Politie neemt duizenden kilo’s illegaal vuurwerk in besl

Als er één instantie is die bijna altijd in de media (dus ook sociale media zoals dit soort fora) liegt/feiten verdraaid over vuurwerk dan is dat de overheid wel. Dat is algemeen bekend. Dit is echter de eerste keer dat ik een wat objectievere versie zie. Maargoed één zwaluw maakt nog geen zomer.

Als VWC dus bewust informatie verdraaid of niet zuiver presenteert (inconsistent behandelen), waarom moet je dan de rest van de informatie die zij over illegaal vuurwerk hebben wel serieus nemen (of dat nou een standpunt, media-berichten, product of winkel-informatie is doet er niet toe)? Die vergelijking probeerde ik ook in het fictieve voorbeeld te laten zien.

Stel jij vind 'illegaal' vuurwerk niet thuis horen in Nederlandse handen. Maar je neemt wel het risico om te poseren met zulk illegaal vuurwerk. Hoe serieus is dan jouw standpunt over 'illegaal' vuurwerk? Je zegt immers dat elke Nederlander niet 'in de buurt' moet komen van illegaal vuurwerk.

Ander extreem voorbeeld: Stel ik ben een felle human-rights supporter, hoe serieus moet je mij dan nemen als ik bijv. naar China/Quatar op vakantie ga (en dus m'n eigen standpunten overboord gooi)?

Om verwarring te voorkomen ik heb het dus niet over, opperen dat je tegen illegaal vuurwerk bent, maar wel zelf afsteken (die discussie hebben we al te vaak gehad). Maar over de manier waarop met informatie wordt omgegaan.

als jij in Engeland bent blijf je dus rechts rijden? je houd je aan de daar geldende regels.
en verder is wat jij te melden hebt slechts een mening, jij hebt een beeld van wat jij "zuiver" vindt. laat iedereen nou eigen mening hebben, dat kan ook mooi zijn.ik ben een dierenvriend maar ik vind vlees heerlijk, ik heb huisdieren maar vind vuurwerk prachtig. jij vind dat onzuiver, ik vind het prima!

als jij in Engeland bent blijf je dus rechts rijden? je houd je aan de daar geldende regels.
en verder is wat jij te melden hebt slechts een mening, jij hebt een beeld van wat jij "zuiver" vindt. laat iedereen nou eigen mening hebben, dat kan ook mooi zijn.ik ben een dierenvriend maar ik vind vlees heerlijk, ik heb huisdieren maar vind vuurwerk prachtig. jij vind dat onzuiver, ik vind het prima!

Zolang Mattenfreak niet inhoudelijk reageert op mijn vorige vragen wat betreft bron/inhoud is het gewoon een constatering en geen mening. Als je op basis van één foto en een stukje info van een overheidsorgaan(welke altijd liegt/feiten verdraaid), het direct accepteert als feit over die handelaar/dat product, dan is het geen zuivere informatie behandeling. Maargoed ik kan zo wel dagen doorgaan het is mij wel duidelijk.

Jammer dat naïviteit/onwetendheid hier zo regeert. Want als bij dit onderwerp al met informatie onzuiver wordt omgegaan dan kan dat makkelijk worden doorgetrokken naar alle informatie over sponsors. Hebben die 'haters' misschien toch wel een beetje gelijk.

Omdat men dan i.i.g. bevestigd dat VWC totaal niet meer serieus genomen dient te worden wat betreft informatie/topics over illegaal vuurwerk. Net als dat FPM wat dat betreft ook niet serieus genomen hoeft te worden. Als je dat niet snapt heb ik een ander voorbeeld voor je: Stel jij Dennis pretendeert dat illegaal vuurwerk te gevaarlijk is voor alle Nederlanders, terwijl je wel met je familie poseert met allerlei verschillende 'super-gevaarlijke' maltezer shells.

Hoe serieus moeten we jouw stelling dan nemen?

