OMT buigt zich op verzoek van kabinet over vuurwerkverbod

Een vuurwerkverbod heeft namelijk niets te maken met het beperken van het aantal besmettingen.
Nee, maar het hele argument is dat vuurwerk verbieden de zorg ontlast, dat was vorig jaar ook het hoofdargument, (evenals de druk op de handhaving verlichten). Je kan er vergif op innemen dat deze argumenten weer aangevoerd gaan worden. Voor de bühne lijkt het dan alsof ze achter onze zorghelden© staan.

Ze zijn nu al bezig om wetten aan te passen om het legaal te maken om het voor mensen zoals mij onmogelijk te maken om te werken. Terwijl ik aantoonbaar in mijn bloed 5 keer hogere antistoffen heb dan iemand die twee keer geprikt is.

Ik mag straks met die 2g shit niet meer werken, geen winkels meer in, niet meer sporten, allemaal onder het mom van het beschermen van die 1% mensen die een zwaar ziekteverloop krijgt bij een virus waar ik notabene al immuun voor ben.

Ik denk dat, als ze dit soort draconische stappen nemen, er niet veel hoop overblijft voor vuurwerk. Dat is niets vergeleken met wat ze nu aan het doen zijn.

Even offtopic

Met herstel bewijs mag je toch ook alles doen? Als jij genoeg antistoffen hebt kan je gewoon een QR code krijgen.

Terug on topic

Pff wta een spanning, gisteren nog kleine bestelling gedaan we gaan het zien!

Even offtopic

Met herstel bewijs mag je toch ook alles doen? Als jij genoeg antistoffen hebt kan je gewoon een QR code krijgen.

Terug on topic

Pff wta een spanning, gisteren nog kleine bestelling gedaan we gaan het zien!

Heel simpel: Of je hebt <180 dagen geleden corona gehad (geen vermoeden, maar vastgesteld) OF je hebt >14 dagen geleden je laatste prik Pfizer, Moderns of Astra gehad OF >28 dagen geleden je Janssen prik gehad. Zo ziet 2G er nu uit. Komt het bijbaantje als Bron- en contactonderzoek toch nog handig van pas :)

Nee, maar het hele argument is dat vuurwerk verbieden de zorg ontlast, dat was vorig jaar ook het hoofdargument, (evenals de druk op de handhaving verlichten). Je kan er vergif op innemen dat deze argumenten weer aangevoerd gaan worden. Voor de bühne lijkt het dan alsof ze achter onze zorghelden© staan.
Ja en de BOA's. En ook dat klopt niet, want de BOA's moeten dan juist extra handhaven...:bonk:

Klopt, eens. Maar het kabinet lijkt niet te sturen op druk op de zorg, maar op besmettingen en indirect daarmee ook druk op de zorg, maar niet als uitgangspunt. In die lijn gedacht is een vuurwerkverbod geen logische maatregel.

Maargoed, we moeten nog even afwachten tot vanavond. Dat er nu nog steeds niets over geroepen is in de media interpreteer ik als positief en hoopgevend.

Klopt, eens. Maar het kabinet lijkt niet te sturen op druk op de zorg, maar op besmettingen en indirect daarmee ook druk op de zorg, maar niet als uitgangspunt. In die lijn gedacht is een vuurwerkverbod geen logische maatregel.

Maargoed, we moeten nog even afwachten tot vanavond. Dat er nu nog steeds niets over geroepen is in de media interpreteer ik als positief en hoopgevend.
Kunnen ze dit verbod ook gewoon doorschuiven naar volgende week of daarna?

Logische redenering zou zijn, inzetten op minder en incidenten door alcohol oftewel evenementen en horeca met de jaarwisseling verbieden. Mensen komen thuis toch wel bij elkaar, of je nou groepsgrootte verbiedt of niet, mensen blijven vuurwerk afsteken, verboden of niet, maar dan heb je de mensen meer gespreid, op straat. Het is kolder te denken dat met evenementen mensen thuis minder bij elkaar komen, het is dan juist én én, met veel meer besmettingen dan in alleen thuis- en straatsituatie. Hoeveelheid SEH zal, zoals bekend, laag zijn, zeker als je de angel van alcohol en groepen eruit haalt. Plus je mist kwetsuren van rotjes, pijlen en single shots.

