Return of the Phoenix

Had er 2 en karton (8) roaring eagle.

1 van beide tegelijk geschoten: zijn exact gelijk.

Waren ok, maar zeker niet meer de mooie felle krijsers van vroeger met plastic tubes.

2 en 3 stuks tegelijk met 2 en 3 stuks cairo. Ging aardig, maar mistte net een beetje power.

Laatst bewerkt:
Hier een aantal gebruikt in de finale. Vind het echt een heerlijke cake met een mooie fluit. Prijs is hoog, wellicht te hoog. Maar er zijn amper goede fluit artikelen dus dan vind ik het wel waard.

Ja, deze deed het goed in de finale. Het is ook één van de laatste nog fluitcakes in Nederland en die ging als de brandweer per 16 en 8 stuks. Lekker gillen!

Hele matige fluiters. Fluiters begonnen laat, fluit was niet meer zo rauw & fluit ging niet zo hoog oftewel stopte vrij snel. Zeker voor deze prijzen neem ik deze niet meer.
Vlak voor de ROTP nog 3x200sh mini fluitertjes geschoten en dat maakte veel meer indruk.
Neem Wolff niet veel kwalijk want het lijkt met karton gewoon niet zo goed meer te kunnen als met plastic.
Toch jammer

Heb ook de Rotp afgestoken en vond m maar matig. Niet meer zoals ie geweest is en inderdaad best aan de prijs. Maar ja bij gebrek aan fluitartikelen was t toch wel een leuke afwisseling.

Laatst bewerkt:
Al meerdere jaren deze cake gehad maar dit jaar waren ze minder. Wel jammer want blijft een apart stukje vuurwerk

De kwaliteit met kartonnen tubes lijkt inderdaad wel achteruit gegaan te zijn, niet meer het kenmerkende ROTP geluid en het volume was ook lager. Al met al nog steeds wel een goede cake voor de 195 Euro per karton die ik betaald heb (8 stuks) maar als je hier 30-40 Euro per stuk voor betaald hebt is de prijs niet meer in verhouding met de kwaliteit.

Viel me na alle hype ook ietwat tegen. Had gehoopt op meer dat rauwe van vroeger. Twijfel over aankomend jaar, maar wat zijn de alternatieven...

Ik had de omlabeling, Roaring Eagle.
Deed het bij mij gewoon goed met goede fluit. Of het echt hetzelfde of minder was dan de Return of the Phoenix van eerdere jaren weet ik niet, want dit soort fluit komt nooit echt hard op mij over (dan moet ik echt de hoge, schelle gier hebben).
Geschoten in mijn finale project samen met de Firestorm van Vulcan (die wel wat tegenviel).

Te zien op 1:40 (groothoeklens) en in de herhaling op 5:12 (Insta360):

Eddy.

Back
Bovenaan