Prijzen

Helaas niet, al leert de ervaring mij dat meer dan de helft van je collectie prima bij 1 winkel te halen is. Dan ga je voor die andere paar compounds wat sfeer proeven bij andere winkels :wink:

Wij vergeten soms wel eens dat we prijzen aan het vergelijken zijn met 4/5 jaar geleden, vanwege corona. Als ik naar mijn loonstrook kijk verdien ik ook veel meer dan 5 jaar geleden. Tel daarbij op de gestegen energieprijzen, containerprijzen en de chinese kinderen die weer 5 jaar ouder zijn en dus meer verdienen. En de prijzen zijn zo gek nog niet.

weinig sfeer te bekennen in veel shops moet ik zeggen...

Het is gewoon jammer dat dit ook de ondergang van het vuurwerk gaat worden.
Je komt zo als vuurwerkbranche in een negatieve spiraal.

Vuurwerk te duur de gewone burger zal het dan overslaan zal gaan betekenen minder verkooppunten minder omzet is minder belasting.

Op een gegeven moment zullen de prijzen van het vuurwerk ook de ondergang worden van het vuurwerk.dus minder weerstand voor een algemeen vuurwerkverbod aangezien het alternatief waar mee geschermd wordt een vuurwerkshow in elke gemeente is plus minder ondernemers om uit te kopen.

Kijk op dit moment maar naar de trend die inzet luxe artikelen(zoals vuurwerk) worden als eerste gestopt door de gewone burger.

Vuurwerk te duur de gewone burger zal het dan overslaan zal gaan betekenen minder verkooppunten minder omzet is minder belasting.

Op een gegeven moment zullen de prijzen van het vuurwerk ook de ondergang worden van het vuurwerk.dus minder weerstand voor een algemeen vuurwerkverbod aangezien het alternatief waar mee geschermd wordt een vuurwerkshow in elke gemeente is plus minder ondernemers om uit te kopen.

Kijk op dit moment maar naar de trend die inzet luxe artikelen(zoals vuurwerk) worden als eerste gestopt door de gewone burger.

Ik heb tot op heden eigenlijk niets gemerkt dat de gewone burger het te duur vindt. Ook tijdens de losse verkoopdagen voor hogere prijzen was het bij de winkel waar ik hielp kopen kopen kopen... niemand die naar de prijs vraagt of over de prijs klaagde.
En dat in een stad met verbod...

Als iedereen was blijven kopen wat hij deed en ook allemaal de prijsstijgingen voor lief had genomen dan hadden we nu rond de 140 miljoen omzet moeten zitten en dat is niet zo.. sterker nog we hebben een jaar gehad met wederom duurder vuurwerk en uiteindelijk minder omzet dan 2023.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de cijfers in kilo's of volume vuurwerk per jaar al zal dat door het verleden met kanonslagen en pijlen wel een vertekend beeld geven.

De situatie in Duitsland is heel anders op het moment maar dat is puur door de onderhandelings macht van de discounters naar de importeurs toe.. een situatie die precies het tegenovergestelde is van NL en dat zie je in de prijs

Waarom was het een Baarle Hertog al vanaf september harstikke druk en was er in de grensstreek van Duitsland op 30 december '23 zeer weinig vuurwerk meer te koop.
Er is € 105 omzet gemaakt in Nederland, ik denk dat er 'illegaal' en uit Duitsland en België en waar dan ook in de Eu voor het dubbele door de Nederlanders aan vuurwerk gekocht is.

Wat maken we ons toch allemaal druk om de prijzen, verwacht ik dat vuurwerk dit jaar goedkoper wordt, nee. Verwacht ik dezelde prijzen als vorig jaar, ja. Sowieso kan ik als tip meegeven om je hele bestelling eens bij 1 winkel te bestellen. Je zal verbaast zijn hoeveel rust dat geeft (geen stress over prijzen of ophaal tijden) en onder de streep ben je mss een paar tientjes duurder uit.

Alleen de gekte al in Duitsland laat zien dat we nog steeds graag vuurwerk kopen, en veel ook.

