Ik heb jaletta (werk)laarzen. Maar het gaat er niet om hoe duur ze zijn, welke veiligheidsklasse, wel of geen stalen neus etc. Het gaat erom die smerige bagger niet te veel in je kleren te krijgen. Laarzen van een tientje volstaan wat dat betreft ook gewoon. Of gewoon bergschoenen/ werkschoenen. Je hebt soms letterlijk klompen van 2 kilo klei aan je poten hangen haha. Misschien heeft niet iedereen ze nodig, maar wij lopen de hele dag tussen de wijn/schietvelden te neuzen![]()
Heb je geen goede hoge wandel/bergschoenen?
Persoonlijk vind ik dat het beste alternatief.
Het gaat inderdaad vooral om het trotseren van de klei, zoals ghoost al aangeeft.
In alle jaren dat ik nu geweest ben is het nog nooit voorgekomen dat ik overal tot aan mijn enkels in het water stond. Er is altijd wel een iets drogere route te vinden.
Bovendien: twee hele dagen op goedkope laarzen rondbanjeren ga je wel in je benen voelen, en in je rug als je daar gevoelig voor bent. En als je ze 's avonds uittrekt zullen je eventuele kamergenoten ook niet blij met je zijn....![]()
Bedankt voor de reacties. Wandelschoenen heb ik (nog) niet. Heb wel werkschoenen, maar trek die altijd aan als ik in een bunker ben of help bij het opbouwen van een show. Toch nog maar eens kijken om wat aan te schaffen.