misschien omdat die shells op dat moment op een juiste plek zijn? In de straat kunnen ze prima gevaarlijk zijn. Als mijn buurman die dingen loopt te schieten bij mij in de straat dan zeg ik hem ook ff op te donderen anders bel ik de politie.
Je zegt ook dat het forum niet serieus kan worden genomen. Ik vind het nog steeds een serieus forum en ik vermoed dat de mensen erachter het ook allemaal goed doen.
Je trekt van alles in twijfel, je wil eigenlijk niets aannemen, en alles wat tegen illegaal vuurwerk is, is per definitie verkeerd. Heb je dan zelf eigenlijk wel een kritische blik ten opzichte van wat jezelf doet?
Het is altijd erg gemakkelijk om alles af te kraken wat niet in je eigen straatje past, maar ik kan het juist wel waarderen als er mensen zijn die ook kritisch naar zichzelf durven en kunnen kijken. Dit geldt net zo goed voor tegenstanders als voorstanders van illegaal( zwaar ) vuurwerk. Volgens mij moeten we hier toch wel iets als een algehele consensus zien te krijgen? iets in de trend van:
- Alles boven de 2 gram kun je beter niet in de straat schieten
- Voor oud en nieuw gewoon niets afsteken?
- shells in een woonwijk of van flat afgooien is totale waanzin?
- Het is de gebruiker die gevaarlijk is en ( vaak) niet het vuurwerk? (alhoewel een hoop los zilver of flashkruit los in een doos mij niet geruststelt over de veiligheid van een product, zowel bij legaal als illegaal vuurwerk)

En zo zullen er nog wel meer zaken zijn die we allemaal wel positief kunnen noemen...
Greetzz

Zolang Mattenfreak niet inhoudelijk reageert op mijn vorige vragen wat betreft bron/inhoud is het gewoon een constatering en geen mening. Als je op basis van één foto en een stukje info van een overheidsorgaan(welke altijd liegt/feiten verdraaid), het direct accepteert als feit over die handelaar/dat product, dan is het geen zuivere informatie behandeling. Maargoed ik kan zo wel dagen doorgaan het is mij wel duidelijk.

Jammer dat naïviteit/onwetendheid hier zo regeert. Want als bij dit onderwerp al met informatie onzuiver wordt omgegaan dan kan dat makkelijk worden doorgetrokken naar alle informatie over sponsors. Hebben die 'haters' misschien toch wel een beetje gelijk.

Volgens mij ben je helemaal gefixeerd om er achter te komen van wie het stuk afkomt en gaat het helemaal niet meer om de inhoud. Want je noemt het nu (geen zuivere informatie)tewel je een paar posten geleden 42 het oud nieuws noemden en iedereen er al van op de hoogte is.???
Dus dan is de info toch wel van die aard dat het waar is,ongeacht waar het vandaan komt.
Stel dat het van de politie af komt hebben ze het een keer wel bij het rechte eind.
Of denk je dat het bericht is bewerkt door in dit geval Mike??
Hoe ik het ook probeer te begrijpen van jou kant het gaat er niet in,kan aan mij liggen ben niet de slimste

Er word een mail door gezet naar het form waarin VWC word gewaarschuwd voor ondegelijk illegaal vuurwerk dit is in de 10 jaar dat ze bestaan nog nooit gebeurt, dus word hij geplaatst puur ter info
Als je dan zegt er mocht geen illegaal vuurwerk meer geplaatst worden, dat klopt maar volgens mij is het als media bericht gezet en dan mag het wel??? (dat gedeelte valt over te strijden)
Dan kan ik het niet plaatsen wat het er toe doet wat iemand in het buitenland of in het verleden heeft gedaan.Hoe langer ik bezig blijf hoe meer vraagtekens ik krijg.

Volgens mij ben je helemaal gefixeerd om er achter te komen van wie het stuk afkomt en gaat het helemaal niet meer om de inhoud. Want je noemt het nu (geen zuivere informatie)tewel je een paar posten geleden 42 het oud nieuws noemden en iedereen er al van op de hoogte is.???
Dus dan is de info toch wel van die aard dat het waar is,ongeacht waar het vandaan komt.
Stel dat het van de politie af komt hebben ze het een keer wel bij het rechte eind.
Of denk je dat het bericht is bewerkt door in dit geval Mike??
Hoe ik het ook probeer te begrijpen van jou kant het gaat er niet in,kan aan mij liggen ben niet de slimste

Er word een mail door gezet naar het form waarin VWC word gewaarschuwd voor ondegelijk illegaal vuurwerk dit is in de 10 jaar dat ze bestaan nog nooit gebeurt, dus word hij geplaatst puur ter info
Als je dan zegt er mocht geen illegaal vuurwerk meer geplaatst worden, dat klopt maar volgens mij is het als media bericht gezet en dan mag het wel??? (dat gedeelte valt over te strijden)
Dan kan ik het niet plaatsen wat het er toe doet wat iemand in het buitenland of in het verleden heeft gedaan.Hoe langer ik bezig blijf hoe meer vraagtekens ik krijg.