Daarnaast geloof ik zeker dat een steeds groter deel van de kopers, hun geld uitgeven op de illegale markt. En dan heb ik het met name over F3 en F4 siervuurwerk. Want ja, 'dat NL spul is niks' en 'voor dat geld haal ik wel wat shells' want 'waarom zou ik wachten op de laatste dagen als ik ook via via mijn spul morgen op kan halen en nog veel dikker is dan wat er in NL verkocht wordt'. De hoge prijzen, oftewel de branche, zorgt zo zelf voor een uitstroom van een steeds groter wordende groep afnemers van illegaal spul. Met alle gevolgen van dien. En... zo is het cirkeltje rond.:p

Alleen de gekte al in Duitsland laat zien dat we nog steeds graag vuurwerk kopen, en veel ook.

Daarnaast geloof ik zeker dat een steeds groter deel van de kopers, hun geld uitgeven op de illegale markt. En dan heb ik het met name over F3 en F4 siervuurwerk. Want ja, 'dat NL spul is niks' en 'voor dat geld haal ik wel wat shells' want 'waarom zou ik wachten op de laatste dagen als ik ook via via mijn spul morgen op kan halen en nog veel dikker is dan wat er in NL verkocht wordt'. De hoge prijzen, oftewel de branche, zorgt zo zelf voor een uitstroom van een steeds groter wordende groep afnemers van illegaal spul. Met alle gevolgen van dien. En... zo is het cirkeltje rond.:p

Dat we nog steeds graag vuurwerk kopen is duidelijk en dat ben ik ook met je eens.

Dat de hoge prijzen ervoor zorgen dat men liever F3 en F4 vuurwerk gaat kopen slaat m.i. nergens op. Dat het ervoor zorgt dat er veel over de grens gekocht wordt dat klopt wel getuige het grote aantal Nederlanders in de Duitse grensstreek tijdens de verkoopdagen. Vuurwerk in de Duitse supers is goedkoper maar als je daar simpelweg je winkelwagen volgooit heb je ook een hoop meuk en een kleiner aandeel goed spul.

Wie ervoor kiest om shells te kopen doet dat vanwege de effecten en niet omdat het goedkoop is. Over de risico's die daarmee gepaard gaan wordt niet nagedacht. Je kunt vinden wat je wilt van de veiligheidsregels maar dat spul hoort gewoon niet in een straat met huizen thuis. Als je weet wat je doet zijn de risico's klein maar er zijn nog steeds risico's. Als je niet weet wat je doet zijn de risico's groot en niet alleen voor jezelf maar voor iedereen in de nabijheid.

Tenslotte hebben we nog de grote groep die naar de buren in Belgie trekt met de illusie dat het vuurwerk daar beter en goedkoper is. Natuurlijk hebben ze daar artikelen en merken die we in NL niet hebben en als je voor een bepaald artikel of merk naar BE of DE gaat dan snap ik dat ook volledig. Wie echter naar BE gaat om daar z'n volledige budget te besteden met die illusie dat het daar beter en goedkoper is die komt bedrogen uit.

Volgens mij hebben veel mensen ook echt geen idee hoe klein de groepering freaks binnen de totale markt is. :bonk:

Blijkbaar toch groot genoeg dat in het verleden meerdere importeurs winkeliers op de vingers tikte wegens te lage prijzen aan dit hele kleine mini groepje freaks

Maar weer niet genoeg om (weer) een landelijke China Red freakactie op te kunnen zetten. :p helaas overigens..

Het is meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen denk ik. Daar komt nogal wat bij kijken en heeft ook alleen zin als alle of veel dealers mee willen doen. Wat dat betreft mogen we blij zijn dan Broekhoff/Magnum dat wel doet!

Klopt, begreep van mijn dichtsbijzijnde CR dealer dat er te weinig animo voor is onder de dealers mede door weinig verkoop en wel alles ervoor moeten regelen. Magnum geeft hier ook veel meer rugbaarheid aan. Wel heel leuk dat ze dit elk jaar doen (hoop ook dit jaar)

Tja prijzen... dit blijft voor ieder persoonlijk wat diegene bereidt is te betalen.

