Plintje's Sfeertopic

Helaas schoot ik de Alpha net in een behoorlijk harde windvlaag. Daardoor waaide hij precies boven mijn hoofd en crossettes vind ik altijd mooier als je ze van een afstandje ziet. Desondanks vond ik het een leuke cake die goed uitgewerkt is. Hij is wel wat aan de korte kant. Een paar shots erbij zou mooi zijn.

Met alle straatfilmpjes tegenwoordig heb ik eigenlijk nooit meer iets in de straat staan waarvan ik niet van te voren weet wat het doet. De Exotic had ik meegekregen als vervanger en in de drukte van de laatste dagen niet de tijd genomen om op zoek te gaan naar beelden van deze cake. Ik had dus geen flauw idee op voorhand wat eruit zou komen. En eigenlijk was dat best leuk, want het was een positieve verrassing in dit geval. Het is een cake met een prima burst en de boeketten zijn behoorlijk goed gevuld. Ik weet niet of ik hem zelf zou aanschaffen aangezien er een overvloed is aan goede budget cakes. Maar mocht je hem ergens tegenkomen voor een leuke prijs dan is hij het meenemen zeker waard.

Ik kan echt genieten van goed uitgewerkt klein spul. Zo ook van de Geysir kal. C. De kleuren zijn heel fel en de crackling wolk is verrassend groot. Als ik de kans krijg gaat er dit jaar zeker weer een doosje mee!

Ik had jaren geleden de Pounding Napalm wel eens geschoten. Toen had ik een versie die in salvo's schoot. De versie dit ik dit jaar had schoot schot voor schot. Ook zo vond ik hem goed presteren. De fluit is echt irritant schel en kietelt de oren flink.

Als ik vuurwerk koop gooi ik heel vaak nog wat kleine goedkope dingen in mijn winkelmandje. Soms om aan een minimum bedrag te komen, maar vaak gewoon omdat ik het niet laten kan. Wellicht herkenbaar voor sommigen. Zo eindigden de Fleyta's ook in mijn collectie dit jaar. Ik kon er vrij weinig over vinden, maar @once fluit naar knal sprak mij aan. Dus toch maar 2 stuks in het winkelmandje gegooid. En ik moet zeggen dat het voor die paar euro echt een geinig product is. Niemand verwacht dat hij @once gaat. En voor zijn kleine formaat zijn de fluit en knal ook gewoon prima te noemen.

Weer zo'n geweldig klein product. De crackling wolk die uit de Orc's komt is echt groot. Heel erg leuk stookvoer! Ik kan van dit soort kleine goed uitgewerkt producten dus echt genieten. :D

Na een druk paasweekend deze week 2 video's om de achterstand weer even in te halen. Als eerste de Blushing Crossettes. Een hele mooie rustige sierlijke waaier met goed uitgewerkte crossettes. De waaier zelf is veel groter dan ik verwacht had. Hij schiet erg krachtig leeg. Zo krachtig dat hij tijdens het schieten langzaam een kwartslag begon te draaien. Dat gaf eigenlijk wel een tof effect. Uit de laatste rij mist ook de meest linker crossette. Die hing in een boom. :bonk:

Ten tweede de Cross van Marijn. Vroeger veel te duur voor de grootte van mijn budget. Ik heb hem rond die tijd wel meer malen op demo's gezien en vond hem altijd geweldig. Hij stond dus nog op het lijstje met producten die ik eigenlijk wel een keer in de straat gehad moet hebben. Een soort bucketlist. Vorig jaar zag ik in een van de video's van Daniel dat ze nog verkocht werden in Den Haag. Geen moment getwijfeld en er eentje besteld. En wat een geweldig uniek product is het. Maakt in de straat echt indruk. Wat dat betreft mis ik Marijn toch wel. Nooit de goedkoopste, maar altijd unieke producten.

Afgelopen jaar was de Dream Chaser in de aanbieding voor 5 tientjes. Die viel toch wat tegen. De gratis Dream Shooter die erbij zat vond ik dan weer niet onaardig. Hij heeft voor een 16 shots cake nog behoorlijk wat variatie.

In 2018 heb ik de Fierce Assassin al een keer geschoten. Hij was mij toen bijgebleven als een cake met goed uitgewerkte spinners. Afgelopen jaarwisseling heb ik hem nogmaals geschoten. Hij kwam overeen met mijn herinnering. Een prima cake met goede spinners. Een leuke aanvulling op de collectie en dat meestal voor niet te veel geld.

Vandaag een aantal budget cakes. Het setje met the Hoax en Insomnia is meestal voor een tientje te krijgen en voor dat geld geinig spul. Al zijn er tegenwoordig betere cakes te krijgen voor een euro of 5 p/s. Als ik de keuze zou moeten maken zou ik eerder kiezen voor een Monster Ride/ Tempa Lightning.

Of de Heavy Legend 16's. Deze gouwe ouwe is ondertussen toch wel een echte klassieker die nog steeds goed presteert. Zeker met de hardere salutes zoals de versie die ik dit jaar had. Hij komt toch ieder jaar wel weer terug in de collectie.

