Plintje's Sfeertopic

De Silbertürme van Funke zijn echt prima F1 fonteintjes. Op deze manier vind ik F1 producten nog wel de moeite. Stijghoogte is prima en ze zijn mooi afgewerkt. Ik heb er nog een half doosje van, dus als ik even behoefte heb aan kruitsnuiven steek ik er nog wel eens eentje af.

Leuk zo, die combinatie van verhaal en filmpje! Ik blijf dit topic goed in de gaten houden voor de tips en de sfeer. :applause:

Leuk zo, die combinatie van verhaal en filmpje! Ik blijf dit topic goed in de gaten houden voor de tips en de sfeer. :applause:

Dankjewel! Zelf vind ik het altijd erg leuk om een stukje te lezen over producten met iemand zijn mening. Of hoe iets bij iemand in zijn collectie beland is. Dat geeft wat mij betreft een stuk sfeer mee. Dat probeer ik hier ook neer te zetten.

Om weer verder te gaan met waar ik gebleven was. Ondanks dat ik vorig jaar nog een flinke hoeveelheid Cat. 1 over had kon ik het niet laten om de Tapas mee te nemen. Ten eerste blijven grondbloemen voor mij altijd een nostalgisch stuk vuurwerk. Mijn eerste eigen vuurwerk waren onder andere grondbloemen. Daarnaast was ik heel benieuwd hoe de kleuren van de Tapas in het echt zouden uitpakken. Ik moet zeggen dat ik het fraaie grondbloemen vind. De grondbloemen zelf zijn mooi afgewerkt en de kleuren zijn verfrissend. Mochten ze nog in F2 uitgebracht worden komt er zeker een keer een doosje (of een paar doosjes).

Het topic van de Fierce Assasin kwam onlangs naar boven. En toen dacht ik oja! :idea: Die heb ik ook nog wel eens gehad. Afijn na een flinke duik in het archief bleek ik hem zelfs nog op beeld te hebben. Met een oude GoPro gefilmd (Hero 3+), dus niet in de allerbeste kwaliteit. Bij de jaarwisseling 2018-2019 heb ik mijn collectie weggefakkeld in een klein showtje. Ik heb dus voor 12 uur bijna niets afgestoken. Maar wel dit cakeje en ik vond hem gaaf! De dikke zilveren spinners komen goed uit de verf. Het eindsalvo is eigenlijk jammer en had wat mij betreft ook uit spinners mogen bestaan. Dit jaar prijkt hij weer in de collectie, dus volgend jaar komen er ongetwijfeld betere beelden online.

Toch weer vallen voor de naam Happiness en toch weer teleurgesteld worden. Vanaf nu neem ik mij echt voor om alles wat die naam draagt te laten liggen. Om toch positief af te sluiten. De moderne interpretatie van een ouderwets label vind ik dan wel weer geinig.

Toch weer vallen voor de naam Happiness en toch weer teleurgesteld worden. Vanaf nu neem ik mij echt voor om alles wat die naam draagt te laten liggen. Om toch positief af te sluiten. De moderne interpretatie van een ouderwets label vind ik dan wel weer geinig.

Eens, ik heb precies hetzelfde gevoel al te vaak gehad. Elke keer denk je dat het nostalgische gevoel weer terug is maar zit je met zo'n flutding opgescheept.

Eens, ik heb precies hetzelfde gevoel al te vaak gehad. Elke keer denk je dat het nostalgische gevoel weer terug is maar zit je met zo'n flutding opgescheept.

Haha, ja precies. Het zal wel bij onze 'afwijking' als liefhebbers horen dat we ons toch iedere keer weer laten verleiden. :bonk:

De Crackling Kings vind ik eigenlijk de enige aanraders wat betreft het F1 spul bij de Action. Ze doen me denken aan de Crackling Shots van de Lidl.

We gaan weer terug naar de jaarwisseling van 2018-2019. Naast de Fierce Assasin die ik hierboven gepost heb, heb ik ook een filmpje teruggevonden van de Imperial van Wolff. Ook een budget cakeje dat ik aangeschaft had voor wat vooravond vermaak. Dit, als ik het mij goed herinner, Pyromould cakeje deed het best prima voor de 100 gram die er in zat. Ze waren altijd voor een paar euro verkrijgbaar.

Nu de bengalen van Funke eigenlijk niet meer te vinden zijn was ik wel benieuwd hoe ander bengaalsvuur uit de verf zou komen. Pas een keer ergens de bengalen van Nico Feuerwerk tegengekomen en daarom maar eentje mee genomen om te testen. Viel mij niets tegen. De brandduur, vlam en rookontwikkeling zijn goed te noemen.

Mijn compilatie staat ook online! Mede door 2 jaar aan doorgeschoven bestellingen had ik dit jaar mijn grootste collectie ooit. Ook omdat ik niet snel weer zo'n grote collectie zal hebben heb ik er ontzettend van genoten! De compilatie is bijna anderhalf uur lang geworden. In de loop van het jaar komen alle producten ook als losse films online. Voor nu veel kijkplezier!

