Mensen die tegen vuurwerk zijn

Ik ben zelf vrouw, en heb een vriendin. 3 jaar terug gingen we het samen uitzoeken, en bijna de hele dag samen stoken en ook 's avonds en om 12 uur. :)

Nu vindt ze het maar zonder van het geld en gaat ook niet meer mee stoken overdag..

Mijn vriendin staat altijd met der mama achter de ramen te kijken,maar dit jaar komt ze misschien naar hier toe:), en kan ze mee het vuurwerk op halen en afsteken...
Laten we hopen dat ze er zin in heeft(na een lange treinreis van bijna 4uur:rolleyes:

Gelukkig nog geen problemen mee gehad, soms steekt ze zelf ook wat af maar dat is voor een bedrag van 5 euro en meestal wat rotjes en romeinse kaarsen.
Heel de dag buiten rondbanjeren doet ze niet want daar zou het te koud voor zijn... yeah right.
Dan loop ik gewoon een blokkie om en dan is het wel weer goed en dan zit zij binnen olie bollen te bakken oid, nou mooi opgelost vind ik zelf ik vier nou al 2 jaar oud en nieuw met haar en er is nooit wat fout gegaan ( hopen dat dit jaar ook goed gaat dan :D )

Mijn vriendin vind vuurwerk juist te gek, en ze heeft er zelf ook al een beetje verstand van gekregen. ( gek he als ik het er heel de dag over heb:p )

Ze gaat mee naar shows en ze vind vuurwerk ( voornamelijk shells ) echt mooi! Het rare is dat ze knalvuurwerk ook leuk vind, en hoe harder het knalt hoe beter.

Ik moet natuurlijk niet over het geld gaan praten want dan verklaart ze me voor gek. Soms zeg ik wel een richtprijs als ze er naar vraagt, en maak ze er een grapje van dat ik het beter aan haar kon uitgeven.

Gelukkig neemt mijn vriendin me zoals ik ben, en laat ze me in m'n waarde.

tip: als ze over geld gaan zeiken, moetje over roken beginnen. Dat dat misschien nog wel meer per jaar kost dan dat je vuurwerk in een jaar afsteekt. Dan zegt zij natuurlijk: 'Ja, maar vuurwerk is maar 1 x per jaar, op oud en nieuw!' Waarop jij kan zeggen: 'Nee, het vuurwerk afsteken is misschien 1 x per jaar ( geloof je het zelf, vooraf afsteken doe je natuurlijk ook stiekem:p ) , maar het ermee bezig zijn gaat heel het jaar door. Je kan het ook vergelijken met een hobby, vissen of motercross. Daar geef je soms meer geld aan uit dan deze hobby. En hobby's mag je met hobby's vergelijken toch?

Tsja, mijn vrouw is ook besmet en vind het geweldig.....ze loopt zelf ook te stoken (36 jaar), en dat dan ook met strijkers en nitraten al vanaf het begin........Tsja, ik bof maar...nu mijn zoon (9) ook al maar dan wel rotjes en piraatjes.... Over geld geen gedoe en vroeger gingen we zelfs samen naar België (Bex en Alpeco) om het te halen...... Kortom een benijdbare positie....:shocked:

Laatst bewerkt:
Er stromen in ieder geval al veel reacties binnen:) Misschien dat ik wat gerichtere antwoorden moet krijgen. Iemand hier op het forum zit met het volgende probleem: Zijn vriendin vindt dat hij teveel aandacht aan vuurwerk besteed en te weinig aan haar, zo voelt ze het in ieder geval. Op een gegeven moment heeft ze gezegd: okee, je kiest voor mij of voor vuurwerk. Het komt er dus op neer: of een eind aan je hobby of een eind aan onze relatie.

Voordat mensen naar een naam gaan vragen, dat doet er verder niet toe.

bedankt voor de vele reacties, diegene wordt er in ieder geval op weg mee geholpen met de moeilijke keus die hij moet maken!

