Prijzen

Ik ben er wel een beetje klaar mee om zonder glijmiddel genaaid te worden.
Terwijl de Nederlandse importeurs het al over prijsverhogingen hebben plaatst Funke recent nog de volgende tekst bij een compound:

Als de prijzen nog verder omhoog gaan zie ik geen reden meer om mijn vuurwerk in Nederland te bestellen.
Waar schreef malte dat als ik vragen mag, of is dit topic gesloten onder druk van de sponsoren?

Elk jaar weer een moeilijke afweging met de freakshops in januari. Ervaren jullie het volgende ook zo?

Ik ben er voor mijzelf zeer streng in. Ik moet er 100% van overtuigd zijn dat ik een artikel voor een bepaalde prijs niet snel nog eens ga tegenkomen wil ik voor de zomer bestellen. Je zet toch 7+ maanden je geld ergens vast als je voor de zomer besteld en mijn budget is ook niet oneindig.

Op dit moment zijn er zeker goede deals te vinden. Maar zeker niet spetterend genoeg om nu al te gaan bestellen naar mijn mening.

Had bovendien afgelopen Black Friday 2023 spijt dat mijn budget volledig vol was met sommige acties.
Dat ben ik niet vergeten en trek ik nu lering uit! :D

Kopen in 'opruiming' doe ik alleen als het product op mijn wensenlijst staat. Voor de prijzen hoef je het vaak niet te doen, die zijn 10 maanden van het jaar wel gelijk inderdaad. En voor €10,- verschil op een compound ga ik niet moeilijk doen.

Vind het uitsmeren van de uitgaven wel prettig zo door het jaar heen, en ook leuk om al die maanden naar een product uit te kijken. Zonder de voorpret is deze hobby echt te duur geworden.

Vroeger altijd de regel van €1,- per schot maar dat is al lang opgegeven.. Nu vooral opzoek naar de unieke producten en daar betaal je dan ook gewoon voor. Oh en trouwens, een beperkt en niet te groot budget maakt deze hobby voor mij ook een stuk leuker. Echt het uitzoeken en afwegen, ja zo voelde het als kind al en dat blijft het ultieme gevoel. :wink:

Het voordeel van nu al wat kopen, is dat je al locaties vast legt waar je toch heen moet. Dan kan je een eventuele leuke deal daar makkelijker meepakken.
Heb 1 compound besteld, en bij die winkel een flinke verlanglijst aangeklikt :p

Idd, er zijn verschillende redenen om nu al te kopen. Uitloop nu nog bestellen omdat het niet terugkomt is prima. Als je een lijstje hebt met producten welke je graag wil en ze komen voorbij, waarom niet..

Heb zelf bijv, de Break Out besteld voor 105, prima prijs en ik moet nog maar zien of die lager komt dit jaar. Nog nooit gehad dus een keer proberen. Zo leg ik deze winkel vast en bestel ik vaak meer goede aanbiedingen welke ik graag wil hebben dit jaar.

Merk dat veel mensen toch denken dat vuurwerk dit jaar goedkoper gaat worden. Container prijzen zijn wel gezakt maar ondertussen ook alweer flink gestegen vanwege het gezeur met die terroristen. Daarnaast stijgen alle kosten gewoon door, lonen huisvesting e.d. Ik verwacht niet dat we dit jaar prijzen gaan zien die er enorm ver onder 2023 gaan zakken.. Dus als ik nu iets moois zie tegen een gelijke prijs als de aanbiedingen sept / okt vorig jaar lijkt het me gewoon prima.

Maar iedereen maakt zijn eigen afwegingen, helemaal prima :thumbsup:

Freakakties van nu zijn niet freak genoeg voor mij. Prijzen zijn hetzelfde als de september en oktober akties.

Bruchem had wel echt goede deals hoor, die heb ik afgelopen herfst niet gezien. Zoals transbomber 85,ice tiger 150,crash box 65 en Bonfireworks compounds voor 89/99. En Breda ook wel een paar lekkere, insane Crown Bomber voor 110 bijvoorbeeld.

Zoveel goede deals bij 2 zaak zie je ook niet vaak.

Freakakties van nu zijn niet freak genoeg voor mij. Prijzen zijn hetzelfde als de september en oktober akties.

Ja ik snap jou volledig.
Maar je kunt wachten tot je een ons weegt. Of wachten tot 2025.. waarschijnlijk gaan wij die prijzen die wij gewend waren nooit meer mee maken!

Als een Full Assault in september 95 euro kostte, en nu nog steeds, en straks in september 100. Dan heb je nu nog steeds de 'beste' deal voor 95:D De kans dat hij in september ineens 90 is, is niet al te groot (eventuele black friday-achtige acties uitgezonderd)

Jullie hebben leuke acties maar het zijn uiteraard geen echte freak prijzen. Veel van de nu getoonde prijzen heb ik zelfs in december, elders tot 25 procent lager gezien.

Jullie hebben leuke acties maar het zijn uiteraard geen echte freak prijzen. Veel van de nu getoonde prijzen heb ik zelfs in december, elders tot 25 procent lager gezien.

Daar heb ik grote twijfels bij, "veel van de getoonde prijzen" en 25% goedkoper, lijkt mij zeer zeer zeeeeer sterk. full assault voor 72 euro?

Tot 25 procent goedkoper.

Ik ga er geen hele discussie van maken, zaken als hubo en feestje zijn super tokos voor de wat kleinere portemonnee.

Tot 25 procent goedkoper.

Ik ga er geen hele discussie van maken, zaken als hubo en feestje zijn super tokos voor de wat kleinere portemonnee.

Je hoeft er ook geen discussie van te maken, je gaat ook niks concreets benoemen, jij bent meer van het heel veel schreeuwen en dan niks zeggen :)

Als een Full Assault in september 95 euro kostte, en nu nog steeds, en straks in september 100. Dan heb je nu nog steeds de 'beste' deal voor 95:D De kans dat hij in september ineens 90 is, is niet al te groot (eventuele black friday-achtige acties uitgezonderd)

Helemaal mee eens.. Denk dat ze einde dit jaar zeker niet goedkoper worden.

Back
Bovenaan