Return of the Phoenix

Ik had de omlabeling, Roaring Eagle.
Deed het bij mij gewoon goed met goede fluit. Of het echt hetzelfde of minder was dan de Return of the Phoenix van eerdere jaren weet ik niet, want dit soort fluit komt nooit echt hard op mij over (dan moet ik echt de hoge, schelle gier hebben).
Geschoten in mijn finale project samen met de Firestorm van Vulcan (die wel wat tegenviel).

Te zien op 1:40 (groothoeklens) en in de herhaling op 5:12 (Insta360):

Eddy.
De oude 35 schots versie met plastic tubes klonk net wat rauwer en produceerde meer volume. We zullen het er echter mee moeten doen, fluit cakes zijn aardig uitgestorven in NL en eventuele nieuwe cakes zullen ook met kartonnen tubes uitgevoerd zijn en daardoor vermoedelijk ook niet de kwaliteit van de oude versies met plastic tubes evenaren.

Ik lees hier veel over dat fluiters op basis van kartonnen tubes minder goed zijn. Ze kunnen die fluiters toch ook in tubes van ander materiaal maken. Je ziet tegenwoordig bijvoorbeeld steeds vaker producten op basis van bamboe. Bijvoorbeeld borden en bekers. Dit is een stuk lichter materiaal wat tevens harder is dan karton. Waarschijnlijk kunnen daar wel betere en hardere tubes mee worden gemaakt. Wellicht dat met bamboe tubes wel die authentieke harde rauwe fluit kan worden geproduceerd?! Gewoon even een ingeving bij mijzelf...

Je hebt ook al plastic op basis van maïszetmeel dat geheel biologisch afbreekbaar is, denk echter dat karton nog vele malen goedkoper is en het nog jaren kan duren alvorens fabrikanten de switch maken.

Ik lees hier veel over dat fluiters op basis van kartonnen tubes minder goed zijn. Ze kunnen die fluiters toch ook in tubes van ander materiaal maken. Je ziet tegenwoordig bijvoorbeeld steeds vaker producten op basis van bamboe. Bijvoorbeeld borden en bekers. Dit is een stuk lichter materiaal wat tevens harder is dan karton. Waarschijnlijk kunnen daar wel betere en hardere tubes mee worden gemaakt. Wellicht dat met bamboe tubes wel die authentieke harde rauwe fluit kan worden geproduceerd?! Gewoon even een ingeving bij mijzelf...
Ik ben bang dat de kostprijs van bamboe een stuk hoger ligt. Ook zeker omdat bamboe een schaars product is in veel landen. Maar waar iedereen tegenwoordig zat goeie alternatieven weet te vinden, verwacht ik dat de vuurwerkbranche ook met de huidige technologieën omhoog gaat om producten alternatief beter te maken.

Ik vond 'm in ieder geval gewoon goed en ik ben blij dat er nog een betaalbare rauwe fluitcake op de markt is. Fluit hoort toch altijd in het assortiment, brengt het vuurwerk naar een extra dimensie ofzo. Schiet het ook vaak samen met andere producten.

Zoals al eerder gezegd vind ik deze ook gewoon echt top. Vind de fluit gewoon nog goed hard en lang doorgaan. Helaas was o.a. ik niet snel genoeg met fakkelen om er 24 tegelijk te doen, maar zo ook erg tof. Je hoort ook dat je met 8 tegelijk een dikke bak herrie kunt neerzetten. Blij dat er nog een goede fluitcake verkrijgbaar is als de ROTP.

Back
Bovenaan