Nieuwe producten 2011-2012 Original

je moet hier echt weer in belgie voor zijn want wat voor bla bla je ook kan verzinnen dit zijn echt mooie mooie cakes voor een nog mooiere prijs.
ik zou wel eens willen weten wat ze hiervoor durven vragen in nederland,durf te wedden dat je dan met een pot thuiskomt en een poot minder die ligt dan nog in de zaak waar ze hem hadden uitgedraaid.lang leve belgie heerlijk vuurwerk eerlijke prijzen

Eigenlijk wel grappig.
Ik zei laatst nog in een topic hier ergens dat die productfilmpjes uit China wel lijken op 2 inch blokken. Dat ging toen over de Uranus C, een +/- 250 gram blok. Nu duiken op een demo feestvuurwerk blokken op met een zodanige burst en boeket dat het opnieuw 2 inch blokken lijken. De kans is zeker vrij groot dat dit samples zijn. Die dreun van de burst, volgens mij kan het ook niet, zoals sommigen hier al zeiden.

Ik hoop dan ook dat Original hier open kaart speelt.
Niemand heeft er iets aan als iemand deze blokken koopt en uiteindelijk kleine boeketjes krijgt, terwijl hij "2 inch" uitbarstingen verwacht.

Hydra Demo

Hydra Demo

Even een reactie op diverse bovenstaande reacties . De nieuwe producten van Thor zijn een 3 tal weken geleden toegekomen ( van elk type enkele kartons ) . Dit met als doel om een demo show te voorzien .

De HYDRA potten die zijn afgeschoten zijn GEEN samples maar gewoon een geproduceerde pot zoals eenieder zich kan aanschaffen . De vroege vogels hebben trouwens kunnen zien dat dit gewone gelabelde standaard potten waren .

De kracht van deze batterij is voooral de nieuwe regelgeving in België . In Nederland is 15 gr. per tube toegelaten PTS , hetzij ongeveer 10 gr. effectpoeder . In België is een totaal van 25 gr. per tube toegelaten PTS , hetzij ongeveer 20 gr. effectpoeder . Rekenkundig is dit 2 x zo veel als in Nederland .

Betreft de prijzen . De groep OF verkoopt vuurwerk , geen extra karton en zeker geen lucht . De batterijen zijn zo compact mogeijk gebouwd zonder verlies van kwaliteit . Dit spaart een hoop aan transportkosten vandaar de bijzondere prijssetting .

Ik kan me herrineren dat toon van de bunker paar dagen terug zei dat dit geen samples waren. Of het toon of corne was dat weet ik even niet. Hij zei het iedergeval op dit forum in 1 van de topics.

Dat heb ik ook verschillende keren gelezen, maar wat 8inches zegt, deze potten zijn eigenlijk (letterlijk) te mooi om waar te zijn, en meestal als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo. Net lees ik dit:
http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?p=408755#post408755
Fire fox is een betrouwbare bron omdat hij administrator is op het forum van original fireworks. De potten die daadwerkelijk verkocht gaan worden zijn dus blijkbaar nog niet in België aangekomen en zijn mogelijk van een andere partij. Daardoor heb ik zo het vermoeden dat die weleens zouden kunnen gaan tegenvallen. Het lijkt erop dat de Chinezen zijn uitgeschoten met het kruit, per ongeluk of expres, en als dat niet zo is dan is dat fantastisch, maar zonder original fireworks de schuld te geven lijkt me dat niet ondenkbaar. Verschillende partijen vuurwerk verschillen wel vaker in kwaliteit.

Even een reactie op diverse bovenstaande reacties . De nieuwe producten van Thor zijn een 3 tal weken geleden toegekomen ( van elk type enkele kartons ) . Dit met als doel om een demo show te voorzien .

De HYDRA potten die zijn afgeschoten zijn GEEN samples maar gewoon een geproduceerde pot zoals eenieder zich kan aanschaffen . De vroege vogels hebben trouwens kunnen zien dat dit gewone gelabelde standaard potten waren .

