Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
In Adelfia zelf is er naast het vuurwerk, de pizza en de kermis(?!) geen hol te beleven. Als je de auto pakt zijn er, mits je er geintereseerd in bent, leuke plekjes te bezoeken. Grotten in Castellana, de aparte huisjes in Alberobello, Polignano a Mare, Matera, en als je wat verder gaat kun je de Vesuvius eens beklimmen en een dagje Napels pakken, en op zijn minst een pizza halen in het quartiere spagnolo. Als je dan toch in Napels bent, parkeer je auto op Piazza Carmine (Nee niet in San Severo) en je bent omringd door maffiose-achtige figuren met vuurwerkwinkels. Ik schat een winkel of 6 op 100 meter![]()
Beetje leuk vuurwerk daar te krijgen danDenk dat ik me daar wel kan vermaken
Berg beklimmen klinkt vermoeiend
![]()
Zo, de ontmaagding is volbracht. Mijn eerste buitenlandse vuurwerktrip is een feit. Goed om te lezen dat dit één van de betere edities was, want wat heb ik genoten. Ik kan niet beschrijven hoe een beleving ik heb meegemaakt. De eerste avond een keurige siershow gezien, waarbij er enkele schitterende effecten werden geschoten die ik persoonlijk nog niet vaak heb gezien. Ook erg leuk om de eerste dag gelijk door de klei te banjeren, verstoppertje te spelen voor de controleurs en weg te duiken voor zaklampen. De tweede dag was ge-wel-dig! De middag had 5 shows, wat een beukers, wat een dreunen, heerlijk! Salutes die door merg en been gingen, prachtige rookeffecten met Italiaanse vlaggen, ritme's in de show en nog veel meer! De avondshows waren net zo indrukwekkend, wat een effecten kunnen er toch gemaakt worden met vuurwerk. En dan niet alleen wat sierlijke, kleine effecten, nee, groot groter grootst!! Erg indrukwekkend. De laatste dag rustig begonnen met een aantal salute shells in de middag en een hele gave eindshow.
Ik heb erg genoten en weet een ding zeker: tot volgend jaar!!!
Fotos en video's volgen
Hier heb ik een vraag over, ik ben een Adelfia-noob dus vergeef mij.
Maar waarom moet je schuilen voor zaklampen enzo? Je mag die shows toch gewoon bezoeken?
En hoeveel show's zijn er op 1 dag eigenlijk? Snap de volgorde niet helemaal. Hopelijk kan iemand dit uitleggen...
500 all in