Ik persoonlijk zit langzaamaan wel op de max. Niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat ik het niet WIL betalen.

Ik begrijp heel goed dat er in de hele keten (van productie tot transport en verkoop) grote veranderingen zijn waardoor de prijzen stijgen. Ik begrijp ook dat iedere tussenhandelaar een bepaalde marge toevoegt om bestaansrecht te hebben. Ik heb er alleen geen behoefte meer in om als eindgebruiker die marges te moeten betalen.

Zeker niet omdat duidelijk gebleken is dat er (door welke reden dan ook) dat kwaliteitsgarantie ver te zoeken is. ALS ik dan al diep in de buidel wil tasten, dan moet dit product ook wel 10p% voldoen aan de eisen zoals beloofd via info/filmpje.

Om niet al te zuur te eindigen: er is nog genoeg leuks te vinden in de categorie losse cake

Ik zag onlangs ergens cijfers voorbij komen. Landelijk vindt er al jaren een daling plaats van het aantal winkeliers dat vuurwerk verkoopt.

Ik heb tot op heden eigenlijk niets gemerkt dat de gewone burger het te duur vindt. Ook tijdens de losse verkoopdagen voor hogere prijzen was het bij de winkel waar ik hielp kopen kopen kopen... niemand die naar de prijs vraagt of over de prijs klaagde.
En dat in een stad met verbod...

In zo'n omgeving moet je rekening houden met de monopoly die de weinige winkeliers daar vaak hebben.
Ze kunnen de prijzen dus hoog houden of zelfs nog ietsje verhogen, omdat mensen toch wel blijven komen kopen.

Die mensen zijn in deze context vaak doorsnee vuurwerk consumenten die voor hun gezin even snel wat moois willen binnenhalen, zich niet al te veel verdiepen in het vuurwerk of er niet al te veel moeite voor willen doen en bereid zijn enkele euro's tot tientallen euro's meer neer te leggen dan de internet- of adviesprijs bijvoorbeeld.

Tel daar ook nog eens bij op dat in de grote steden steeds minder mensen een auto willen vanwege de milieu- eisen, parkeerkosten, verbruik, verzekeringen, onderhoud, enz. Dan is de beslissing om lokaal te kopen tegen een meerprijs snel genomen.

Tja prijzen... dit blijft voor ieder persoonlijk wat diegene bereidt is te betalen.

Ik persoonlijk zit langzaamaan wel op de max. Niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat ik het niet WIL betalen.

Ik begrijp heel goed dat er in de hele keten (van productie tot transport en verkoop) grote veranderingen zijn waardoor de prijzen stijgen. Ik begrijp ook dat iedere tussenhandelaar een bepaalde marge toevoegt om bestaansrecht te hebben. Ik heb er alleen geen behoefte meer in om als eindgebruiker die marges te moeten betalen.

Zeker niet omdat duidelijk gebleken is dat er (door welke reden dan ook) dat kwaliteitsgarantie ver te zoeken is. ALS ik dan al diep in de buidel wil tasten, dan moet dit product ook wel 10p% voldoen aan de eisen zoals beloofd via info/filmpje.

Om niet al te zuur te eindigen: er is nog genoeg leuks te vinden in de categorie losse cake

Dit dikgedrukte is precies hetgeen ik de jaren vóór het verbod in mijn stad, in mijn hoofd hield bij het doen van aankopen.

Hier hetzelfde, na een hele hoop decepties tijdens dit oud en nieuw (vooral bij GBV spul, maar toch ook bij Katan) besloten om mijn budget met 75% te gaan verlagen. Ik ga liever een keer extra op vakantie. Max nog 750 tot 1000 en ik koop alleen nog compounds/cakes met kooi.

Ik blijf bij max 1 euro per shot.Er is genoeg te koop als je ff zoekt.De marge is nog steeds hetzelfde gebleven want de prijzen blijven stijgen.En de marge ligt boven de 45%.....

In de freak een immortal gold voor 99 en een break out voor 105.

Het kan wel maar je moet je antennes wel uit hebben staan :)

Back
Bovenaan