Heerlijke compilatie, fijn o&n sfeertje. Behoorlijk wat items gezien die ik nog niet kende, vooral de kleine potjes met relatief dikke effecten.

Wat een fantastische compilatie!!! Wat een toppers had je zeg, mooi in beeld gebracht. Ik hoop je volgende jaar als buurman te treffen zeg, oprecht de vuurwerkbaas!! Wat was voor jou zelf de topper van de avond?

Wat een fantastische compilatie!!! Wat een toppers had je zeg, mooi in beeld gebracht. Ik hoop je volgende jaar als buurman te treffen zeg, oprecht de vuurwerkbaas!! Wat was voor jou zelf de topper van de avond?

Bedankt! :D Poeh, de topper. Dat is een lastige keuze. Zoals je zelf al zegt zaten er meerdere toppers bij. Ik was positief verrast door de WCKD Heroes. Een hele dikke set. De Monster Ride deed het zoals altijd goed. Ik ben ook erg gecharmeerd van de cakes uit de LOUD Collection van Katan. De wat oudere toppers deden ook heerlijk mee zoals de Cruel Traction en ROTP. De Something Different viel erg in de smaak, ook bij alle omstanders. De Code Red en Berlin was lekker rammen. En het drieluik Serenity, Branco en Mega Willow was fenomenaal. Maar goed, mes op de keel, ik mag maar 1 product uit deze collectie volgend jaar schieten... Dan ga ik toch voor de Branco. Wat een bakbeest is dat. Alleen het geluid al. Brrrp, Ktsss, Bbbam. Kippenvel. Schiet ook niet normaal breed. Helaas komt hij op film verre van over zoals hij live is. Maar dat zou mijn keuze zijn. :thumbsup:

Haha, ja moeilijk kiezen.. dat snap ik. Zat ook eigenlijk niet zoveels slecht bij, los van de cakes van je buurman ;) wel mooi om het kwaliteitverschil te zien tussen de cakes die jij als freak schiet en de 'gewone' buurman. Maar het is altijd leuk als er wat afgestoken wordt natuurlijk.

De WCKD heroes viel me ook positief op in jou compilatie. En over je trio van afsluiting hoeven we het niet te hebben, alleen het geluid al. Wat een beesten, zou ik graag live meemaken. Heb al een heel verlanglijstje gemaakt op basis van je vudeo. Nogmaals bedankt!

De Serenity zag ik voor het eerst in 2018 op een demo. Vanaf dat moment wist ik, deze moet een keer in de straat komen. In 2019 had ik wat andere keuzes gemaakt en kwam ik hem ook niet voor een mooie prijs tegen. Maar in 2020 was het moment daar. Voor 112,- stonden er nog een aantal in Pijnacker op voorraad. Zeker toen kocht ik eigenlijk nooit dingen boven de 100 euro. Maar 112,- vond ik voor de Serenity wel te doen. Het vervolg hoef ik niet meer toe te lichten. Gelukkig kon ik twee jaar lang mijn bestelling doorschuiven. En vorige week mocht ik hem dan eindelijk ophalen. Alleen de doos zelf is al prachtig vormgegeven. Soms valt iets tegen als je er al zo lang naar uitkijkt, maar wat er uit kwam was werkelijk waar fenomenaal. Een aantal van de mines verwaaiden helaas iets met de harde wind. Dat mocht de pret echter niet drukken. Ik ben erg blij dat ik hem na al die jaren eindelijk een keer heb kunnen schieten. Het is overigens de 2018 batch.

Haha, ja moeilijk kiezen.. dat snap ik. Zat ook eigenlijk niet zoveels slecht bij, los van de cakes van je buurman ;) wel mooi om het kwaliteitverschil te zien tussen de cakes die jij als freak schiet en de 'gewone' buurman. Maar het is altijd leuk als er wat afgestoken wordt natuurlijk.

De WCKD heroes viel me ook positief op in jou compilatie. En over je trio van afsluiting hoeven we het niet te hebben, alleen het geluid al. Wat een beesten, zou ik graag live meemaken. Heb al een heel verlanglijstje gemaakt op basis van je vudeo. Nogmaals bedankt!

Haha, ja de buurman had ook al snel de conclusie getrokken dat pro-line toch wel troep was. Had zelf ook wel een paar cakejes die ik eigenlijk als wat vooravond vulling had besteld in 2020. Was nu met deze hoeveelheid eigenlijk overbodig, maar ze zaten toch in doorgeschoven bestellingen. Waren uiteindelijk mooie opwarmertjes.

Tof dat je op basis van mijn compilatie alvast een verlanglijstje hebt kunnen maken. Dat is precies waarom ik de beelden graag deel! Geen dank dus!

Back
Bovenaan