De hele grote compounds die je kunt koppelen gaan er toch allemaal uit? Er blijven alleen nog maximaal 2 kg compounds over zover ik weet.
Dat is helemaal juist.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
De hele grote compounds die je kunt koppelen gaan er toch allemaal uit? Er blijven alleen nog maximaal 2 kg compounds over zover ik weet.
Cafepraat....
Omdat je de compounds onderling alsnog moet doorverbinden en dat mag dus niet meerIk hoorde hier gisterenavond via YouTube pas voor het eerst over. Waarom gaan ze er eigenlijk uit?
Dus Geen Magnum Triple X / Crown Majestic toestanden meer?
Misschien mogen ze het nog verkopen maar niet meer importeren.En vervolgens worden die dubbele compounds vanuit de importeurs als set van 2 of meer aangeboden? Dus een tripple X1 en een tripple X2 of iets dergelijks.
Ik snap eigenlijk niet die mensen die sowieso ieder jaar minimaal 3000 euro uitgeven en sommige zelfs nog meer. Waarom niet een vakantie boeken voor 1500 euro naar China en daar voor 500 euro vuurwerk kopen waar je dan net zoveel of zelfs meer voor krijgt dan voor die 3000 euro hier, heb je nog 1000 euro zakgeld voor eten of misschien nog meer vuurwerk.Nog een bijkomend voordeel is dat je daar ook nog eens gewoon alles kan afsteken. Ik zeg, "gewoon doen."
Omdat sommige mensen en/en kunnen doen?Ik snap eigenlijk niet die mensen die sowieso ieder jaar minimaal 3000 euro uitgeven en sommige zelfs nog meer. Waarom niet een vakantie boeken voor 1500 euro naar China en daar voor 500 euro vuurwerk kopen waar je dan net zoveel of zelfs meer voor krijgt dan voor die 3000 euro hier, heb je nog 1000 euro zakgeld voor eten of misschien nog meer vuurwerk.Nog een bijkomend voordeel is dat je daar ook nog eens gewoon alles kan afsteken. Ik zeg, "gewoon doen."
Misschien mogen ze het nog verkopen maar niet meer importeren.
Ze mogen vanaf dit jaar geen dubbele, triple en meervoudige compounds meer verkopen. Vorig jaar zag je al dat bij vuurwerkplanet. Daar kon je de pyro of papel kopen. Ik denk dat allemaal losse compounds worden.
Bijvoorbeeld deel a t/m d zoals bij Katan Special grande
Omdat je de compounds onderling alsnog moet doorverbinden en dat mag dus niet meer
Dat heeft nooit gemogen. Lontjes doorverbinden staat gelijk aan zelfmaak en is een misdrijf volgens de wet.
Vanuit Eu richtlijnen is ooit CE keuring bedacht en daarbij ook de reserve lont.
De overheid vind het niet leuk dat importeurs dubbele/triple/ etc. Compounds creeerden waarbij de suggestie gewekt werd dat deze 1 grote bak waren maar iedereen dus lontjes stond te verbinden.
Om dat tegen te gaan wordt er meer gewezen op de wetgeving omtrent vuurwerk, waarbij max 2kg kruit in china al verbonden mag zijn.
Ik vind dit prima, maar vind dat de 2kg compounds niet meer gelust moeten worden (met hinderlijke pauzes) maar echt als 1 blok gemaakt dienen te worden.
Dan toch maar weer aan de fonteinen...
Maar dan wel weer die van vroegerik zou best wel weer kunnen genieten van de good old meter/super pakketten als de kwaliteit weer net zo is als die van vroeger
![]()
Toch heb ik lichte hoop dat de prijsstijging allemaal wel mee kan vallen.
Zelf werkzaam in de solar branche, wij krijgen toch echt duidelijk te horen dat de prijzen (grondstoffen / container prijzen) drastisch gaan zakken. Daling is nu al begonnen, en na Chinees nieuwjaar is de verwachting dat het nog verder gaat zakken. Denk hierbij dan aan om en nabij 30% qua grondstoffen, container prijzen zijn al op het oude niveau. We shall see