San Trifone 2018!

Zo, de ontmaagding is volbracht. Mijn eerste buitenlandse vuurwerktrip is een feit. Goed om te lezen dat dit één van de betere edities was, want wat heb ik genoten. Ik kan niet beschrijven hoe een beleving ik heb meegemaakt. De eerste avond een keurige siershow gezien, waarbij er enkele schitterende effecten werden geschoten die ik persoonlijk nog niet vaak heb gezien. Ook erg leuk om de eerste dag gelijk door de klei te banjeren, verstoppertje te spelen voor de controleurs en weg te duiken voor zaklampen. De tweede dag was ge-wel-dig! De middag had 5 shows, wat een beukers, wat een dreunen, heerlijk! Salutes die door merg en been gingen, prachtige rookeffecten met Italiaanse vlaggen, ritme's in de show en nog veel meer! De avondshows waren net zo indrukwekkend, wat een effecten kunnen er toch gemaakt worden met vuurwerk. En dan niet alleen wat sierlijke, kleine effecten, nee, groot groter grootst!! Erg indrukwekkend. De laatste dag rustig begonnen met een aantal salute shells in de middag en een hele gave eindshow.

Ik heb erg genoten en weet een ding zeker: tot volgend jaar!!!

Fotos en video's volgen

Wat een geweldig mooi en heftig weekend hebben we gehad zeg. Ontzettend dikke shows gezien met de meest mooie en geweldige producten. Bizar wat ze daar allemaal laten zien. Heb echt van elke show genoten en wat hebben we vreselijk veel vuurwerk gezien onder een heerlijke relaxte sfeer.

Het delen van de foto's en films gaat enige tijd duren helaas, telefoon gister gecrashed. Nu een SD-adapter kopen en dan kan ik alles gaan delen :D

Het was weer een keurige editie! Eindelijk die ellendige pyromuiscal er uit, alleen maar leuke avondshows en natuurlijk 5 snoeiharde dagshows!
1 van de beukers geschoten door Carmelo Di Candia
Adelfia 2018 by jesperok, on Flickr

Een leuke bom met gekleurde rook en reports, Carmine Lieto

Gelukkig hebben we in Nederland tegenwoordig ECO-vuurwerk en Pyromould :-)

Rest van het album: https://flic.kr/s/aHskHXQeda

Ongelooflijk wat een toffe beelden zeg! Misschien als eerste vuurwerktripje toch maar naar San Trifone in plaats van Fallas. :shocked:

Nooit doen, Fallas is 10 keer leuker.

Qua beleving heb ik mij laten vertellen dat Fallas veel beter is inderdaad. Ik ga dat in 2019 meemaken en kan ik dan vergelijken. Wat ik wel weet is dat Adelfia buiten de shows om vrij saai is. Er is, op een bezoekje aan het dorpsplein na (wat erg mooi is in de avond), niks te doen. Echter moet het vuurwerk dan wel weer beter zijn dan tijdens Fallas. Ik kan in maart 2019 de vergelijking maken, mocht je dat nodig hebben DTCSjoerd :D

Vind Adelfia persoonlijk denk ik vetter. Vuurwerk is machtig, rijden op de smalle onverharde weggetjes, lopen door de wijnvelden voor een mooie plek, lopen op het schietveld, tijdens de shows bijna op het schietveld, heerlijk rustig overal. Ja ik ben fan :biertje:

Voor de 1e keer naar Adelfia geweest afgelopen week. En wat was het een geweldig weekend! Echt te bizar. De eerste keer, en absoluut niet de laatste. Z.s.m. weer boeken voor 2019.

Het weer was echt heerlijk ook, 20 graden en T-shirt weer. Daarnaast was het ook een mooie gelegenheid om medefreaks eens in het echt te kunnen ontmoeten!

De 1e avondshow van Di Matteo op de 9e vond ik wat tegenvallen. De volgende dag maakte alles goed!