Vorig jaar doken er ineens wat oude Mercurius producten op bij een aantal dealers. Ik kon het niet laten om wat dingen te bestellen, waaronder de Lady Thunder. Mercurius was één van de eerste namen in vuurwerkland die ik mij bewust kan herinneren. Bij ons werd dit verkocht door ALT Trading in Berkel en Rodenrijs. Hun folders lagen altijd als één van de eerste op de mat en staan mij nog helder voor de geest. Dan heb ik het over de periode rond de millennium wisseling. Als jong ventje ben ik er één keer geweest tijdens de verkoopdagen. Toen werden ik en een paar vriendjes uit de straat door de buurman meegenomen omdat hij ons een slof rotjes p.p. kado wilde doen. Ik heb mij toen staan vergapen aan alle mooie labels. Omdat ik zelf altijd bij de Beko dealer kocht zat er nooit iets van Mercurius in de collectie. Dus het is alleen maar leuk dat ik toch nog een keer wat heb kunnen schieten. De cake zelf viel mij alles mee! Ze waren natuurlijk lekker droog na al die jaren. De burst was goed hard en de boeketten goed van grootte en mooi rond.

PS. er zit een kleine fout in de specs links onderin in de video. Ik had wat weinig tijd van de week en blijkbaar zitten slapen. :bonk: Deze cake heeft 16 schoten en 128 gram NEM.

Tijd om hier weer eens een update te plaatsen. Als eerste de Molotov Mines. Een cake die zich goed leent om in een showtje te gebruiken, maar ook los in de straat vond ik dit een hele gave cake. Er zit een lekker tempo in.

De Phantom vind ik leuk spul om tussendoor te stoken. Ik heb het al vaker benoemd in dit topic, maar ik kan dit soort kleine producten steeds beter waarderen. Ze deden het ook met de harde wind van afgelopen jaarwisseling gewoon goed.

De Saturn Missile uit de Master Blaster lijn zat vroeger standaard in de collectie toen ik nog niet zo'n groot budget had. Ik kon het dan ook niet laten om hem mee te bestellen afgelopen jaar. Dit exemplaar komt uit 2015 en het blijft gewoon geinig spul.

De Spinning Blue had ik al vaak in mijn winkelmandje gehad, maar hij viel dan toch nog af op het laatste moment. Vorig jaar heb ik hem eindelijk maar eens mee besteld en daar had ik geen spijt van. De spinners zijn goed uitgewerkt en ik vond het een fijne cake om op een rustig moment te schieten.

De ouderwetse Thunderkings gingen er natuurlijk uit en daar kwamen de dubbele Thunderkings en mines voor terug. Ik moet zeggen dat ik deze Thunderking Crackling Mines leuke vervangers vond voor de oude Thunderkings.

De Wild Digger kreeg ik als vervanger voor de Demonia. Ik had enige haast omdat ik wat achterlag op mijn afhaalschema, dus ik heb in de winkel verder niet gekeken naar de uitwerkingen van de Wild Digger. Het ene goedkope cakeje voor de andere maakte mij ook niet uit op alle bestellingen die ik gedaan had. Het was dus een verassing wat er uit zou komen en dat viel niets tegen. Het is een gevarieerd cakeje met een prima burst en boeket grootte. Een meer dan prima vervanger dus. Leuk om zo goede budget cakes te ontdekken.

We kruipen langzaam aan weer richting het seizoen en ik moet zeggen dat ik er echt weer zin in begin te krijgen!

Vandaag weer een update met twee producten.

Als eerste de 5m Goldfontänen. Ja ze gaan geen 5m hoog (ook al vond ik ze in mijn enthousiasme echt wel heel erg vet hoog gaan :rolleyes:), maar ik vind het wel hele mooie fonteinen. Ze zaten zeker bij de beste fonteinen die ik had en ik heb er toch een stuk of 20 weg gestookt afgelopen jaarwisseling. En toch weet ik niet of ik ze nog een tweede keer zou halen..

Het tweede product van deze update is de Behai. Deze kreeg ik kado bij de Vuurwerkdumper vanwege het doorzetten van een kleine bestelling daar. Ik vond dit echt een heel fijn afwisselend cakeje. Een fijn kado dus! :D

Mooie update weer plintje, dank. Beide artikelen ook geschoten afgelopen jaar. Van de fontein had ik meer verwacht, maar de behai vond ik een topper voor het geld. Goed te zien dat het steeds bij meer mensen begint te kriebelen.

De Heavy Legend lijn blijft een fijne lijn om te schieten. Zo ook de 25 schots versie, helemaal omdat ik hem voor 7,50 heb kunnen aanschaffen vorig jaar. :D De combinatie van goud en paars is erg mooi en de salutes klappen een goede tand harder dan de sierboeketten!

Mi Flai Haai, het blijft één van de leukste productnamen in vuurwerkland. En het product zelf mag er ook wezen. Leuk klein spul. Ze gingen ook met de harde wind vorig jaar mooi recht omhoog en dan ook nog eens behoorlijk hoog.

Wederom een cake uit de stal van Mercurius. De Paris is een beetje een ouderwetse 500 grammer wat mij betreft. Net wat aan de trage kant en hij schiet net even wat te hoog, waardoor de boeketten wat klein uitvallen. Deze cake had overigens als productiejaar 2017. Die Mercurius cakes zorgden wel voor een leuk gesprek met de buurman over vuurwerk van vroegah, mooie herinneringen opgehaald tijdens de jaarwisseling.

Ik had afgelopen jaar twee budget cakes uit de Space Power lijn van de Vuurwerkbunker om ze uit te proberen. De Nova heb ik eerder al gepost en vandaag post ik de Pulsar. Ik vond de Pulsar een prima budget cake. Niet speciaal, maar zeker niet slecht. In de hoeveelheid budgetcakes die verkrijgbaar zijn vallen ze niet op, maar voor de buurman die ieder jaar naar de zelfde winkel rijdt eind december is het een leuke koop. In een combideal zoals er vorig jaar wel voorbij kwam zou ik wel weer overwegen om het hele setje aan te schaffen, anders ga ik toch voor andere budgetcakes.

Back
Bovenaan