San Trifone

Heerlijk die beelden, snap niet waarom ik er niet heen ben:p.

Prachtig weer te zien.
Overigens dacht ik dat daylight shows overdag waren:p. Bij de laatste is het toch al verdacht schemerig.

Goed gezien Guy, zo was het vorig jaar ook, de laatste shows vinden bijna in het donker plaats. Maar de bommen klinken heerlijk he?
Volgend jaar er weer naar toe hoor.

Ja het was weer genieten geblazen, dit was mijn 2e keer en zal er volgend jaar zeker weer bij zijn. wat een gaaf festival. Al vond ik de eerste 3 avondshows de 2e avond tegenvallen. die waren voor mijn idee vorig jaar een stuk beter met veel minder Chinees vuurwerk.

De eerste dag hebben we deels doorgebracht in het hotel, vanwegen de rotte reistijden hadden we een dag gemaakt van ruim 30uur. een klein slaapje was dus wel op zijn plaats haha en verder zou er die dag toch geen vuurwerk zijn... even wat gegeten bij de plaatselijke italiaan en toen even plat gegaan dus.

De 2e dag zou er 1 avond show geschoten worden door Romano, overdag wezen kijken bij de setup en daar stond het al bomvol met mortieren en ze gingen net beginnen met de bommen te laden... beter moment om te komen was er dus niet. De ene na de andere cilinder kwam de bus uit vliegen.., erg vervelend allemaal
Na een tijd kijken naar de setup werden we aan het werk gezet door de italianen hehe.. en werden cilinders toegeworpen en het was dus de bedoeling dat we de bus vol cilinders leeg zouden maken (uit de bus halen, naar de volgende man gooien en die geeft het aan de gene die de mortier ging laden)..
Na een tijdje stonden de italiaanen zelf hangend tegen de vrachtwagen een peukie te roken en werd al het werk gedaan door de hollanders terwijl hun aanwezen welke bom waar in moest haha... Echt een hele gave ervaring wat je niet zo snel nog een keer mee zal maken, echt genieten. Ook hebben deliefhebbers van de gelegenheid gebruik gemaakt om met wat mooie bommen op de foto te gaan.. onderandere een paar mooie grote ronde bommen (12'') en een Bomba da Tiro met 5 breaks.

Liefhebbers aan het werk
adelfia13bn5.jpg

Ik met een Bomba da tiro met 5 breaks
adelfia33fp5.jpg

Met 2 mooie ronde bommen
adelfia34ra0.jpg

De eerste avondshow was echt steen en steen goed.. beste italiaanse show die ik heb gezien. Barstensvol met italiaanse stutata's, meerslag bommen, bomba da tiro's en salutes. was echt een super goede opening van het festival. Ook de 3 grote ronde bommen waren super, lekker groot.

adelfia94ek1.jpg

adelfia50zv5.jpg

De dag erna dus 6 daylight shows en 4 avond shows.. op naar de setup dus. maar toen we er kwamen was alles al gevult enz enz... het stond dus echt afgeladen vol met mortieren en onderandere een 400mm ronde bom (single effect) voor de avond show.

Sja, de daylight shows. eigelijk heb ik er maar één woord voor en dat is GEWELD(ig).. godsamme wat ging dit weer hard, echt bizar gewoon hehe. De eerste daylight show (geschoten door Di Muoio) duurde +- 30min en dat was dus echt krankzinnig. De ene na de andere giga cilinder vertrok voor onze neuzen vandaan..

De show erna (Bruscella & Pellicani) was gewoon beuken geblazen, niet zo lang als de show ervoor maar minstens zo hard.. prachtige colour smoke themas zaten er ook in, en de finale was gruwelijk hard.

Hierna was Padovano aan de beurt, bij deze firma hadden ze volgens mij liggen slapen tijdens het maken van de Bomba da Tiro's want van de 5 stuks die vóór de show werden geschoten gingen er 4 gavaarlijk verkeerd. De bom brak op goede hoogte open, de break daarna ook.. maar de break dáárna bleef lang op zich wachten en brak vlak boven de grond.. met als gevolg het hele terein vol met zware dreunen, alsof het niet erger kon brak de bom nog een keer op de grond en was dus het feest compleet. Het zelfde gebeurde met nog 3 bommen.. was wel even schrikken zullen we maar zeggen aangezien er altijd mensen op het terein staan daar.
Na dat ze de schieters hadden uitgegraven van het schietveld kon de show beginnen, die was gewoon goed en verliep prima op wat bottom shots op de grond na dan hehe.

