Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Nu weet ik dat er freakacties en winkels zijn. Echter zijn de voorraden vaak beperkt en moet je het maar net weten of tijd hebben om op het juiste moment toe te slaan. Het is en wordt dus steeds uitzonderlijker om voor een ‘redelijke’ prijs goed vuurwerk in te kopen.
En dan dien je vaak ook nog vele kilometers af te leggen om dit te halen.
Tenslotte random laatste gedachtespinsel:
Lange termijnstrategie vanuit winkeliers is niet van belang. Wellicht pakken de winkeliers nog even wat ze pakken kunnen. Omdat ze verwachten dat het op korte termijn toch over is met de pret (consumenten die zelf mogen afsteken).
Ik weet nog heel goed een verhaal wat mn moeder vroeger me eens vertelde.
In haar tijd kostte een brood 25cent en ze zei toen eens tegen dr broers van 'in de toekomst wordt een brood meer als een gulden'.
Ze werd uitgelachen en voor gek verklaard. Later vertelde ze dat aan mij toen idd een brood een gulden was...
Toevallig had ik het met mn vrouw erover paar maanden geleden. Ze had ander brood gehaald bij een bakker en dat was superlekker. €3.25.
Das dus nu omgerekend dik 7 gulden...
Ik zie nu eigenlijk telkens hetzelfde verhaaltje over inflatie, maar dat verklaart maar ongeveer de helft van de prijsstijgingen voor vuurwerk. Die andere helft ga ik niks over zeggen
In de freak een immortal gold voor 99 en een break out voor 105.
Het kan wel maar je moet je antennes wel uit hebben staan
Ik ben toch wel benieuwd naar die andere helft van jouw gedachte ?
Persoonlijk vind ik het best wel wat, dat er door sommige leden vuurwerkwinkels en importeurs worden weg gezet als oplichters/geldwolven.
Natuurlijk zullen er winkels bij zitten die van de grote vraag gebruik maken en hun prijzen opschroeven, in welke branche gebeurd dat nou niet vraag en aanbod doet daar iets mee
Ik kan niet naar andere winkels kijken, maar ik denk dat er heel veel vuurwerk winkels net als ik zijn. Die gewoon hun best doen om met hun onderneming een boterham te verdienen en de afgelopen paar jaar zijn de kosten toch best wel opgelopen. Maar wat voor ons als winkelier geldt, is ook het geval voor een importeur.
Voornamelijk lees ik veel dat het niet duurder maar goedkoper kan worden vanwege de containerprijzen, maar dat is maar een onderdeel van het geheel.
Als ik naar mijzelf kijken zijn de laatste 3 jaar bijvoorbeeld de papierkosten gigantisch gestegen, mijn vuurwerkfolder kost een heel klap meer dan 3 jaar terug om te drukken en te verspreiden, personeelskosten zijn aardig opgelopen ik krijg naast jaarlijkse verandering 2 x per jaar een coa verhoging voor mijn kiezen, ik had het geluk dat ik t/m jl november een vast contract had voor gas/elektra maar ja helaas pindakaas zoals zovele van jullie thuis ben ik hier bijna het dubbele kwijt per maand.
Al dat soort dingen wegen bij mij mee om iets te verkopen voor een prijs, maar het heeft ook effect aan de importeurs kant en zorgt ervoor dat ik een x inkoopprijs betaal.
En juist dat heeft ook met een lange termijn strategie te maken, want ik moet met mijn toko onder aan de streep over het hele jaar wel een x marge overgehouden om al mijn kosten te kunnen dekken en zelf ook nog te kunnen leven, maar vooral zorgen dat ik tot aan mijn pensioen en het liefst daarna een toko voor mijn kids nog ( mits ze willen )en niet ten onder ga omdat ik simpelweg tekort kom
Persoonlijk vind ik het best wel wat, dat er door sommige leden vuurwerkwinkels en importeurs worden weg gezet als oplichters/geldwolven.
Natuurlijk zullen er winkels bij zitten die van de grote vraag gebruik maken en hun prijzen opschroeven, in welke branche gebeurd dat nou niet vraag en aanbod doet daar iets mee
Ik kan niet naar andere winkels kijken, maar ik denk dat er heel veel vuurwerk winkels net als ik zijn. Die gewoon hun best doen om met hun onderneming een boterham te verdienen en de afgelopen paar jaar zijn de kosten toch best wel opgelopen. Maar wat voor ons als winkelier geldt, is ook het geval voor een importeur.
Voornamelijk lees ik veel dat het niet duurder maar goedkoper kan worden vanwege de containerprijzen, maar dat is maar een onderdeel van het geheel.
Als ik naar mijzelf kijken zijn de laatste 3 jaar bijvoorbeeld de papierkosten gigantisch gestegen, mijn vuurwerkfolder kost een heel klap meer dan 3 jaar terug om te drukken en te verspreiden, personeelskosten zijn aardig opgelopen ik krijg naast jaarlijkse verandering 2 x per jaar een coa verhoging voor mijn kiezen, ik had het geluk dat ik t/m jl november een vast contract had voor gas/elektra maar ja helaas pindakaas zoals zovele van jullie thuis ben ik hier bijna het dubbele kwijt per maand.
Al dat soort dingen wegen bij mij mee om iets te verkopen voor een prijs, maar het heeft ook effect aan de importeurs kant en zorgt ervoor dat ik een x inkoopprijs betaal.
En juist dat heeft ook met een lange termijn strategie te maken, want ik moet met mijn toko onder aan de streep over het hele jaar wel een x marge overgehouden om al mijn kosten te kunnen dekken en zelf ook nog te kunnen leven, maar vooral zorgen dat ik tot aan mijn pensioen en het liefst daarna een toko voor mijn kids nog ( mits ze willen )en niet ten onder ga omdat ik simpelweg tekort kom
Zoals hier in het topic al eerder eens is benoemd, geldt ook voor mij:
Ik kan het wel betalen maar wil het simpelweg niet meer.
Ik hoef (gelukkig) geen verantwoording danwel verklaring af te leggen aan mijn partner.
Maar ik kan het amper meer goed praten voor mezelf om bepaalde bedragen voor een box neer te leggen.
Je zou je niet aangesproken moeten voelen, vind ik. Ik ben altijd kritisch over prijzen, voor een winkel waar je gewoon 1 losse cake kan kopen of een bestelling kan plaatsen van 70 euro hebben jullie gewoon hele nette prijzen.
Folders zou ik als eerste mee stoppen. Heeft tegenwoordig nog weinig meerwaarde vind ik. Natuurlijk heeft het iets nostalgisch om een ouderwetse folder te ontvangen en velen zullen het er niet eens mee zijn als dat stopt, maar iedereen weet tegenwoordig toch alles wel online te vinden. Het geld wat je voor de folders kwijt bent kun je beter stoppen in online promotie.