De kracht van deze batterij is voooral de nieuwe regelgeving in België . In Nederland is 15 gr. per tube toegelaten PTS , hetzij ongeveer 10 gr. effectpoeder . In België is een totaal van 25 gr. per tube toegelaten PTS , hetzij ongeveer 20 gr. effectpoeder . Rekenkundig is dit 2 x zo veel als in Nederland .

Betreft de prijzen . De groep OF verkoopt vuurwerk , geen extra karton en zeker geen lucht . De batterijen zijn zo compact mogeijk gebouwd zonder verlies van kwaliteit . Dit spaart een hoop aan transportkosten vandaar de bijzondere prijssetting .
Bedankt voor de reactie, maar hoe zijn de enorme effecten te verklaren? Is er extra goed kruit gebruikt of een andere techniek? Zoja, waarom is dat bij veel andere potten niet toegepast?

Kan er mij nu iemand vertellen wat de reden was van die kleine brandjes?
Was het door de blokken, effecten die te laag kwamen, of fonteinen of iets dergelijks?
Ik had het aan Dinkydau gevraagd maar die wil niet antwoorden.
Ik vind het alvast een belangrijk detail voor ik die blokken aanschaf.

LAten we gewoon afwachten wat het wordt.
Als er gezegd wordt dat het geen samples zijn vindt ik dat we daar vanuit kunnen gaan.
En anders zien we het vanzelf:).

Oja ik heb even teruggekeken en ik was jouw vraag inderdaad vergeten ja, sorry. Er waren heel wat effecten bij die tot de grond kwamen ja, vooral de hydra en de MOD waaiers. Of de vuurtjes ook daardoor kwamen weet ik niet zeker, maar het zou best kunnen.

Kan er mij nu iemand vertellen wat de reden was van die kleine brandjes?
Was het door de blokken, effecten die te laag kwamen, of fonteinen of iets dergelijks?
Ik had het aan Dinkydau gevraagd maar die wil niet antwoorden.
Ik vind het alvast een belangrijk detail voor ik die blokken aanschaf.

Ik weet niet of het in Belgie ook zo is.
(Ik denk van niet.)

Maar het karton wat in voor vuurwerk gebruikt wordt moet geïmpregneerd zijn.
Dat houd het volgende in, het karton/papier mag niet gelijk in de fik vliegen als je een cake hebt afgestoken.
De museum dudes (Ik ook hoor) missen het smeulen van het papier van afgestoken astronouten door de wind.
perfecte aansteek lonten waren dat vroeger, gewoon een stukkie smeulend papier van een afgestoken astronaut opapakken en hoppa verder stoken.

Dus is de reden dat cakes in Nederland (bijna) nooit in de fik vliegen nadat je hem hebt afgestoken.
Brand een afgestoken cake niet als je hem op een brandstapel gooit?
In het begin niet, maar later wel maar dat geïmpregneerde heeft ook een tijdelijke werking.

In Nederland ook een paar keer meegemaakt dat er producten bleven branden. Met oud en nieuw ook gehad, alleen was dat dan wel weer bij een Belgisch product, de M85.

Hyrda kracht

Hyrda kracht

Ik hoop dat u kan begrijpen dat ik over de kracht en onstaan door chemische smanestellingen helaas niet mee kan of ... vertellen .

Als alle types hetzelfde effect hadden , hadden wij geen diverse series moeten bouwen . Elke klant heeft eigen smaken en voorkeuren .

Zo zal de butgetkoper die toch effect in de lucht wil LYNX zeker weten te waarderen . Of voorkeur voor tijdsduur is Draco , types maken een goed geveulde lucht , een iets lager schottempo , zodat je om en bij de 45 sec. komt .

De knambatterij Mjölnir wordt warm onthaald in Nederland , in Benlgië krijg je deze aan de straatstenen niet verkocht .

Maar moet eerlijk toegeven dat de Hydra echt de topper is van de collectie .

