Nieuwe producten 2011-2012 Original

Bedankt voor het filmpje thomaz. Ik zie hier twee keer gedurende deze finale een waar kleurenfestijn: van 4:30 - 4:40 en van 6:40 - 6:50. Wie o wie kan me vertellen welke batterijen daar debet aan zijn?

De potten die jullie op de demo hebben gezien, kan het zijn dat dat samples waren?

Ik ben natuurlijk hardstikke blij als dit nu te koop is, maar als iets te mooi is om waar te zijn is het dat vaak ook... Als ik die burst bijv zie, daar heb je een gram of 4 a 5 chinees scheepswrakken flash voor nodig.

Gr

Wat ik heb gehoord, dus niet met zekerheid kan zeggen, is dat Original Fireworks van alle producten die afgelopen zaterdag zijn geschoten een aantal kartonnen heeft laten komen. Dus daaruit zou je kunenn concluderen dat dit absoluut geen sample's waren. Ik ben ook niet op het schietveld geweest dus kan niet zeggen of deze cakes ook een label hadden of niet.

Ik ga er wel vanuit dat ze hebben laten zien wat ze ook verkopen, en dat de batterijen gewoon presteren zoals afgelopen demonstratie. Ik zou me daar geen zorgen over maken.

Dat vind ik wel heel simpel gestelt ruben, zoals je zelf al zegt weet je er verder ook niks van. Laten we even wachten op iemand die er meer van weet. Dit zijn nu toch net de cakes waarvoor mensen naar olen rijden. Juist in de vuurwerkwereld moet je nergens van uit gaan.

Gr

@ 8inches
Ik las op vwb dat deze cakes pas eind oktober worden verwacht in de winkels in belgie.
De container zou onder weg zijn..
Ik wacht nog ff een jaartje!
want het zijn prachtige filmpjes (maar misschien wel samples)
Ik heb alle cakes nu gezien en deze springen er met alles boven alle cakes uit.
Daarom ben ik juist bang net als 8 inches dat de werkenlijke productie minder is.

Begrijp ik dit nu goed:

*alle nieuwe producten die tot nu toe binnen zijn, zijn van Thor. Dat zijn er een stuk of 60
*in totaal komen er dit jaar een dikke 130 nieuwe producten bij Zena.
*dus er komen nog iets van 70 nieuwe producten, en dan dus ook van de merken Herlat en Original?

Begrijp ik dit nu goed:

*alle nieuwe producten die tot nu toe binnen zijn, zijn van Thor. Dat zijn er een stuk of 60
*dus er komen nog iets van 70 nieuwe producten, en dan dus ook van de merken Herlat en Original?

Hoe kom je daarbij?
Op VWB staan ongeveer 40 topics van de nieuwe producten, daartussen zitten serie`s zoals bijvoorbeeld Hyrda, Midgaard, Draco, de single rows e.d. In die topics staan bijvoorbeeld serie`s van 8.

Ik zou het persoonlijk wel jammer vinden als er alleen nieuwe producten van Thor zijn te vinden. Thor is namelijk niet mijn lievelingsmerk. Ik hoop erg op leuke cakes van Original huismerk; daar verwacht ik namelijk meer variatie en originaliteit (what's in a name?).

Ik hoop ook dat de Z37 serie van Original is aangepast naar de nieuwe wetgeving.
Deze waren voor de nieuwe wetgeving van mooie kwaliteit, maar met de nieuwe wetgeving zou het nog mooier kunnen worden uiteraard.

Wanneer komen de nieuwe producten binnen? De ene bron zegt dat ze er al zijn en ergens anders staat dat het pas eind oktober te koop is.

Begrijp ik dit nu goed:

Nou, vertel dan hoe het wel zit.
Bij de demonstratie zijn 60 producten geschoten. In totaal zijn er 132.

Een serie producten, bijvoorbeeld midgaard, telt voor meerdere producten, dus midgaard A t/m H telt voor 8 producten.

Voor zover ik kan zien zijn alle nieuwe producten van thor.

Ja ik ben een beetje op het verkeerde spoor gezet. Tijdens de demonstratie werd ons verteld dat de producten de dag erna (dus zondag) al in de schappen zouden liggen bij Zena Olen, Zena Baarle en de betere vuurwerkwinkels. Daar verbaaste ik mij gelijk over, maar wat ons is verteld nemen we natuurlijk mee. Alleen nu blijk dat de realiteit anders is. Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen nu maar ik verwacht dat de nieuwe producten pas halverwege of eind november te vinden is in de winkels.

Wanneer komen de nieuwe producten binnen? De ene bron zegt dat ze er al zijn en ergens anders staat dat het pas eind oktober te koop is.

De AB14 rockets en de Mjolnir liggen vanaf nu in de schappen, in de komende tijd zullen in hoog tempo nieuwe artikelen binnen komen. Op alle forums zijn inmiddels topics over de producten gemaakt, daar zal de komende tijd alle relevante info te lezen zijn, je kunt ook altijd even Zena facebook checken.

KLIK

:wink:

De AB14 rockets en de Mjolnir liggen vanaf nu in de schappen, in de komende tijd zullen in hoog tempo nieuwe artikelen binnen komen. Op alle forums zijn inmiddels topics over de producten gemaakt, daar zal de komende tijd alle relevante info te lezen zijn, je kunt ook altijd even Zena facebook checken.

