[PRIJSVRAAG] Vuurwerkplanet.nl cryptische prijsvraag - WINNAARS BEKEND

Ik had ook The Spy, ondanks dat er over een box gesproken werd. Het enige product wat direct aan stratego te linken is. Ik heb er op gegokt dat de maker van de vragen het woord "box" wat breder interpreteert. We wachten af :)

Wat een prijsvraagje al niet met zich mee brengt.. ��

Ik had eerst games, maar dat vond ik te voor de hand liggend en niet direct aansluiten op stratego

Op vraag 3 had ik Sturm Blitz! Ben je ook in no-time droog geblazen! Ik zie nu dat Zena Turbo Fan veel meer voor de hand ligt!

Ik had bij 4 cyberfunk. Ik zie dat heel veel mensen cyber crasher hebben waar ik ook aan zat te denken maar ik vind niet dat dat iets met feesten te maken heeft hoewel dat vast het antwoord is... ach ja

Ik had eerst ook iets anders, toen begreep ik dat 'crasher' een onuitgenodigde gast op een feest betekent!

Ik had ook The Spy, ondanks dat er over een box gesproken werd. Het enige product wat direct aan stratego te linken is. Ik heb er op gegokt dat de maker van de vragen het woord "box" wat breder interpreteert. We wachten af :)

Wat een prijsvraagje al niet met zich mee brengt.. ��

Yes had ik ook

Leuk om al die theorieën hier te lezen! Doe ik ook nog een duit in het zakje;

Vraag 5 'Vernietig 'm maar!'. Ik dacht; er staat specifiek "'m". Ik moest gelijk denken aan James Bond waar M uiteraard het hoofd van de geheime dienst is. Ik heb dus 'The Big Boss' als antwoord ingevuld. Anders hadden ze ook gewoon 'vernietigen maar' neer kunnen zetten... Ben benieuwd naar het antwoord!

Leuk om al die theorieën hier te lezen! Doe ik ook nog een duit in het zakje;

Vraag 5 'Vernietig 'm maar!'. Ik dacht; er staat specifiek "'m". Ik moest gelijk denken aan James Bond waar M uiteraard het hoofd van de geheime dienst is. Ik heb dus 'The Big Boss' als antwoord ingevuld. Anders hadden ze ook gewoon 'vernietigen maar' neer kunnen zetten... Ben benieuwd naar het antwoord!

Door die "m" heb ik de enemy ingevuld

En bij deze mijn antwoorden. Hopelijk alles goed en dan maar duimen op een leuke prijs. :)

1) Kingpin
2) Double Dope
3) Zena Turbo Fan
4) Party Crasher
5) Shred it Showbox
6) Peak Power
7) Pyro Parade
8) Tactical Mind
9) The Escape Room
10) Spit It Out
11) Blue Mamba
12) City Of Pyro

Vraag 4. Party crasher, als ie googled staat daar het volgende bij vermeld:

" iemand die onuitgenodigd een feest bijwoont"

Maar Party crasher verwijst naar een feest waarbij een gast onuitgenodigd aanwezig is, daarnaast laat een hacker vaak een systeem crashen. Hoe duidelijk moet je het dsn hebben?

Laatst bewerkt:
Ik had bij 4 cyberfunk. Ik zie dat heel veel mensen cyber crasher hebben waar ik ook aan zat te denken maar ik vind niet dat dat iets met feesten te maken heeft hoewel dat vast het antwoord is... ach ja

Ik zat in eerste instantie ook naar Cyber Crasher te kijken, maar er is geen definitie hiervan dat maar enigzins naar een feest verwijst, laat staan dat er dan iemand onuitgenodigd aanwezig is.
Dan kan er maar ééntje de correcte zijn, namelijk Party Crasher, de definitie hiervan is namelijk iemand die onuitgenodigd een feest bijwoont en daarbij is het zo dat een hacker vaak een systeem hackt om als doel deze te laten crashen.

Laatst bewerkt:
Ik vind hem juist perfect omschreven? "Cyber Crasher" is bij mijn weten geen bestaande term. Dus het is een kruising tussen Party Crasher en Cyber Hacker oid. En precies zo werd de vraag ook gesteld, "hackers die op je feestje komen", dus een kruising tussen twee dingen.

Ik zou het juist heel raar vinden als Party Crasher goed geteld zou worden.

Ik vind hem juist perfect omschreven? "Cyber Crasher" is bij mijn weten geen bestaande term. Dus het is een kruising tussen Party Crasher en Cyber Hacker oid. En precies zo werd de vraag ook gesteld, "hackers die op je feestje komen", dus een kruising tussen twee dingen.

Het is goed zo, ik laat mij teveel uit de tent lokken en met succes. :(

Laatst bewerkt:
Bij 8 dacht ik eerst ook the general maar die stond niet op vuurwerkplanet. Toen the spy maar aangezien dat een cake is dus iets anders gaan zoeken en op tactical mind uitgekomen.

Bij 11 heb ik heel die blue mamba gemist. Kwam daar uit op de snakepit (https://www.leslivuurwerk.nl/product/1967-snakepit/) Een slang en zo klein als smurfen. Dus niet naar het blauwe gezocht maar naar het kleine in de smurfen haha

Verder vond ik 5 de lastigste. De “Exploding Hymir“ vond ik wel een goeie. Vond hymir (op zijn brabants) wel klinken als “‘m maar”.

Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke antwoorden. En ook of er op basis van de discussie hier nog extra antwoorden goed gerekend worden.

Leuke prijsvraag was dit!

De traditiegetrouwe discussie over de antwoorden is weer gaande :D
Ja wat een droevenis zeg. Is niet voor niets een cryptische prijsvraag. Mogen al blij zijn dat dit mogelijk gemaakt wordt. En dan al discussie over de antwoorden voor ze gegeven zijn haha. Ik had overigens Cyber Crasher want anders was het extra benoemen van de hacker ook een beetje nutteloos wat mij betreft. Maar goed of fout we hebben in ieder geval leven in de brouwerij haha

Net als de toevoeging van stratego. Spy? General? Tactical Mind? Games? Kan zonder die toevoeging ook allemaal.

Uiteindelijk niet meegedaan, maar als ik zo kijk naar de antwoorden had ik dat net zo goed wel kunnen doen. Vraag 10 blijf ik raar vinden. Vooral omdat er rap staat... Spit it out is namelijk zo traag als dikke poep tegen een heuvel op in de winter... Dus daarom zat ik meer aan Usain Volt te denken... die is wel snel namelijk :yes:

Dat is dus waar je het mee eens kunt zijn of niet. Dan kan je net zo goed onuitgenodigd op een feest aanwezig zijn weglaten in je vraag.

Nee dat kun je niet weglaten uit de vraag. Crashen verwijst naar onuitgenodigd ergens aanwezig zijn, en Cyber verwijst naar hacken. Als je 1 van beiden weglaat, kom je niet op "Cyber Crasher" uit als logisch antwoord. Zo werken cryptogrammen, het zijn een soort raadseltjes, jij verwacht een letterlijk antwoord misschien?

Maar goed.. laten we het eens omdraaien? Wat hebben hackers in godsnaam met mensen die party crashen te maken? Toch helemaal niks? Waarom zouden ze dan specifiek die mensen benoemen in de vraag?

Er is totaal niks discutabels aan en vind het goed bedacht.

er staat in de vraag onaangekondigs feestje pakken bij wat hackers, het is een cryptische he, het antwoord is een mengsel van PartyCrasher= onaangekondigd feestje, Cyber slaat op de hackers. dus Cyber Crasher

Back
Bovenaan