OMT buigt zich op verzoek van kabinet over vuurwerkverbod

Afwachten dan maar of ik die doorgeschoven bestellingen ooit ga zien. Als OMT zou ik gaan inzetten op maatregelen die de besmettingscijfers drukken en niet op het beperken van het aantal ziekenhuisopnamen.

Maar ik ben het OMT niet. Ik ben gelukkig wel iemand die geleerd heeft van vorig jaar. Het was een memorabele jaarwisseling m.b.t. vuurwerk. Ik zie niet in waarom dat dit jaar anders zou gaan.

Laat dat inderdaad juist het uitgangspunt lijken van het OMT:

Citaat NOS:
Op korte termijn gaat het om maatregelen die ervoor zorgen dat de besmettingen snel omlaag gaan. Voor de langere termijn komen er maatregelen die het aantal besmettingen beheersbaar houden, zeggen ingewijden.

Volgens mij past een vuurwerkverbod daar niet heel erg in. Maargoed, wie ben ik...

Ze hebben het over een lichte lockdown van 3 weken. Zodat men met kerst en oud en nieuw gewoon zijn ring kan doen?

Als ik de reeds gelekte maatregelen zo lees dan is het een gelopen race, er staan veel hevigere maatregelen tussen dan een simpel vuurwerkverbod.

Dat is onzin. Qua karakter past een vuurwerkverbod niet tussen de maatregelen. Alle maatregelen die uitgelekt zijn zorgen voor het beperken van besmettingen. Dat is ook de lijn die het OMT en het kabinet lijkt in te willen gaan zetten. Daar past een vuurwerkverbod niet tussen. Een vuurwerkverbod heeft namelijk niets te maken met het beperken van het aantal besmettingen. Afwachten, anders niet.

Laat dat inderdaad juist het uitgangspunt lijken van het OMT:

Citaat NOS:
Op korte termijn gaat het om maatregelen die ervoor zorgen dat de besmettingen snel omlaag gaan. Voor de langere termijn komen er maatregelen die het aantal besmettingen beheersbaar houden, zeggen ingewijden.

Volgens mij past een vuurwerkverbod daar niet heel erg in. Maargoed, wie ben ik...
De pest is dat je zult moeten wachten op het volledige OMT-advies.
Gros van de maatregelen die nu uitgelekt zijn hebben betrekking op het naar beneden brengen van de besmettingscijfers.

Ergens ben ik het trouwens wel eens met Lisa Westerveld van GroenLinks, niet qua inhoud, maar als kabinet een verbod wil kondig dat dan gewoon aan en verschuil je niet achter een OMT. Die duidelijkheid hebben ondernemers ook nodig. Verwacht dat verbod vandaag overigens gewoon aangekondigd zal worden, maak me geen illusies meer.

Ze zijn nu al bezig om wetten aan te passen om het legaal te maken om het voor mensen zoals mij onmogelijk te maken om te werken. Terwijl ik aantoonbaar in mijn bloed 5 keer hogere antistoffen heb dan iemand die twee keer geprikt is.

Ik mag straks met die 2g shit niet meer werken, geen winkels meer in, niet meer sporten, allemaal onder het mom van het beschermen van die 1% mensen die een zwaar ziekteverloop krijgt bij een virus waar ik notabene al immuun voor ben.

Ik denk dat, als ze dit soort draconische stappen nemen, er niet veel hoop overblijft voor vuurwerk. Dat is niets vergeleken met wat ze nu aan het doen zijn.

Ze zijn nu al bezig om wetten aan te passen om het legaal te maken om het voor mensen zoals mij onmogelijk te maken om te werken. Terwijl ik aantoonbaar in mijn bloed 5 keer hogere antistoffen heb dan iemand die twee keer geprikt is.

Ik mag straks met die 2g shit niet meer werken, geen winkels meer in, niet meer sporten, allemaal onder het mom van het beschermen van die 1% mensen die een zwaar ziekteverloop krijgt bij een virus waar ik notabene al immuun voor ben.

Ik denk dat, als ze dit soort draconische stappen nemen, er niet veel hoop overblijft voor vuurwerk. Dat is niets vergeleken met wat ze nu aan het doen zijn.
Inderdaad, voor ons voelt het anders, maar een vuurwerkverbod is voor de politiek en een groot deel van de samenleving gewoon gerommel in de marge.

Bizarre wereld zijn we in beland. Heeft niks meer met de volksgezondheid van doen.

Als je immuun bent heb je het virus dus al gehad, en val je dus binnen de 2G maatregel

Daar moet je dan wel bewijs voor hebben ;)
Je weet pas zeker dat je het gehad hebt als je getest bent.. en dan heb je (in theorie in elk geval) 'gewoon' een QR...

Inderdaad, voor ons voelt het anders, maar een vuurwerkverbod is voor de politiek en een groot deel van de samenleving gewoon gerommel in de marge.
Inderdaad, wij maken ons er druk om, maar voor hen is het een pennenstreek en door met belangrijkere punten. Toegegeven; dat is toch ook gewoon zo, laten we eerlijk zijn.

Gelet op wat er nu allemaal lekt zakt me de moed echt in de schoenen... :sad:
Inderdaad, vuurwerk wordt (nog) niet genoemd, maar er worden zulke hardvochtige maatregelen getroffen dat er weinig ruimte voor hoop overblijft. En dat allemaal omdat wij als welvarend land moeite hebben met 300 personen extra IC bezetting...

Back
Bovenaan