Prijzen

De prijzen zijn duur, maar dat wisten we ook al maanden geleden. Het is vooral een kwestie van goed zoeken zoals eerder benoemd

Klopt dat dit GBV is, maar aangezien hun prijzen zo hoog zijn, ga ik daar niet de volle mep voor willen betalen. Zij willen niet dat winkels openbaar met hun producten stunten terwijl dat bij bv Rubro geen probleem is. Ik koop daardoor liever in een weekactie iets, dan dat ik bij een winkel moet gaan lopen leuren/vragen naar de freakprijs.

Klopt dat dit GBV is, maar aangezien hun prijzen zo hoog zijn, ga ik daar niet de volle mep voor willen betalen. Zij willen niet dat winkels openbaar met hun producten stunten terwijl dat bij bv Rubro geen probleem is. Ik koop daardoor liever in een weekactie iets, dan dat ik bij een winkel moet gaan lopen leuren/vragen naar de freakprijs.

Beste Rocco

Ik weet niet waar je deze informatie vandaan haalt maar dat is niet echt niet juist.

Vuurwerk Almere Haven

Ik weet dat er winkels zijn die dit vanuit Evo toen te horen hebben gekregen. Dit was 3/4 jaar terug zo. Als dat nu anders is heb ik niets gezegd!

Ik weet dat er winkels zijn die dit vanuit Evo toen te horen hebben gekregen. Dit was 3/4 jaar terug zo. Als dat nu anders is heb ik niets gezegd!

Oke ook toen niets bij mij bekend wij werken al jaren met gbv en de lijnen er om heen.

Wat wel normaal is dat je rond 10 november de normale prijzen gaat hanteren en geen freak prijzen.

Maar dit lijkt me een normale zaak zoals folders en de importeurs site die moeten wel allemaal gelijk lopen een beetje met je marketing die je doet.

Vuurwerk Almere Haven

Ik wil echt niet de discussie opnieuw aanwakkeren. Nsar het is een feit dat er freakwinkels zijn aangesproken op het (openbaar) aanbieden van freakkortingen.
Sterker nog, er zijn winkels die prijzen hebben moeten verhogen omdat gedreigd werd anders niet te leveren.

Prima wat een ieder er van vindt, maar laten we niet doen of dat niet gebeurt/gebeurde.

Das denk ik wel bekend bij de meeste, gelukkig dat de freakshops in kwestie wel transparant waren. Weten we iig welke importeur de kosten omhoog jaagt... we noemen geen namen

Ik wil echt niet de discussie opnieuw aanwakkeren. Nsar het is een feit dat er freakwinkels zijn aangesproken op het (openbaar) aanbieden van freakkortingen.
Sterker nog, er zijn winkels die prijzen hebben moeten verhogen omdat gedreigd werd anders niet te leveren.

Prima wat een ieder er van vindt, maar laten we niet doen of dat niet gebeurt/gebeurde.

Sorry dat is mij niet bekend en ik doe de inkoop in Almere en mij prijzen staan openbaar.

Je moet even het topic van vuurwerk outlet gelderland erbij pakken, dan weet je genoeg. Jullie importeren het tot dusver nog niet

Wat mij vooral opvalt, ongeacht de importeur, dat de volledig 30mm compounds enorm in prijs zijn gestegen. Voor de rest maak ik mij er niet zo druk om, als ik iets mooi vind koop ik het.

Maar ben met de nieuwe prijzen wel kritischer geworden, bepaal per product of ik het de prijs waard vind of niet.

Het is inderdaad al jaren bekend dat (in ieder geval een aantal) importeurs de prijzen kunstmatig hoog houden. In die zin dat zij winkeliers verplichten om een door hen opgelegde bodemprijs te hanteren. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat de minimaal 10 winkeliers (nee, ik ga mijn bronnen niet openbaar maken) van wie ik dit de afgelopen jaar heb gehoord, dit allemaal op eigen houtje verzonnen hebben.

Op dit punt is de vuurwerkbranche overigens niet per se een uitzondering binnen het grotere geheel.

Inderdaad mag iedereen daar het zijne van vinden of denken, maar het mag wat mi betreft ook zeker benoemd worden, zoals nederlandsvuurwerk al aangeeft.

