - Firework of the Company B. BRUSCELLA
hours 17,00 - Musical concerts “City of C#lecce” and “City of Conversano”
hours 18,00 - S. Messa and Processione of the Picture of Santo
hours 19,30 - Launch of one Mongolfiera
hours 22,30 - Huge pitotecnica contest between the Companies

B. BRUSCELLA - BRUSCELLA & PELICANS
VALLEFUOCO & CHIARAPPA

18 NOVEMBER Sunday Ambrosian Avv. Ded. Basilicas Know Peter and Paul to you

CLOSING OF THE CELEBRATIONS
hours 18,00 - Put S. with riposizione of the Saint in the

Het is bijna zover. Ik begin al aardig in de stemming te komen.
Over precies een week reizen we af naar het festival van San Trifone.
Om vast in de stemming te komen hier nog een filmpje van het festival uit 2005

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ja, het is inderdaad bijna zover:)
nog een paar dagen en dan gaan we die kant op, het schijnt goed weer te worden dus dat is mooi meegenomen.

Hebben er zin in:)

Ik wens jullie hier alvast heel veel plezier al zal ik jullie waarschijnlijk nog wel spreken...
Geniet ervan
En neem zo veel mogelijk beeldmateriaal mee voor ons :D

Vanmiddag het weer nog gechecked en het ziet er goed uit. 13 tm 15 graden en half bewolkt. Regen is er vooralsnog niet voorspeld dus hopelijk blijft dat ook zo. Dat het snachts koud zal zijn is zeker dus de dikke jassen kunnen mee.

WHOEOEOEOEOOE :bye:

Back
Bovenaan