Hierna dus nog 3 daylight show met als laatste Lieto aan het stuur, een geweldige show met heel veel sier er in.. het begon namelijk al redelijk donker te worden. eigelijk een halve avond show dus.

adelfia52883496kt3.jpg

adelfia24977205un4.jpg

Mijn eind conclusie, de 2e (Bruscella & Pellicani) en de 5e (Lieto) waren de beste daylight shows dit jaar naar mijn idee.

Wat italiaanse cilinders
adelfia37fs4.jpg

adelfia39tp7.jpg

Hierna dus de avond shows waar iedereen heel veel van verwachte aangezien de eerste avond show zo gigantisch goed was... zelf vond ik deze shows tegenvallen helaas. er werd in vergelijking tot vorig jaar erg veel chinees vuurwerk geschoten.. en ja daarvoor ga je niet naar Italie toe.
De shows waren goed hoor, maar had er echt meer van verwacht. De enigste show die ik goed vond was de laatste, geschoten door Senatore.. deze zat wel bomvol met italiaanse bommen en een 400mm afsluiter.. die ik trouwens echt niet tot zijn recht vond komen (na de finale in de rook )

adelfia22845094fd6.jpg

De laatste dag was aangebroken en we gingen naar de plek waar de dag ervoor alle shows geschoten waren, wat een bende was het daar haha.
Daar nog 2 mooie aandenkens gevonden, 1 grote san trifone pop die bij de daylight shows naar beneden zweven en een grote parachute met een italiaanse vlag er onder die ook tijdens de daylight show werden geschoten.

Ook hadden we er nog een setup verwacht voor de laatste avond show, die was er dus helaas niet. maar er werd een kleine show geschoten in de bedding bij het centrum die avond. Verder kwam ook de plaatselijke bommen bouwer nog een paar leuke bommen weg schieten voor de leuk:p

In de avond een lekkere BBQ met een grote groep liefhebbers gehad (georganiseerd door de mannen van FPM, thanks hiervoor), en het resultaat ervan was een enorm kampvuur waar houten stoelen,ligstoelen en de hele mikmak op belande hehe, lekker warm. Crema las fallas.

Na de BBQ met een groepje naar de kermis gegaan en daar ff flink gelachen.. met z'n allen in de botsauto's om die kleine italiaantjes van de baan af te beuken (lukte aardig trouwens haha) en met luchtdruk pistolen blikjes omver knallen waarmee ik een flinke fles champagne had gewonnen... sja en dan moet die leeg
kurk er af knallen dus en flink schudden hehehe

rond een uur of 23.00 begon de laatste show van het festival, bomvol met chineze blokken enz hehe.. een leuke show maar niet het gene waar we voor kwamen. De finale (tot 6'') was wel weer erug lekker met de nodige salutes hehe.

Bij deze wil ik al de mensen die daar waren nogmaals bedanken voor deze mooie dagen.. en in het speciaal natuurlijk de reisgenoten Cass,Pyrotrick en Silberblitz, het was super.

De rest van de fotos zijn trouwens *hier* bekijken

:bye:

Leuk om je verhaal te lezen!
Het was weer een topweekend!

Alleen klopt volgens mij de volgorde van je shows niet. Ik zag op de san trifone website namelijk een andere volgorde. Als eerste zou Senatore geschoten moeten hebben. Dit staat er onder hun film (voor download)
Festa Patronale in onore di San TRIFONE martire - gara pirotecnica diurna del giorno 10 Novembre 1 in ordine di tiro.

Mijn eigen verhaal!
Een topper van een uitje!

Eigenlijk is alles al door Ollie en Jeroen verwoordt. Het was gewoon een top gezellig samenzijn van liefhebbers. De sfeer was uitmuntend en alleen het vuurwerk kwam er bovenuit. Elk jaar sta je weer versteld hoe groot de effecten zijn en hoe mooie de kleuren zijn in vergelijking met vuurwerk uit andere landen.

Ik ben echt een fan van stutata en tourbellion bommen die je daar genoeg voorbij ziet komen in alle soorten en maten. De dagshows zijn gewoon heel erg speciaal. Op de video's komt het niet over wat wij daar zien en horen dus je moet het live meegemaakt hebben. Het is daarom ook tof dat er veel Nederlanders dit jaar afgereisd zijn naar Adelfia en dit vuurwerk hebben aanschouwd.