De door ons veelbesproken 30mm's zijn zo duur door transport, kooien etc. Als je nagaat dat de containerprijs tov 2020 al 2 x zo duur is (gelukkig niet zoals 2022 bijna 4 x zo duur) is dat dus per compound ook al dubbel zo duur. Als je dan ook nog grote 30 mm compounds hebt die veel ruimte innemen wordt het gewoon duur.
Maar nogmaals, kijk om je heen in de supermarkt, bouwmarkt, snackbar, alles is duur(der).

Klopt dat het leven een stuk duurder is geworden. Vertaald naar vuurwerk, betekent dit voor mij dat de balans is doorgeslagen. Hierdoor vindt er een verschuiving in de hobby plaats. Daar waar ik pre Corona mijn eerste bestelling al in januari/februari had staan, sta ik nu in augustus nog droog. In plaats van bestellingen plaatsen, bezoek ik nu wat meer shows door het jaar heen.

Niet dat betekent dat ik zelf met niet meer ga afsteken, maar niet meer in die hoeveelheden als het verleden. Hoef ik mij ook niet meer een crimineel te voelen tijdens de afhaaldagen.

Klopt dat het leven een stuk duurder is geworden. Vertaald naar vuurwerk, betekent dit voor mij dat de balans is doorgeslagen. Hierdoor vindt er een verschuiving in de hobby plaats. Daar waar ik pre Corona mijn eerste bestelling al in januari/februari had staan, sta ik nu in augustus nog droog. In plaats van bestellingen plaatsen, bezoek ik nu wat meer shows door het jaar heen.

Niet dat betekent dat ik zelf met niet meer ga afsteken, maar niet meer in die hoeveelheden als het verleden. Hoef ik mij ook niet meer een crimineel te voelen tijdens de afhaaldagen.

Ik kan me heel goed vinden in jouw verhaal idd. En geniet nu ook veel meer van wat ik heb ipc de hoeveelheid.

Ik kan me heel goed vinden in jouw verhaal idd. En geniet nu ook veel meer van wat ik heb ipc de hoeveelheid.
Alleen jammer dat de prijzen op dit moment zo hoog zijn, dat importeurs genoodzaakt zijn om producten te downgraden. Dit jaar veel producten zonder kooi,
producten waarbij het aantal shots is verlaagd om de verkoopprijs te drukken of waar het kaliber is gedowngrade naar 25mm of 20mm. Dat vind ik zelf geen hele fijne ontwikkeling.

Alleen jammer dat de prijzen op dit moment zo hoog zijn, dat importeurs genoodzaakt zijn om producten te downgraden. Dit jaar veel producten zonder kooi,
producten waarbij het aantal shots is verlaagd om de verkoopprijs te drukken of waar het kaliber is gedowngrade naar 25mm of 20mm. Dat vind ik zelf geen hele fijne ontwikkeling.

Ze moeten iets helaas, ik vindt het goed te verklaren....

Als een groot gedeelte liefhebbers/freaks bepaalde prijzen niet meer wil/kan betalen gaat de normale consument dat zeker niet doen en heeft een opname van 30mm artikelen in het assortiment geen zin.

Jammer, maar zo werkt het zakelijk.

Veel oude vertrouwde (kwalitatief stabiele) producten verdwijnen hierdoor wel en daar baal ik 0ok ontzettend van! :cry:

Ik vind de prijsstijging heel grillig.

Sommige importeurs vallen wel mee maar bij andere vind ik het enorm. 100 schoten 240 euro maakt niet uit hoe mooi maar dat ga ik nooit doen.

Gelukkig zat alternatieven.

ik zat mij wel te bedenken. Ze kunnen natuurlijk vragen wat ze willen. Maar wie gaat het betalen? De groep liefhebbers freaks die wel wat te besteden hebben die kiezen misschien voor 1 of 2 box van 200+. Maar de rest? Ik denk niet dat ik dadelijk in mijn winkel/bunker stapels met boxen van 200+ ga verkopen. Omdat het leven simpelweg te duur word. En de meeste klanten maar een 2 a 300 te besteden hebben(of minder)

Want wat ik nu vooral zie is dat veel wat 'nieuw'' op de markt komt hoge prijzen hebben.

Back
Bovenaan