Prijzen

Tot 25 procent goedkoper.

Ik ga er geen hele discussie van maken, zaken als hubo en feestje zijn super tokos voor de wat kleinere portemonnee.

waarom worden wij in deze discussie genoemd ?;p
wij zijn er ook voor de grotere portemonnee
dus kom maar op met je offerte aanvraag :)

Ik benader het vooral vanuit wat ik ervoor over heb, probeer de prijzen van een paar jaar terug te vergeten en vergelijk het hooguit met vorig jaar. Als een mooie compound die ik graag wil hebben vorig jaar 100 Euro was en ik kom hem nu tegen voor 110 bij een shop waar ik toch al besteld heb of wil gaan bestellen dan koop ik hem daar. Ik heb er minder moeite mee om uiteindelijk iets meer betaald te hebben dan dat ik 10 shops af moet gaan rijden zodat ik overal de laagste prijs heb betaald. Voor zover dat uberhaupt mogelijk is want als er een week later ergens anders een actie is...

Je hoeft er ook geen discussie van te maken, je gaat ook niks concreets benoemen, jij bent meer van het heel veel schreeuwen en dan niks zeggen :)

Precies, neem een jackhammer als voorbeeld. Nu 140 euro en eind vorig jaar nog voor 110 op te pikken. Dragon box 120, vorig jaar december 99 euro.

Ik vind het helemaal niet leuk om dit soort dingen zo gedetailleerd te benoemen want feestje en hubo xl hebben een aparte doelgroep,die ook bedient moet worden. Maar een freak winkel is wat anders als een winkel met leuke aanbiedingen.

Voor nu laat ik deze discussie wat het is, ieder moet ook zelf de afweging maken wat een mooie prijs is.

.

Precies, neem een jackhammer als voorbeeld. Nu 140 euro en eind vorig jaar nog voor 110 op te pikken.

Als je hem geen 140 Euro waard vindt moet je hem dus ook zeker niet kopen. Het lastige is wel dat je nooit weet of je hem nog ergens voor 110 tegen gaat komen. Misschien wel voor 125 bijvoorbeeld, koop je hem dan of wacht je op die 110? Misschien zie je hem na die 125 wel nooit meer lager dan dat. Of je koopt hem voor 125 en er komt toch een actie voor 110. Stressvolle hobby hebben we toch :wink:

Precies, neem een jackhammer als voorbeeld. Nu 140 euro en eind vorig jaar nog voor 110 op te pikken.

Full assault voor 95, was vorig jaar ook 95. Tis maar net welke insteek je pakt he, wellicht een tip om dingen een beetje positief te benaderen. Iets met een glas en hoe vol die is :wink:

Ik benader het vooral vanuit wat ik ervoor over heb, probeer de prijzen van een paar jaar terug te vergeten en vergelijk het hooguit met vorig jaar. Als een mooie compound die ik graag wil hebben vorig jaar 100 Euro was en ik kom hem nu tegen voor 110 bij een shop waar ik toch al besteld heb of wil gaan bestellen dan koop ik hem daar. Ik heb er minder moeite mee om uiteindelijk iets meer betaald te hebben dan dat ik 10 shops af moet gaan rijden zodat ik overal de laagste prijs heb betaald. Voor zover dat uberhaupt mogelijk is want als er een week later ergens anders een actie is...

Dit is precies hoe het is. Je moet gewoon voor jezelf bepalen hoeveel je er voor over hebt. Vind je het te veel geld, dan wacht je op een betere freakactie of koop je het helemaal niet. Ik betaal zelf liever iets meer zodat ik aan 3/4 winkels genoeg heb

Precies, neem een jackhammer als voorbeeld. Nu 140 euro en eind vorig jaar nog voor 110 op te pikken. Dragon box 120, vorig jaar december 99 euro.

Ik vind het helemaal niet leuk om dit soort dingen zo gedetailleerd te benoemen want feestje en hubo xl hebben een aparte doelgroep,die iik bedient moet worden. Maar een freak winkel is wat anders als een winkel met leuke aanbiedingen.