Ik geef het op Nismo. Heb het op verschillende manieren en met verschillende voorbeelden proberen uit te leggen en de kritiek die hier werd geopperd genuanceerd. Of ik ben te vaag, of jullie begrijpen het begrip consistentie niet. Ik laat het in het midden. Één ding is voor mij i.i.g. duidelijk geworden, onafhankelijk is VWC niet meer.

Ik geef het op Nismo. Heb het op verschillende manieren en met verschillende voorbeelden proberen uit te leggen en de kritiek die hier werd geopperd genuanceerd. Of ik ben te vaag, of jullie begrijpen het begrip consistentie niet. Ik laat het in het midden. Één ding is voor mij i.i.g. duidelijk geworden, onafhankelijk is VWC niet meer.

Vwc is en blijft een mooie forum
Maar ik ben het met je eens dat ze niet meer onafhankelijk zijn

Ik begrijp het wel, het mes snijdt aan 2 kanten. Dit blijft een ellenlange discussie en zonder bronvermelding neem ik dit hele 'sprookje' dan ook met een korrel zout.

Stel jij vind 'illegaal' vuurwerk niet thuis horen in Nederlandse handen. Maar je neemt wel het risico om te poseren met zulk illegaal vuurwerk. Hoe serieus is dan jouw standpunt over 'illegaal' vuurwerk? Je zegt immers dat elke Nederlander niet 'in de buurt' moet komen van illegaal vuurwerk.

Volgens mij maak je een denkfout. Het vuurwerk waar ik mee op de foto sta is 100% legaal. Het mag zelfs het eiland niet af. Er is geen export van Maltees vuurwerk, dus kan het ook nooit illegaal zijn.

Volgens mij maak je een denkfout. Het vuurwerk waar ik mee op de foto sta is 100% legaal. Het mag zelfs het eiland niet af. Er is geen export van Maltees vuurwerk, dus kan het ook nooit illegaal zijn.

Jaja we hebben hier een echte schijnheil te pakken jongens! Als dit spul in Nederland zou zijn is het ineens illegaan en mega gevaarlijk (gevolgen vergelijkbaar met de atoomboom op hiroshima) maar in het buitenlsnd mag het wel en is het ineens prachtig spul (bijna) zonder risico.

Echt laat men hier een lijn trekken, geen enkele verwijzing meer naar prof / illegaal vuurwerk, want dat is aanzetting tot.

Overigens: wonko, laat de jankerts, hypocrieten en schijnheiligen hier lekker wegkwijnen man. Het is vechten zonder dat er een winnaar uit kan komen.

Hoezo 'een schijnheil te pakken' ?

Is toch duidelijk al vuur en water?

Een lijn in trekken zegt 'ie...
Waar zie jij lijnen? Is een lijn niet ontzettend schijnheilig? Overal waar een lijn word getrokken is er links en rechts (van de lijn).
In een democratie valt geen lijn te trekken. Een rooie draad hooguit.. of het 'gebruikelijke'
en men past zich aan.
uitzonderingen heb je immers altijd.

Hoezo 'een schijnheil te pakken' ?

Is toch duidelijk al vuur en water?

Een lijn in trekken zegt 'ie...
Waar zie jij lijnen? Is een lijn niet ontzettend schijnheilig? Overal waar een lijn word getrokken is er links en rechts (van de lijn).
In een democratie valt geen lijn te trekken. Een rooie draad hooguit.. of het 'gebruikelijke'
en men past zich aan.
uitzonderingen heb je immers altijd.

Amen!!.......

Jaja we hebben hier een echte schijnheil te pakken jongens! Als dit spul in Nederland zou zijn is het ineens illegaan en mega gevaarlijk (gevolgen vergelijkbaar met de atoomboom op hiroshima) maar in het buitenlsnd mag het wel en is het ineens prachtig spul (bijna) zonder risico.

Schelden is een teken van onmacht :wink: En als je goed had gelezen, had je gezien dat dit spul dus niet in Nederland KAN komen en had je gezien dat ik een paar berichten terug heb gezegd dat dit levensgevaarlijk spul is. Je praat hier over shells van 30kg of meer.

En over die winnaar.... die is er al.... VWC :cool:

Schelden is een teken van onmacht :wink: En als je goed had gelezen, had je gezien dat dit spul dus niet in Nederland KAN komen en had je gezien dat ik een paar berichten terug heb gezegd dat dit levensgevaarlijk spul is. Je praat hier over shells van 30kg of meer.

Er zijn geen winnaars
We delen allemaal dezelfde passie
En daar moeten we trots op zijn illegaal of legaal
En elke freak vind shels etc mooi
En stiekem willen we allemaal er wel een paar schieten.

Een vraag aan jou ,
Heb jij hier in nederland wellis illegaal gestookt ?