Nou, wij hadden dat dit jaar wel met NL cake's.
We hadden alles bij elkaar gezet rond een uur of 4 toen we klaar waren.
Rond half 5 werd er aan het raam geklopt dat alles in de fik stond.

Het mag dus niet, maar het gebeurd wel.

Oja ik heb even teruggekeken en ik was jouw vraag inderdaad vergeten ja, sorry. Er waren heel wat effecten bij die tot de grond kwamen ja, vooral de hydra en de MOD waaiers. Of de vuurtjes ook daardoor kwamen weet ik niet zeker, maar het zou best kunnen.

Bedankt om te antwoorden.
Vind het wel spijtig dat veel effecten tot op de grond komen.
Bij de Hydra is dat natuurlijk te begrijpen. :D

Ik vind dat aardig wat Ori producten vrij laag schieten, door de Warrior Collection heb ik vorig jaar last gehad met de buren. Ik schiet het nochtans op een veilige plaats maar die burst van de Warriors is zo hevig en sommige effecten zijn er bijna op gemaakt om laag bij de grond te komen.

Ik weet niet of het in Belgie ook zo is.
(Ik denk van niet.)

Maar het karton wat in voor vuurwerk gebruikt wordt moet geïmpregneerd zijn.
Dat houd het volgende in, het karton/papier mag niet gelijk in de fik vliegen als je een cake hebt afgestoken.
De museum dudes (Ik ook hoor) missen het smeulen van het papier van afgestoken astronouten door de wind.
perfecte aansteek lonten waren dat vroeger, gewoon een stukkie smeulend papier van een afgestoken astronaut opapakken en hoppa verder stoken.

Dus is de reden dat cakes in Nederland (bijna) nooit in de fik vliegen nadat je hem hebt afgestoken.
Brand een afgestoken cake niet als je hem op een brandstapel gooit?
In het begin niet, maar later wel maar dat geïmpregneerde heeft ook een tijdelijke werking.

Smeulende blokken die na het schieten in de fik vliegen, daar kan ik nog wel mee leven. Ik heb het persoonlijk nog nooit voorgehad en ik schiet voornamelijk Belgisch vuurwerk.

De blokken gingen waarschijnlijk branden omdat we ze in plastiek hebben ingepakt. Dit omdat het nogal veel regende en we de blokken liever droog hielde. Dus wat er is gaan branden is het plastiek. Een cake word CE niet goedgekeurd als deze in brand vliegt

Betreft de minimale voorraad:

Het probleem is dat iedereen last heeft van de CE keuringen en de productie stop van afgelopen zomer. Als je ineens 4 tot 6 weken niet kan produceren terwijl het dan normaal in volle gang is dan ga je achterlopen. Daarom heeft bijna ook geen enkele importeur in NL alles al op voorraad. Het is nu pas allemaal onderweg.

Original heeft niet gewacht dat het productie proces 100% voltooid was en gewoon overal al 2 dozen van deze kant op laten sturen zodat ze gewoon een leuke demo konden schieten. Dit waren geen samples maar gewoon productie cakes. Samples zijn overigens ook zo goed als altijd zonder label en met een nummertje erop geschreven. Dit waren gewoon volwaardige dozen met CE etiket erop en alle cakes waren gelabeld.

Betreft de uitwerking van de Hydra serie. Dit is zoals ik alles van boven de 20gram per tube had verwacht. Ik denk ook dat veel van de spullen nog gewoon vochtig waren. Dat heb je nou eenmaal als het net de container uit komt rollen. Het verschil tussen 15 en 25 gram is het verschil tussen een consu en een prof cake. Ik heb het vaker meegemaakt dat cakes bij de importeurs demo niet goed waren maar met oud en nieuw gewoon top stonden te blazen. Puur vocht waar je als importeur niks aan kan doen.

