OMT buigt zich op verzoek van kabinet over vuurwerkverbod

Inderdaad precies, met die Bruls houd ik ook mijn hart vast, die heeft ondertussen Arno Bonte wel ingehaald als je het mij vraagt.

Burgemeesters vind ik sowieso teveel macht hebben tegenwoordig. Ook met dat hele gedoogbeleid, iemand die voor medische redenen 2 plantjes heeft staan word zonder pardon op straat gezet door de burgemeester.

En het is eigenlijk een vreemd principe dat burgemeesters een lokaal verbod op vuurwerk kunnen realiseren terwijl het op landelijk niveau nog niet gerealiseerd is. Burgemeesters worden niet eens door het volk gekozen maar ze nemen wel ingrijpende beslissingen voor het volk.

Raad van Europa vindt dat ook https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/art...ssarissen-koning-verkiezingen-raad-van-europa

Lekken van maatregelen heeft vaak een bepaald doel, even de thermometer erin om te kijken hoe het valt.
2g en lockdown hebben maatschappelijk gezien veel meer effect dan een vuurwerkverbod. Dus dat snap ik wel.

Onderschat de consequenties van een vuurwerkverbod niet. De wekenlange rellen van vorig jaar zijn ze hopelijk nog niet vergeten. Bij een 2e keer een verbod gaan we een periode met XXL rellen tegemoet. Daar hoef je geen geleerde voor te zijn om dat aan te zien komen. En maatschappelijk heeft dat best een impact. Als ze morgen een verbod afkondigen mogen ze gelijk de ME gaan bellen dat ze overmorgen klaar moeten staan. En kunnen ze de ME ook gelijk voor de komende weken en wellicht zelfs tot en met oud en nieuw gaan reserveren.

Over welke rellen gaat dit?
Want rellen door het vorig jaar afgekondigde vuurwerkverbod kan ik me niet herinneren.

Wel de rellen toen de avondklok werd ingesteld.
Maar dit heeft dus niets met vuurwerk te maken..

Onderschat de consequenties van een vuurwerkverbod niet. De wekenlange rellen van vorig jaar zijn ze hopelijk nog niet vergeten. Bij een 2e keer een verbod gaan we een periode met XXL rellen tegemoet. Daar hoef je geen geleerde voor te zijn om dat aan te zien komen. En maatschappelijk heeft dat best een impact. Als ze morgen een verbod afkondigen mogen ze gelijk de ME gaan bellen dat ze overmorgen klaar moeten staan. En kunnen ze de ME ook gelijk voor de komende weken en wellicht zelfs tot en met oud en nieuw gaan reserveren.

Dat vrees ik ook, maar dat zou het voor ons alleen maar erger maken ben ik bang. Denk niet dat we veel hearts and minds zullen winnen met een stel rellende jongeren vanwege een verbod. Worden wij als vredelievende freaks ook weer mooi voor lul gezet. :confused:

Dit valt wat mij betreft onder 'grootspraak' vertel mij eens wat voor noemenswaardige rellen er vorig jaar waren met betrekking tot het vuurwerkverbod??

Los van wat er uit dit overleg komt, er is ook al een motie voor een landelijk verbod in de maak voor dit jaar. Vrees dat ook daar een meerderheid voor is.

Hoef je geen bron voor te hebben. Zegt natuurlijk nog niets want tegenwoordig wordt voor elke poep en een scheet een motie ingediend. Daarnaast is het ook gewoon logisch aangezien PvDD/GL hier elk jaar moties voor indienen.

Over welke rellen gaat dit?
Want rellen door het vorig jaar afgekondigde vuurwerkverbod kan ik me niet herinneren.

Wel de rellen toen de avondklok werd ingesteld.
Maar dit heeft dus niets met vuurwerk te maken..

Dat denk ik niet. De avondklok ging pas ná de jaarwisseling in en vóór de jaarwisseling waren de rellen in Urk en Arnhem (Geitenkamp) onder andere. Vuurwerkverbod was hier toch echt de aanleiding (of het excuus) voor.

Lees net dat ze er nog niet over uit zijn en morgenochtend verder gaan met slaplullen

Afwachten dan maar of ik die doorgeschoven bestellingen ooit ga zien. Als OMT zou ik gaan inzetten op maatregelen die de besmettingscijfers drukken en niet op het beperken van het aantal ziekenhuisopnamen.

Maar ik ben het OMT niet. Ik ben gelukkig wel iemand die geleerd heeft van vorig jaar. Het was een memorabele jaarwisseling m.b.t. vuurwerk. Ik zie niet in waarom dat dit jaar anders zou gaan.

Dit valt wat mij betreft onder 'grootspraak' vertel mij eens wat voor noemenswaardige rellen er vorig jaar waren met betrekking tot het vuurwerkverbod??

XXL is wellicht wat gechargeerd, maar rellen zullen er komen. En ik schat in dat die nog wat heftiger zullen zijn als vorig jaar. Maargoed, laten we hopen dat alles met een sisser afloopt en we gewoon een mooi ouderwets Oud & Nieuw kunnen gaan beleven!

Back
Bovenaan