Heerlijk die discussie hier. Heel fijn dat jullie dit laten lopen, wat een leesgenot. :D :D
VWC maakt een standpunt en dat is hun goed recht. Je moet immers met de tijd meegaan hoe jammer het ook is.
Iemand die met prof. vuurwerk 'speelt' is niet direct gevaarlijk bezig. Ik heb voor shows ook genoeg in mijn handen gehad. Daardoor zie je nog beter in dat F4 spul niet in consumenten handen hoort.
Je kan dan nog zo fel tegen de 'bilridders' hier zijn, je kan echter niet altijd ontkennen dat ze gelijk hebben. Ondanks dat ze vroegah ook dingen hebben gedaan of nu naast dikke maltezers staan, etc. etc. Hoe durf je het zelfs een argument te noemen.

Waar ben ik aan het schelden dan? Ik noem je een schijnheil, want dat is wat ik van jou vind en iemand een schijnheil noemen is nog altijd niet schelden.

Ach wat kan er niet in Nederland komen? Alles kan, wellicht niet juist die shells omdat ze op Malta worden gemaakt, maar geef een klein Italiaans fabriekje een paar handen geld en het wordt voor je gemaakt. Of de kwaliteit dan nog hetzelfde is? Nee dat zal waarschijnlijk wat minder zijn. Uiteindelijk is alles te krijgen, ook hier in Nederland?

VWC verliest een hele zwik leden met de koers waar ze nu op varen, maar goed dat zal een afgewogen keuze zijn geweest. Daarnaast ben ik van mening dat het verbod voor 2020 er doorheen is, ongeacht of we nu wel/geen illegaal meer afsteken.

En stiekem willen we allemaal er wel een paar schieten.

Een vraag aan jou ,
Heb jij hier in nederland wellis illegaal gestookt ?

Ja hoor, natuurlijk ik heb vroeger ook illegaal vuurwerk gestookt, (zie Youtube kanaal) wie niet? Maar ik voel nu totaal de drang niet meer om maar iets af te steken wat illegaal is in Nederland. Ik ben er mee gepakt en heb een taakstraf uit moeten voeren. Dan genees je er wel van :wink:
Dat, en het ouder en wijzer worden met de jaren, hebben er voor gezorgd dat ik in ben gaan zien dat als we onze traditie zouden willen behouden, we eigenlijk van de "liefhebbers" af zouden moeten die met mega knallers in bewoond gebied lopen (Dat is mijns inziens oorzaak nummer 1 van de vuurwerkhaat bij de "gewone" bevolking).
Een honderd schots blok op de 31e om 00.00 uur heeft men weinig last van denk ik, als men het al kan onderscheiden van legaal vuurwerk. Overigens ben ik van mening dat dit (het stoppen met mega knallers) niet gaat gebeuren doordat ons land in rap tempo aan het verpauperen is en er altijd wel een groepje zal zijn die schijt aan alles en iedereen heeft en het ieder jaar steeds gekker moet heb ik het idee.
Eerst waren er nitraten, die werden vanzelf opgevoerd naar 7 gram, dat werden Cobra's, Cippola's en nu zie je al knallers van 200 gram en meer oplopend tot 800 gram, Italiaanse salutes van meerdere kilo's enz enz... :bonk:

Overigens zeg ik niet dat anderen er mee moeten stoppen, het zou alleen wel beter zijn naar mijn mening en hoop ik dus dat iedereen tot dit inzicht gaat komen. Maar wie ben ik om iemand iets te verbieden. Iedereen heeft hopelijk een gezond stel hersens om zelf doordachte beslissingen te nemen.

Ikzelf stook dus vrolijk mijn consumenten vuurwerk totdat het in Nederland niet meer mag, en dan ga ik Oud en Nieuw in Italië vieren. Ik ben er van overtuigd dat onze traditie ten dode opgeschreven is.

VWC verliest een hele zwik leden met de koers waar ze nu op varen, maar goed dat zal een afgewogen keuze zijn geweest.

En dat getuigd bij mij dus van inzicht. Ik heb hier dan ook respect voor. Als gerenommeerde site wil je niet met de uitwassen van wat dan ook geassocieerd worden, toch?

Deze discussie gaat werkelijk nergens meer over.:bonk:Zou zeggen ga lekker genieten van de Trophy vandaag en doe normaal tegen elkaar.

Laat vwc de discussie dab sluiten geen verdere toestaan en al et nieuws over illegaal vuurwerk niet meer op de site zetten.
Anders blijf je dit houden jaar in jaar uit.

Back
Bovenaan