De finale van de 2de show was overweldigend. Jeroen geeft aan dat mensen niet konden stoppen met lachen tijdens deze finale maar ik heb genoeg tranen gezien vooral bij mezelf. Het is veels te lang geleden dat dit gebeurde dus voor mij zelf zei het genoeg. Wat een GEWELD en zo gaaf geschoten.

De 4de dagshow staat bij mij bovenaan kwa timing. De hele show liep perfect door. Ik heb maar 1 a 2 bommen gezien die niet op tijd de lucht in gingen maar dat is echt te verwaarlozen. Een perfectie om u tegen te zeggen!

Ik weet niet of ik er volgend jaar weer bij bent, want ik baal er flink van dat er ineens 3 shows minder waren (11/11/2008). Juist het aantal shows in 3 dagen maakte het ook speciaal. Uiteraard kan je er gewoon heen gaan want op de 10de gebeurt het allemaal maar ik kies dan niet meer voor 4 dagen.

In ieder geval allemaal bedankt voor het lachen en hopelijk kunnen we dat nog veel vaker doen. Ik vond het helemaal geweldig om te zien dat ook na Oktober deze trip in November een succes was met name de sfeer van de vele liefhebbers onder elkaar. Zo blijkt maar weer dat het ook SUPER gezellig kan zijn, welke website je ook het vaakst bezoekt of met welke mensen je ook omgaat!

Op naar de volgende TRIP!!

Alleen klopt volgens mij de volgorde van je shows niet. Ik zag op de san trifone website namelijk een andere volgorde. Als eerste zou Senatore geschoten moeten hebben.

Kan maar zo dat de namen niet kloppen bij de volgorde, het word ook allemaal zo duidelijk aan gegeven hehe:wink: (niet dus)

Zo blijkt maar weer dat het ook SUPER gezellig kan zijn, welke website je ook het vaakst bezoekt of met welke mensen je ook omgaat!

En zo is het maar net, en zo hoort het ook te zijn:D

Op naar de volgende TRIP!!

Niets meer aan toe te voegen:)

Laatst bewerkt:
Geweldige verhalen Erik en Tony. Jullie brengen de sfeer van dit festival prima over.
Adelfia moet je meemaken, de sfeer is totaal anders dan op film.

Erik: topfoto,s man. Leuk om jou weer met die grote jongens in je handen te zien.

Echt super verhaal! Top foto's! Ik hoop hier zeker nog een keer bij te zijn, wie weet volgend jaar al :devil:

Geweldige verslagen en foto's man, hebben weer wat gemist daar, maar goed, kan niet altijd feest zijn. :wink: Ik heb vorig jaar genoten en kan nu genieten van jullie verhalen en films, bedankt! :D

Ook nog een klein verslag van mijn kant.

Kan de verhalen hierboven alleen maar bevestigen. Ik heb een aantal geweldige dagen achter de rug. Niet alleen wat vuurwerk betreft, maar ook de gezelligheid met de rest van de freaks die in Adelfia waren.
De eerste avondshow was er ook een om niet zomaar te vergeten onder het genot van een havana sprite, koud biertje of ander (non)alcoholisch drankje, stonden we op een goede 100 meter afstand van het vuurwerk verwijderd. Ik denk dat iedere aanwezige op dat moment de gouden muur in het geheugen gegrift staat. De bewoording van Son-T sloeg de spijker op de kop. “Je krijgt een 3D effect waarbij je het gevoel hebt zo door de muur van goud door kan lopen”

De opbouw wordt door een hoop Italianen bezocht en ik heb met verbazing zitten kijken hoe de mensen tussen de buizen lopen die al gevuld zijn met niet de kleinste cilinders. Sigaret?? Geen probleem, de vuurwerkers zelf knopen de cilinders aan elkaar met een sigaret in hun mond of hand.