Van de dagshows vond ik Senatore, Lieto en Di Candia duidelijk de 3 beste. Allen originele en luide producten. Di Candia schoot zelfs 10kg!! salutes aldus de eigenaar, in 210mm hoorde ik via via. En asociaal hard dat ze waren whaha.

De avondshows de 10e waren ook erg mooi. Vooral Romano en Carmine Ruocco. Romano had wel last van shells met hoogtevrees (zie onderstaande video). Carmine Ruocco had enorm gave producten er tussen met zeer unieke effecten. Van mij mogen zij zeker terugkomen! Enkel jammer dat de 2e gigatiro nog net op de grond af ging.

Show Romano:

Show Di Candia:

Het vuurwerk is vetter in Adelfia, voor de rest is er echt geen reet aan daar, er zijn leukere festivals om mee te pakken in italie.

De algemene sfeer en beleving is 10x leuker tijdens Fallas, het vuurwerk is zowat bijzaak, maar de mascletas op het plein blijven ook gewoon zeer BRUUT.

Voor de 1e keer naar Adelfia geweest afgelopen week. En wat was het een geweldig weekend! Echt te bizar. De eerste keer, en absoluut niet de laatste. Z.s.m. weer boeken voor 2019.

Het weer was echt heerlijk ook, 20 graden en T-shirt weer. Daarnaast was het ook een mooie gelegenheid om medefreaks eens in het echt te kunnen ontmoeten!

De 1e avondshow van Di Matteo op de 9e vond ik wat tegenvallen. De volgende dag maakte alles goed!

Van de dagshows vond ik Senatore, Lieto en Di Candia duidelijk de 3 beste. Allen originele en luide producten. Di Candia schoot zelfs 10kg!! salutes aldus de eigenaar, in 210mm hoorde ik via via. En asociaal hard dat ze waren whaha.

De avondshows de 10e waren ook erg mooi. Vooral Romano en Carmine Ruocco. Romano had wel last van shells met hoogtevrees (zie onderstaande video). Carmine Ruocco had enorm gave producten er tussen met zeer unieke effecten. Van mij mogen zij zeker terugkomen! Enkel jammer dat de 2e gigatiro nog net op de grond af ging.

Show Romano:

Show Di Candia:

vooral op zulke afstanden blijven staan, dan kan je een darwin award verdienen of staal scherven gaan poepen als er iets in de buis af gaat of dat er weer 200 buizen/shells tegelijk ontploffen.....

vooral op zulke afstanden blijven staan, dan kan je een darwin award verdienen of staal scherven gaan poepen als er iets in de buis af gaat of dat er weer 200 buizen/shells tegelijk ontploffen.....

Heb je helemaal gelijk in kerel. Ontzettend dom en niet goed te praten, laten we verder geen 100e discussie over dit onderwerp gaan voeren.

Ik hoorde van andere mensen die er eerder waren geweest dat er in Adelfia niks te doen was. Mij verbaasde dit na de 9e door Adelfia te hebben gelopen. We kwamen daar rond een uur of 20:00 aan toen de lichtshow begon, gevolgd door een showtje met cakes vanaf een dak van een huis. Verder nog door Adelfia gelopen en een beetje rondgekeken/gegeten. Prima vermaak vond ik.

Ja hoor, de ware aard komt toch wel boven drijven. Zo jammer dat sommige mensen zich blijkbaar niet kunnen gedragen zodra ze in het buitenland zijn. ik hoopte dat het bij Fallas zou blijven, maar helaas. Ik heb inmiddels vernomen dat er zelfs mensen (kun je ze zo nog wel noemen?) zijn geweest die het leuk vonden om shells uit buizen te stelen, hier foto's van te maken en ze vervolgens zonder buis af te steken. Ik wil graag alle Nederlanders die hier bij betrokken waren bedanken. Nu mogen de echte liefhebbers het weer uit gaan leggen aan de Italiaanse pyro's dat we helaas in Nederland dit soort hersenloze figuren vrij rond laten lopen.

Back
Bovenaan