San Trifone 2022!

Heerlijk filmpje! Ideaal voor bij een bakkie koffie om wakker te worden. Ook complimenten namens vrouwlief, die toch even de laatste minuten vol verbazing is blijven kijken haha.

Hier het beeldmateriaal van de avondshow op de 10e. Op het programma stonden 2 shows, maar er is er (helaas) maar 1 geschoten.

Hierbij mijn opnames van gisteravond.

Zoals al gezegd helaas maar 1 show gisteren.

We waren helemaal door de druivengaardes gelopen en stonden (naar later bleek) echt dichtbij de buisjes. Ik was een beetje mn orientatie kwijt in het donker

Ik hoorde de welbekende "ploep" van een shell die de buis verliet en daarna een zalige 6" salute met een enorme druk...we stonden dus goed, en min of meer onder deze enorme display...wat een kick, echt geweldig weer.

Wellicht totaal oftopic. Maar is er nog iemand in Adelfia dezer dagen? Ben een aandenken (magneetje met adelfia en vuurwerk erop voor de koelkast) kwijtgeraakt voor m'n zoontje. En wellicht is nog iemand daar die t mee zou kunnen nemen. Mocht er iemand zijn graag pb :)

Wellicht totaal oftopic. Maar is er nog iemand in Adelfia dezer dagen? Ben een aandenken (magneetje met adelfia en vuurwerk erop voor de koelkast) kwijtgeraakt voor m'n zoontje. En wellicht is nog iemand daar die t mee zou kunnen nemen. Mocht er iemand zijn graag pb :)
Ik zou er zijn, maar ivm andere verplichtingen heb ik mn vliegticket maar laten verlopen.

Ken wel wat mensen die er nu zijn. Dm maar met wat je zoekt, kan het altijd vragen.

Groet

Leuk avondshowtje tm 5 ".

Helaas geen buizen knuffelen/sterren koppen ...afstand tot publiek c.a 100 meter..jammer dat dit niet in NL zo kan..

Laatst bewerkt:
En hierbij de laatste show van het festival. Werd op een andere plek geschoten, en kleiner kaliber, maar toch prima afsluiter van een paar mooie dagen.

Geschoten door : Maxima Fireworks

Ik ben ook weer thuis van een aantal fantastische dagen. Heerlijk genoten, veel foto's geschoten en veel van jullie gezien en gesproken! Iedereen bedankt voor de mooie beelden en bijdrage aan deze (mag toch wel zeggen) feestweek.

Ik ga editten en mijn foto's volgen snel in een apart sfeer-topic!

Bijna 2 uur verder. Inmiddels alle foto's geordend en geïmporteerd op mijn macbook. Bijna 70GB aan foto's.
Wil de eerste parel uit enthousiasme toch alvast delen met jullie.

test-001- 20221110.jpg

Inmiddels op het vliegveld aan het wachten om weer naar huis te gaan. Heerlijke dagen gehad, maar vuurwerk was wel stukken minder dan de afgelopen jaren. Dagshows veel softer en minder lang, en bij de avondshows was alleen de 1e goed, 2e was oke, maar erg kort. De 3e ging niet eens door, en 4e was heel klein. Op naar een hopelijk weer een 'normale' editie in 2023!

Inmiddels ook weer thuis na een helse terugreis met tussenstop van 11 uur op Milaan Linate Airport...

maar dat was het wel weer waard. Ontzettend gaaf vuurwerk gezien de afgelopen week. Echter: van alle edities was dit misschien wel een van de mindere qua hoeveelheid en intensiteit. De week begon top, ontzettend gave avondshow op de 9e van Itria, echt gaaf met duidelijke thema's en een prachtig tempo.

De 10e waren de dagshows wat wisselend, een matige 1e, een super 2e en de andere 3 waren goed, maar ook niet duidelijk grootser of beter dan voorgaande jaren. Uiteraard wel lekker om die dikke beukers te horen! Maar het was helaas toch iets minder van opzet leek het wel.

De avondshow(s) de 10e begonnen al later dan gepland, de 1e show was kort, rommelig na een intens begin. Opzich prima opwarmer voor een betere 2e show, maar toen hoorden wij dat ze na de 1e show al gingen opruimen. Zonde! De 11e niet meegemaakt gezien we toen al op de terugweg waren.

Wat wel echt duidelijker werd is dat ze ook in Italië steeds meer voor ''veiligheid'' gaan en bezoekers het schietveld afsturen tijdens de opbouw (zelfs controle met drones) en tijdens de dagshows ook niet meer zo dichtbij laten komen. Uiteraard is dat na een aantal shows niet meer tegen te houden, maar het geeft wel aan dat het steeds meer een factor aan het worden is. En eerlijk, als je het mij vraagt, niet geheel onterecht als je ziet hoe met name onze landgenoten zich weten te misdragen in de wijnvelden. Ontzettend zonde en triest. De Italianen ergeren zich er aan, de schieters sturen je bij voorbaat al weg tijdens het opbouwen als ze horen dat je Nederlands bent. Jammer.

Back
Bovenaan