De dagshows zijn een verhaal apart en zijn ontzettend hard. Het was voor mij ook de eerste keer in Italie dat ik deze show meemaak en heb bij de shows die ik hievoor heb gezien nooit een traantje weggepinkt. Nou dat zou na de eerste dagshow wel veranderen.
Na afloop van de eerste show, stond ik versteld van wat me was overkomen en had ik kippenvel over mijn gehele lichaam gepaard met een tweetal natte oogjes.
De finale van de tweede dagshow zal iedereen wel bij zijn gebleven, er kwam maar geen einde aan. Na afloop had volgens mij iedereen de slappe lach, omdat men niet helemaal wisthoe men zich op dat moment moest uiten. Ik hoop dat dit ook op band staat, zodat men een idee krijgt hoe het er op dat moment aan toe ging.
Op een gegeven moment nam onze Italie kenner bij uitstek Marcel het besluit toch iets dichter bij het vuurwerk te willen zitten en werd door een grote groep vergezeld. Ik denk dat we er op dat moment op een 40 a 50 meter afstand stonden meer kon het niet zijn.
De beleving is dat moment ook veel intenser en ook een stuk angstiger als je ziet dat een aantal Bomba da Tiro’s niet hoog genoeg komenom de laatste break in de lucht te doen knallen. Het gevolg zal ongetwijfeld een hoop kraters zijn geweest op de akkers, met name die van de bottomshots.
De laatste 2 dagshows werden tijdens de schemering geschoten, wat schitterend is om te zien, vooral het volgen van de bottomshot met het brandende lont is mij hier het meest bijgebleven. Ook de flitsen van de salutes waren weer oogverblindend.

De 4 avondshows op de 10e waren uiteraard ook weer een genot om naar te kijken vooral op de afstand waar we stonden. Zelf schat ik de afstand waar ik de laatste 2 shows stond op een 60 a 70 meter, niet verkeerd als je je indenkt dat er met regelmaat 200mm en 250 mm de lucht in wordt geschoten. Met als klap op de vuurpijl een 350 mm aan het einde van de laatste show.

Het eten, hoe kan het ook anders was heerlijk. De eerste avond werd er op het complex waar we zaten heerlijke Indonesische gerechten bereid waar we met een groep van ongeveer met 30 man van hebben genoten. Uiteraard werd het pittige eten geblust met de nodige rum, bier, wijn of likeurtjes. Het eten in de restaurants was heerlijk. Een flinter dunne pizza voor 4 a 5 euro waar men je vinger bij aflikt, een spaghetti met zeevruchten, of een lekker stukje vlees. Zelfs een simpel stukje stokbrood met olijfolie en tomaten smaakt erg goed. Ik stop er maar mee want ik begin weer te watertanden.
De Bbq was heel gezellig en een mooie afsluiter. Althans voor ons, wij zijn niet naar de laatste avondshow toegegaan. De reden hievoor was dat onze vlucht in de middag werd gecancelled en die nieuwe vlucht voor 06.40 uur gepland stond. Dit betekende dan ook vroeg uit de veren en het einde van deze trip.

Prachtige verslagen Erik, Tony en Kobajo. Het is een hele andere wereld zeg! Lekker losjes en no worries haha.
Geweldig om te lezen en natuurlijk om te zien. Ben erg benieuwd naar de films.

Geweldig om te lezen dat jullie zo genoten hebben daar kerels!!!
Echt top!
En de beelden liegen er niet om wat kicke!!

De eerste film van Silberblitz is inmiddels te downloaden;

Rechtermuisknop, doel opslaan als...

Bestandsnaam: San_Trifone_Senatore_2008
Bestandstype:
WMV (ingepakt met WinRar)
Tijdsduur: 11:46
Bestandsgrootte: 250 MB

Een aparte sectie wordt gemaakt, er komen nog een aantal films bij uiteraard. :wink:

Laatst bewerkt:
De eerste film van Silberblitz is inmiddels te downloaden;

Rechtermuisknop, doel opslaan als...

Bestandsnaam:San_Trifone_Senatore_2008
Bestandstype:
WMV (ingepakt met WinRar)
Tijdsduur: 11:46
Bestandsgrootte: 250 MB

Een aparte sectie wordt gemaakt, er komen nog een aantal films bij uiteraard. :wink:

Aah mooi de eerste films zijn er al! thanks

Ik mis alleen de Bomba da tiro's aan het begin ???

:bye:

Laatst bewerkt door een moderator:
Prima beelden Alexander,waarvoor dank
Ik wist niet dat jij zo goed kon filmen man.

Lekker binnenkomen deze eerste bijdrage van San Trifone 2008.
Bij het zien van deze beelden krijg ik heimwee naar 2007 toen ik voor het eerst dit festival bezocht.
Godsamme wat is dat Italiaanse vuurwerk toch mooi.
Het regent hier bommen met groot kaliber.
Statuda,s en salutebommen.
Ik kijk nu al uit naar de volgende film.

Back
Bovenaan