[PRIJSVRAAG] Vuurwerkplanet.nl cryptische prijsvraag - WINNAARS BEKEND

Grappig, ik had bij 5 een hele ander: “Sturdy 2 The Max”.
Cryptisch gedacht zou dit een antwoord kunnen zijn op de uitspraak “vernietig hem maar!”

Hahaha, ik gooi er ook nog even eentje in. Bij vraag 5 had ik Enemy. Wie wil je vernietigen… de Enemy. Klonk bij mij vrij logisch. Vooral omdat er stond: vernietig hem maar. Dat lijkt dan meer op iets of iemand te duiden die je wil vernietigen. Nouja, destroy The Enemy is nogal een logische/veel voorkomende uitspraak. Dus leek mij logisch.

Shred it zou ook kunnen nu ik het zo lees, maar wil je dat vernietigen? Is nu meer een nagenoeg letterlijke vertaling, en niet iets wat je wil gaan vernietigen.

Oftewel: hoop dat Enemy ook goed gekeurd wordt:D Nee hoor merk het wel, vond het een leuke prijsvraag! En de discussie achteraf ook altijd!

Laatst bewerkt:
bij 8 heb ik 8.Überblitz, Stratego is een oorlog spel, Blitz is van de tweede wereldoorlog de Blitzkrieg, en Uber is super of erg goed. Ik heb het gefocused op specifiek Stratego, anders had men ook dammen, schaken kunnen gebruiken bij tactical mind. Uberblitz moet het het juiste antwoord zijn.

Hahaha, ik gooi er ook nog even eentje in. Bij vraag 5 had ik Enemy. Wie wil je vernietigen… de Enemy. Klonk bij mij vrij logisch. Vooral omdat er stond: vernietig hem maar. Dat lijkt dan meer op iets of iemand te duiden die je wil vernietigen. Nouja, destroy The Enemy is nogal een logische/veel voorkomende uitspraak. Dus leek mij logisch.

Shred it zou ook kunnen nu ik het zo lees, maar wil je dat vernietigen? Is nu meer een nagenoeg letterlijke vertaling, en niet iets wat je wil gaan vernietigen.

Oftewel: hoop dat Enemy ook goed getekend wordt:D Nee hoor merk het wel, vond het een leuke prijsvraag! En de discussie achteraf ook altijd!

Zo dacht ik ook idd

Ik denk dan aan "rap - snel" "rap - rappen/rappers" "spit - rappen" of rappers die spitten / woorden spuiten.

Precies! Een ander woord voor rappen is spitten, dus in die zin past het woordje "rap" er prima bij. Zou me echt verbazen mochten ze toch de Usain Volt bedoeld hebben.

Dit zijn de goede antwoorden: :p (althans, deze heb ik verzonden :wink:)

Antwoorden:
1. KingPin
2. Double Dope
3. Zena Turbo Fan
4. Cyber Crasher
5. Shred it Showbox
6. Peak Power
7. Pyro Parade
8. Tactical mind
9. The Escape Room
10. Spit it Out
11. Blue Mamba
12. City of Pyro

Ik had deze antwoorden ingestuurd.
1: Kingpin
2: Double Dope
3: Zena turbo Fan
4: party crasher
5: Shred it showbox
6: Peak power
7: Pyro Parade
8:Tactical Mind
9: The Escape room
10: Spit It Out
11: Blue Mamba
12: City of Pyro
Zat bij 4 te twijfelen tussen cyber of party crasher, denk toch de verkeerde gekozen

Ai, ik dacht bij vraag 6: omdat er om het punt gevraagd wordt moet het wel gaan om het nut ergens van... dus dacht aan Tribute to Tradition. Anders had het de punt moeten zijn:p

Laatst bewerkt:
Dit zijn de goede antwoorden: :p (althans, deze heb ik verzonden :wink:)