Voor nu laat ik deze discussie wat het is, ieder moet ook zelt gewoon bepalen wat een oke prijs is.

.

Klopt, iedere winkel kiest daarin zijn eigen positie. Wij zullen bijv. nooit meedoen aan zo'n prijzenoorlog, wij vragen een eerlijke prijs en gaan geen artikelen onder de kostprijs aanbieden. Als je Jackhammer voor 110 tegenkomt, zou ik hem als de brandweer in je mandje stoppen en afrekenen (is namelijk ongeveer de kostprijs:D), maar dat zul je bij ons niet zien.

Ook iedere consument maakt daarin weer een keuze. Anders zou ook iedereen z'n boodschappen bij de Dirk vd Broek doen, maar volgens mij draait de Appie Heijn ook nog steeds lekker:D Die focussen weer op meer merken, productaanbod, winkeluitstraling etc

Klopt, iedere winkel kiest daarin zijn eigen positie. Wij zullen bijv. nooit meedoen aan zo'n prijzenoorlog, wij vragen een eerlijke prijs en gaan geen artikelen onder de kostprijs aanbieden. Als je Jackhammer voor 110 tegenkomt, zou ik hem als de brandweer in je mandje stoppen en afrekenen (is namelijk ongeveer de kostprijs:D), maar dat zul je bij ons niet zien.

Ook iedere consument maakt daarin weer een keuze. Anders zou ook iedereen z'n boodschappen bij de Dirk vd Broek doen, maar volgens mij draait de Appie Heijn ook nog steeds lekker:D Die focussen weer op meer merken, productaanbod, winkeluitstraling etc

Beetje sleutelen aan de inkoopkant kan geen kwaad dan.

Beetje sleutelen aan de inkoopkant kan geen kwaad dan.

Een winkelier heeft nog ietsje meer kosten dan alleen een kale inkoopprijs. :wink:
Waardeer dat er freakacties zijn zou ik zeggen, de winkeliers zijn dat niet verplicht.

En sommige artikelen (vaak compounds) worden wel degelijk her en der iets boven of rond de inkoopprijs aangeboden! Niet concreet zoals nu in januari dat ik weet. Vorig jaar heb ik wel dergelijke voorbeelden gezien.

Volgens mij hebben veel mensen ook echt geen idee hoe klein de groepering freaks binnen de totale markt is. :bonk:

Wat maken we ons toch allemaal druk om de prijzen, verwacht ik dat vuurwerk dit jaar goedkoper wordt, nee. Verwacht ik dezelde prijzen als vorig jaar, ja. Sowieso kan ik als tip meegeven om je hele bestelling eens bij 1 winkel te bestellen. Je zal verbaast zijn hoeveel rust dat geeft (geen stress over prijzen of ophaal tijden) en onder de streep ben je mss een paar tientjes duurder uit.

Heb jij een winkel die magnum, rubro, chine red, katan, riakeo, funke en el gato verkoopt :) dan is dit inderdaad een goede!

maar dan mis je wel de heerlijke organisatorische en logistieke stress op de afhaaldagen en het ongebreidelde plezier van verschillende verkooppunten te bezoeken om zo meer sfeer te genieten :D

Heb jij een winkel die magnum, rubro, chine red, katan, riakeo, funke en el gato verkoopt :) dan is dit inderdaad een goede!

Helaas niet, al leert de ervaring mij dat meer dan de helft van je collectie prima bij 1 winkel te halen is. Dan ga je voor die andere paar compounds wat sfeer proeven bij andere winkels :wink:

Wij vergeten soms wel eens dat we prijzen aan het vergelijken zijn met 4/5 jaar geleden, vanwege corona. Als ik naar mijn loonstrook kijk verdien ik ook veel meer dan 5 jaar geleden. Tel daarbij op de gestegen energieprijzen, containerprijzen en de chinese kinderen die weer 5 jaar ouder zijn en dus meer verdienen. En de prijzen zijn zo gek nog niet.

Back
Bovenaan