Wat een discussie over samples van de Hydra zeg. Ik vertrouw erop dat als er gezegd wordt dat het geen samples zijn, dat dit ook zo is. Misschien helpt dit: op FPM is een (korte) fotoreportage van de opbouw van de demo en ik zie volgens mij enkel gelabelde producten. Nou geeft dat geen zekerheid, maar veelal zijn samples toch niet gelabeld?

De bewuste fotoreportage vind je hier: http://www.freakpyromaniacs.com/for...05-zena-nieuwe-producten-demo.html#post273000

Met dank aan Vinnie van FPM.

Er is binnen verschillende Original threads een discussie gaande of er nu wel of geen samples zijn gebruikt tijdens de demo. Verschillende keren heeft Original aangegeven dat dit niet zo is, maar dat wordt door verschillende VWC'ers in twijfel genomen. Ik vertrouw erop dat als er gezegd wordt dat het geen samples zijn, dat dit ook zo is.

Misschien helpt dit: op FPM is een (korte) fotoreportage van de opbouw van de demo en ik zie volgens mij enkel gelabelde producten. Nou geeft dat geen zekerheid, maar veelal zijn samples toch niet gelabeld?

De bewuste fotoreportage vind je hier: http://www.freakpyromaniacs.com/for...05-zena-nieuwe-producten-demo.html#post273000

Met dank aan Vinnie van FPM.

Er zijn hier als het goed is consumenten blokjes geschoten met meer dan 15 gr per tube. Doordat de stijglading niet is gewijzigd houdt dit in dat die grotere effecten vrijwel allemaal tot de grond komen. Kan iemand dit bevestigen?
BVD

Er zijn hier als het goed is consumenten blokjes geschoten met meer dan 15 gr per tube. Doordat de stijglading niet is gewijzigd houdt dit in dat die grotere effecten vrijwel allemaal tot de grond komen. Kan iemand dit bevestigen?
BVD

De effecten op zich branden al langer door. Dat de bombetten niet absurd hoog komen, blijven de effecten dicht bij de grond ja. Hierdoor krijg je goede "vallende" effecten. Soms tot de grond aan toe. Dus wel netjes afstand nemen, zoals het hoort :wink:

Ik heb alle producten mogen zien die geschoten zouden worden tijdens de demo tijdens mijn laatste bezoek aan Original te Olen.
En ik kan jullie verzekeren dat het gewoon gelabelde producten waren en geen sample's.
De producten die geschoten zijn zijn allemaal productie artikelen zoals men ze in de winkel kan kopen.

Vanuit Rotterdam was ons eerste doel Dicky’s snackbar in Baarle en na een overdosis patat snel door naar Veerle om de lang verwachtte demo te zien.
De Tomtom leverde goed werk en op het terrein van de club vonden we snel een parkeerplek.
Het was al flink druk en ik zag vele bekenden die ook heel benieuwd waren naar de nieuwe producten.
De haast probleemloze demo maakte me heel blij want wat een geweld en pracht geeft deze nieuwe 500gr. regeling. Met MOD’s kan een ieder heel eenvoudig zijn eigen blokken maken. De 600gr. fonteinen vind ik ook een heel prettige aanwinst voor de liefhebbers. Velen met mij keken uit naar het schieten van de Peacock waaier maar die was denk ik nog wat vochtig en presteerde onder de verwachting. De demo toonde mooie nieuwe spullen waar voor iedereen wel iets bij zit.
Na de demo kwam de Gas Erop show en dat was het ook wel. Pure power en pracht wat na afloop het gejuich van de menigte toeschouwers opleverde.
In de kantine werd nog lang nagepraat en werd het een gezellige boel.

6hj6mo.jpg

23jih4z.jpg

o7ipnr.jpg

2v96k1t.jpg

fa3r6a.jpg

2a8p5e8.jpg

awc5qg.jpg

2vmizv4.jpg

34ec1t0.jpg

acajhj.jpg

2h4etsj.jpg

Mijn complimenten en dank aan OF/Zena, alle bouwers en verdere mede werkers aan dit gebeuren en graag tot een volgende keer.

Back
Bovenaan