Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik vermoed dat ze ditmaal mee zullen gaan met dat OVV rapport van vorig jaar.Wel acht ik de kans groot dat knalvuurwerk en pijlen worden verboden.
Ik vermoed dat ze ditmaal mee zullen gaan met dat OVV rapport van vorig jaar.
Ik vraag me sowieso af of je een totaalverbod wel kunt doorvoeren, zijn er geen Europese regels die dat verbieden?
Artikel 4, Vrij verkeer
1. De lidstaten mogen het op de markt aanbieden van pyrotechnische artikelen die aan de eisen van deze richtlijn voldoen, niet verbieden, beperken of belemmeren.
2. Deze richtlijn laat onverlet dat een lidstaat omwille van de openbare orde of gezondheid en veiligheid, of omwille van milieubescherming maatregelen neemt om het bezit, gebruik en/of de verkoop aan het grote publiek van vuurwerk van de categorieën F2 en F3, pyrotechnische artikelen voor theatergebruik en andere pyrotechnische artikelen te verbieden of te beperken.
Dat is een goede vraag. De Europese richtlijn vuurwerk stelt:
Categorie F1 zou dus per definitie niet verboden kunnen worden en indien de Nederlandse overheid F2 en F3 (deels) zou willen verbieden, moet zij heel duidelijk beargumenteren waarom zij meent dat deze categorie verboden dient te worden omwille van de openbare orde of gezondheid en veiligheid, of omwille van milieubescherming. Kan zij dit niet duidelijk beargumenteren, dan kunnen importeurs en winkeliers dit dus tot in Brussel aanvechten.
is toch geen kwestie van gokken of aandurven? net als bij elke andere online aankoop kijk je naar de plek waar je het koopt. bovendien zijn de meeste nl vuurwerkwinkels gewone bestaande bedrijven, dus die gaan er echt niet zomaar met je geld vandoor hoor.
eigenlijk precies hetzelfde als je iets besteld bij wehkamp...kunnen ze niet leveren dan krijg je gewoon netjes je geld terug. daar heb je als klant dan ook gewoon recht op...dus ik zou me er allemaal niet zo druk om maken..