Antwoorden:
1. KingPin
2. Double Dope
3. Zena Turbo Fan
4. Cyber Crasher
5. Shred it Showbox
6. Peak Power
7. Pyro Parade
8. Tactical mind
9. The Escape Room
10. Spit it Out
11. Blue Mamba
12. City of Pyro

Dat denk ik ook! :p (ik heb dezelfde antwoorden namelijk opgestuurd :D )

Met al die redenaties snap ik jullie antwoorden wel. We gaan het zien wat de daadwerkelijk correcte antwoorden zijn. :thumbup:

Ik had bij 4 cyberfunk. Ik zie dat heel veel mensen cyber crasher hebben waar ik ook aan zat te denken maar ik vind niet dat dat iets met feesten te maken heeft hoewel dat vast het antwoord is... ach ja

Dit doet me denken aan proefwerken vroeger op school. De leraar proberen te overtuigen waarom jou redenatie ook goed was en dus ook (een deel van) de punten diende te verdienen.

Het is in elk geval wel duidelijk dat er meerdere vragen zijn die op verschillende manieren zijn te interpreteren. Dat maakt de beoordeling van deze prijsvraag wel lastig. Na alle commentaren hier te hebben gelezen, zie ik ook in dat er soms oprecht meerdere goede antwoorden mogelijk lijken te zijn.

8. Deze box is erg goed in stratego.
Ik zie hier in de reacties "The Spy" en "The General" staan. Maar dat zijn beide geen boxen en vallen daarmee dus af. Daarom bleef er in mijn ogen niets over wat echt lekker past. Met enige tegenzin heb ik "Tactical Mind" ingestuurd. Ik vind dat maar een halfbakken antwoord. Refereert niet specifiek genoeg naar Stratego, vind ik. Er zijn ontelbare spellen waar je tactisch bij moet denken.

12. Hier zou iedere vuurwerkliefhebber moeten wonen.
Dit kan City of Pyro zijn, maar ook net zo goed Future Metropolis. Beide 'plaatsen' waar je kan wonen. Ik had zelf juist "Vuurwerk Planet" als antwoord gegeven. Op een planeet kun je ook wonen. Drie mogelijke antwooden waar geen enkele echt bovenuit steekt, in mijn optiek.

Ik ben benieuwd wat de crew als juiste antwoorden zal rekenen :)

Het is in elk geval wel duidelijk dat er meerdere vragen zijn die op verschillende manieren zijn te interpreteren. Dat maakt de beoordeling van deze prijsvraag wel lastig. Na alle commentaren hier te hebben gelezen, zie ik ook in dat er soms oprecht meerdere goede antwoorden mogelijk lijken te zijn.

Ik zie hier in de reacties "The Spy" en "The General" staan. Maar dat zijn beide geen boxen en vallen daarmee dus af. Daarom bleef er in mijn ogen niets over wat echt lekker past. Met enige tegenzin heb ik "Tactical Mind" ingestuurd. Ik vind dat maar een halfbakken antwoord. Refereert niet specifiek genoeg naar Stratego, vind ik. Er zijn ontelbare spellen waar je tactisch bij moet denken.

Dit kan City of Pyro zijn, maar ook net zo goed Future Metropolis. Beide 'plaatsen' waar je kan wonen. Ik had zelf juist "Vuurwerk Planet" als antwoord gegeven. Op een planeet kun je ook wonen. Drie mogelijke antwooden waar geen enkele echt bovenuit steekt, in mijn optiek.

Ik ben benieuwd wat de crew als juiste antwoorden zal rekenen :)

Vraag 8 blijft een vraag die je op vele manieren kan beantwoorden. Ik had UberBlitz... is oorlog gerelateerd, strategisch en uber... wat zeer goed betekend.

Ik had ook The Spy, ondanks dat er over een box gesproken werd. Het enige product wat direct aan stratego te linken is. Ik heb er op gegokt dat de maker van de vragen het woord "box" wat breder interpreteert. We wachten af :)

Wat een prijsvraagje al niet met zich mee brengt.. ��

Back
Bovenaan