KLIK

Dat is een hele teleurstelling. Ik dacht juist dat de show zo betrouwbaar was omdat er potten werden gebruikt van de normale productie en verbaasde me er daarom ook niet over dat ze meteen al te verkrijgen waren. Dat zou dan nog weleens kunnen tegenvallen. Als de hydra serie echt heel laat pas binnenkomt dan denk ik dat ik dit jaar niet naar Baarle-Hertog ga.

De potten die jullie op de demo hebben gezien, kan het zijn dat dat samples waren?

Ik ben natuurlijk hardstikke blij als dit nu te koop is, maar als iets te mooi is om waar te zijn is het dat vaak ook... Als ik die burst bijv zie, daar heb je een gram of 4 a 5 chinees scheepswrakken flash voor nodig.

Gr

Deze mening deel ik ook, kan haast niet anders de burst is echt wel extreem voor feestvuurwerk, en er zit ook nog schepje ti in lijkt wel.

Maar ook hier hoop ik dat ik heel erg ongelijk heb natuurlijk!! :p:wink:

KLIK

Dus dat betekent dat er veel samples zijn geschoten tijdens de demo? Hm...dat vind ik bijzonder jammer.

Kan je toevallig ook nog bevestigen dat alle nieuwe producten van Original binnen het merk Thor vallen?

Ik kan me herrineren dat toon van de bunker paar dagen terug zei dat dit geen samples waren. Of het toon of corne was dat weet ik even niet. Hij zei het iedergeval op dit forum in 1 van de topics.

Hierbij mijn verslag over de demo van 8 oktober.
Zaterdagochtend ik ben ik al om 5 uur wakker.
Zucht lekker hoor, ik heb weer eens last van kruitstress.
Ik probeer weer te gaan slapen, maar gaat niet echt meer lukken.
8:00 uur de wekker gaat in maak me klaar om naar scouting te gaan.
Na scouting gelijk door naar Jawe.
Toch even een dubble wopper eten, lekker met een milkshake banaan.
Bij Jawe aangekomen drinken we wat en hebben we het over nieuwe producten van Orginal fireworks.
Omdat Jawe moderator is op vuurwerkcrew, heeft hij al een lijst gekregen met daarop de nieuwe producten.
Staan leuke dingen bij, ik ga verder niet over hebben, want niet alles is bekend.
Wel viel mij gelijk de lionheart, de single shots en de rows.

Op weg naar een stukkie vuurwerk paradijs op aarde, namelijk Olen!
Door kruitstress druk ik het gas van mijn wagen iets te diep in.
Ik moet mezelf meerdere keren corrigeren, dat ik van de 140 km per uur naar 120 km per uur ga.
En dan die stukken waar niet harder mag rijden dan 100, niet te doen met grote kruitstress verschijnselen.

Na 1,5 uur rijden zijn we er.
Het is druk, je ziet veel Nederlandse kentekens.
Een Nederlandse enclave, nee hoor we zijn bij Zena Olen!

In de winkel zelf is het gezellig druk.
Buiten kwamen we bekenden tegen, binnen is het niet anders.
Helaas waren de nieuwe producten, op de stokloze rakketen na nog niet binnen.

Het werd snel 17:30 uur de muziek ging uit, het werd tijd om naar elders te gaan.
Want de winkel gaat dicht.
Wij zijn samen met een aantal moderators van AVPvuurwerk naar een snackbar gegaan.
Waar ik trouwens nooit meer naar toe ga.
Want op de terugweg van de demo kreeg ik last van maagzuur en toen ik thuis was, heb ik de regenput op de parkeerplaats een zure bonus gegeven.
Natuurlijk was het wel gezellig in de snackbar.

Na de snackbar naar het demo terrein.
Ook daar werd het al goed druk, natuurlijk veel Nederlanders, wat die komen doen weet ik niet. ;-)
Snel naar binnen, want het wordt koud buiten.

Binnen staan rechts de dummy’s al.
Het zijn hele andere dummy’s, de dummy’s zijn kartonnen doosjes waar aan de buitenkant de plaatjes staan van de betreffende cake.
Ook staan er wel ,,echte’’ dummy’s maar dat cakes die ook in Nederland te verkrijgen zijn.

Rond 20:00 uur hou ik het niet meer oud.
Ik loop naar het schiet terrein om mijn statief neer te zetten.
Zal ik filmen of toch foto’s nemen.
Ik besluit het eerste, want ik wil mijn camera eens goed uitproberen.

Om 20:45 uur begint de demo.
Erg veel mooie producten gezien, veel breedte grote effecten.
Er waren ook cakes die ik minder vond, maar niet ieder effect is mijn favoriet.
En misschien heb de kans dat sommige cakes wat vochtig zijn, omdat ze 07-10-2011 pas uit de zeecontainer zijn gehaald.

De finale was super.
Lekker knallen met die handel en daar is iedereen het wel met mij eens.

Na de demo nog wat gedronken in de kantine.
En daarna richting het huis van Jawe.
Daar hebben we nog wat gedronken en ben later naar huis gereden.

Het was een super demo, ik heb echt genoten.
Orginal fireworks/Zena bedankt voor het organiseren!

Back
Bovenaan