Logische redenering zou zijn.....
Er wordt niet logisch geredeneerd. Althans niet als je het bekijkt vanuit druk op de zorg en gezondheidsperspectief....als je het vanuit een ander perspectief bekijkt is deze waanzin heel logisch en voorspelbaar.... :wink:

Ik vermoed dat ze vanavond niks gaan zeggen over het verbod, en gaan afwachten op wat de aanstaande Lockdown doet.wat jullie?

Ik vermoed dat ze vanavond niks gaan zeggen over het verbod, en gaan afwachten op wat de aanstaande Lockdown doet.wat jullie?
Ik verwacht niet dat ze dit tot begin december gaan afwachten. Verwacht binnen nu en een week of wat wel duidelijkheid: verbod helaas.

17:12
Het kabinet beslist pas volgende week of het bij de komende jaarwisseling vuurwerk wederom in de ban doet. De zorg zou eventuele vuurwerkslachtoffers vanwege het hoge aantal coronabesmettingen mogelijk niet aankunnen, vreest het kabinet, dat het OMT om advies vroeg.

Maar volgens ingewijden bracht het OMT geen advies uit over vuurwerk. Daarom heeft het kabinet de beslissing een week uitgesteld. Eerder deze week stelden bronnen dat haast geboden was, omdat voor een verbod op de verkoop ook een compensatieregeling voor ondernemers moet worden opgetuigd. Vorig jaar trok het kabinet daar 40 miljoen euro voor uit.

Bron: AD

Het kabinet beslist pas volgende week of het bij de komende jaarwisseling vuurwerk wederom in de ban doet. De zorg zou eventuele vuurwerkslachtoffers vanwege het hoge aantal coronabesmettingen mogelijk niet aankunnen, vreest het kabinet, dat het OMT om advies vroeg.

Maar volgens ingewijden bracht het OMT geen advies uit over vuurwerk. Daarom heeft het kabinet de beslissing een week uitgesteld. Eerder deze week stelden bronnen dat haast geboden was, omdat voor een verbod op de verkoop ook een compensatieregeling voor ondernemers moet worden opgetuigd. Vorig jaar trok het kabinet daar 40 miljoen euro voor uit.

Dan gaat er volgende week dus gewoon een streep door.

Als je immuun bent heb je het virus dus al gehad, en val je dus binnen de 2G maatregel

Als ik een herstelbewijs kon krijgen ja, wat ik niet kan. De lab resultaten zijn niet geldig claimen ze. Terwijl er in mijn gezien 4 man positief op corona getest werden, ik was de vijfde, en er was toen niemand meer over die gezond genoeg was om naar de teststraat te rijden. Dus geen positieve coronatest voor mij maar ik was wel dood en dood ziek dus ik was 99% zeker dat het corona was. Heb maanden later bij het lab hier in het dorp mijn bloed laten testen om zeker te weten dat toen ik ziek werd het inderdaad corona was, en dat klopte.

Echter krijg ik nu dus geen genezen verklaring ondanks de lab resultaten.

Als branche/belangenvereniging is het zaak om nu in actie te komen. En alles uit de kast te gaan halen anders loopt het weer hetzelfde af als vorig jaar!

Dan zie ik het alleen maar somberder in.. Wie moet dat gaan doen? van BPN verwacht ik niet zo veel helaas. Wat moet je nog gaan doen? Het OMT adviseert niet dus het kabinet gaat beslissen? Gezien vorig jaar verwacht ik daarom nu niet eens een andere uitkomst. En ook al adviseert het OMT anders dan zal het kabinet het net als vorig jaar vast weer naast zich neerleggen.

Hetzelfde trucje haalden ze vorig jaar ook uit, eerst aankondigen dat ze keken naar een mogelijk verbod en 1 of 2 weken later het daadwerkelijke verbod naar buiten brengen.

Ook toen heeft de branche van alles geprobeerd, charme offensief in de media, paar vertegenwoordigers een praatje laten houden in de media. En net zoals toen zal dat nu geen ene reet uitmaken.

Back
Bovenaan