HypeZ
VWC lid
Sorry hoor, maar wat wil je nou bereiken met dit bericht? Is VWC nou al zo diep gezonken dat we zelfs dit soort berichten vanuit de crew gaan plaatsen enkel en alleen om jullie 'standpunt' omtrent illegaal vuurwerk kracht bij te zetten? Je moet de anti vuurwerk bende nog meer een podium geven en feiten aanreiken.
Dat die thunderking, butterfly cracker en jumbo cracker in blanco dozen zit klopt. Ze worden gewoon in originele doos hierheen getransporteerd, maar die wordt door de importeur verwijderd met natuurlijk maar een gedachte ...
Dat die butterfly crackers lekken is niet goed te praten, maar dan gaan klagen over het niet in een anti statisch foilie zitten?! Dat zit 90% van de Nederlandse meuk ook niet.
Ik neem aan dat je met versteviging van de dozen doelt op de absurde en vooral onnodige kooien die wél om het Nederlandse spul zit? Zo ja, dan is dat natuurlijk onzin daar het hier om prof spul gaat en die kooien daar nooit omheen zitten. Meerdere Nederlandse importeurs van prof vuurwerk doen dit exact hetzelfde, ook met grote blokken.
Gewichten die niet kloppen heeft niets te maken met kwaliteit, enkel met invoer kosten die goedkoper zijn. Dit gebeurd overigens bij bijna iedere importeur, ook bij NL goedgekeurd spul!
Ik hoop dat je beseft dat dit bericht veel discussie kan en zal uitlokken. Mijn bericht is niet zozeer neerbuigend bedoeld, maar geldt wel als eye-opener voor hetgeen waar men hier mee bezig is.
Nou zal ik waarschijnlijk wel weer een waarschuwing of ban krijgen, want over het algemeen kan men slecht tegen mensen die kritiek of een wndere mening hebben hier.
Dat die thunderking, butterfly cracker en jumbo cracker in blanco dozen zit klopt. Ze worden gewoon in originele doos hierheen getransporteerd, maar die wordt door de importeur verwijderd met natuurlijk maar een gedachte ...
Dat die butterfly crackers lekken is niet goed te praten, maar dan gaan klagen over het niet in een anti statisch foilie zitten?! Dat zit 90% van de Nederlandse meuk ook niet.
Ik neem aan dat je met versteviging van de dozen doelt op de absurde en vooral onnodige kooien die wél om het Nederlandse spul zit? Zo ja, dan is dat natuurlijk onzin daar het hier om prof spul gaat en die kooien daar nooit omheen zitten. Meerdere Nederlandse importeurs van prof vuurwerk doen dit exact hetzelfde, ook met grote blokken.
Gewichten die niet kloppen heeft niets te maken met kwaliteit, enkel met invoer kosten die goedkoper zijn. Dit gebeurd overigens bij bijna iedere importeur, ook bij NL goedgekeurd spul!
Wij hebben intussen wat informatie omtrent het ingenomen vuurwerk ontvangen met wat feiten van mensen ter plaatse en de media die aanwezig was. Het gaat om zaken die niet kloppen zoals de keuring van de dozen, maar belangrijker is de slechte kwaliteit van het vuurwerk, daarom zijn wij er op gewezen. Zie de foto's hieronder, hier zit dus vuurwerk tussen wat gewoon gevaarlijk is, ook voor iemand die het met goede kennis en volle verstand afsteekt.
Even wat feitjes die daar geconstateerd zijn en ons zijn gemeld:
- Bijna 2000 stuks Super Cobra 6 2G oranje tekst met CE. Lont is te dun. Veel lontbreuk. In combinatie met de Velpon doorvoering, veel weigeraars.
- Butterfly Cracker, deels gevulde Vlinder NEM 10 gram, doosje vol met flitspoeder. Dingen lekken enorm. Flitspoeder vanaf de bovenzijde van de lont tot onderzijde van de rok/staart.
- Butterlfy Cracker, zaten in niet UN ADR dozen. Ook zijn de doosjes niet voorzien van antistatische folie. Lekken door de verpakking heen.
- De Thunder King Lawine pijlen. Enkele (rocket) motoren vielen er zo uit. Zaten in verkeerde NIET UN ADR verpakking.
- Blokken > 50 Kg in een UN ADR doos gekeurd t/m 30 Kg Solit. Dozen niet voorzien van versteviging.
- Vuurwerk lag in een garagebox naast garage bedrijven met brandbare vloeistoffen, een groot veiligheidsrisico.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoop dat je beseft dat dit bericht veel discussie kan en zal uitlokken. Mijn bericht is niet zozeer neerbuigend bedoeld, maar geldt wel als eye-opener voor hetgeen waar men hier mee bezig is.
Nou zal ik waarschijnlijk wel weer een waarschuwing of ban krijgen, want over het algemeen kan men slecht tegen mensen die kritiek of een wndere mening hebben hier.