Hoevaak zijn zij bij elkaar? Wat ik zou aanraden is het volgende. Maak wat afspraken, heb het niet 24/7 over vuurwerk(vind mijn vriendin ook niet leuk) en wanneer er een momentje voor jezelf is, ga dan helemaal los. Ik neem aan dat hun niet elkaar de hele dag op de huid zitten dus er zijn vast genoeg momentjes of even rustig te kunnen surfen etc.

Er zijn vast wel oplossing te vinden, ook al is het moeilijk om soms aan wat anders te denken aangezien het zo dichtbij komt:)

Tsja, mijn vrouw is ook besmet en vind het geweldig.....loopt zelf ook te stoken (36 jaar), en dat dan ook met strijkers en nitraten al vanaf het begin........Tsja, ik bof maar...nu mijn zoon (9) ook al maar dan wel rotjes en piraatjes.... Over geld geen gedoe en vroeger gingen we zelfs samen naar België om het te halen...... Kortom een benijdbare positie....:shocked:

Lucky! Koop zij dan ook vuurwerk of stookt ze van jou vooraad:P

Mijn vrouw vind vuurwerk geweldig, maar dan wel op de geijkte momenten, zoals Oudjaar. Als ik weer eens een meeting beleg hartje zomer (soms zelfs met oliebollen en al) kijkt ze me vreemd aan, maar begrijpt ze de lol ook wel. Dat wij (de museumdudes) er een heel hobbyjaar meer kunnen vullen begrijpt ze niet en soms is ze me (terecht en begrijpelijk) even helemaal zat als ik weer eens enthousiast aan de eettafel begin te vertellen over de hobby. De oplossing daarvoor is heel simpel; ik klets over de hobby met wie het leuk vind. Bij mijn vrouw wacht ik altijd tot zij ernaar vraagt. En dan krijgt ze direct een complete update, haha :)

Kortom; geen probleem, zolang e.e.a. maar in balans blijft.

O ja, vroeger (jaartje of 20 geleden) toen mijn vrouw nog mijn vriendin was, hebben we 1 oudjaar gezamenlijk gevierd. Ik had toen speciaal wat verschillende strijkers uit België meegenomen om samen af te steken. Wat een feest was dat! Had ik juist voor haar van die kleine Weco mini-strijkertjes meegenomen ... Nee, die mocht ik houden. Ze wou de zwarte strijkers, want die gingen het hardst, haha. Was eigenlijk maar 1 keer zo. Nu blijft ze op afstand, maar vind het wel prachtig met oudjaar om naar te kijken en geniet met mij mee.

Cameo

Bij mijn vrouw wacht ik altijd tot zij ernaar vraagt. En dan krijgt ze direct een complete update, haha :)

haha behoorlijk herkenbaar dit. Ik begin er ook niet uit mezelf over maar als ze er eenmaal naar vraagt, krijgt ze ook gelijk een heel verhaal.
Na afloop krijg je dan zo'n reactie van: "god, had ik er maar niet naar gevraagd"

Mijn vrouw heeft er geen bezwaren tegen mits het veilig en goed gebeurt.
Ze weet al vanaf het begin dat ik helemaal leip bent, van vuurwerk.
Ik heb ook een bijnaam in de familie, maar ze weet het wel te waarderen.
Toen ik bij de crew kwam van VWC heb ik het ook met haar overlegd aangezien mijn hobby nu wel veel tijd gaat eisen en dat met een gezin, maar zij heeft ook een hobby en dat is paardrijden.
Ook daar is zij bijna elke avond mee bezig en ik kan jullie vertellen dat het hebben van een eigen paard meer kost dan onze hobby.

Dus mijn vrouw zewurt niet over het vuurwerk ze vindt het zelf schitterend en mijn kinderen groeien er ook mee op.
En wat is er mooier dan op ooudjaarsdag met de kids lekker te stoken, papa een goede reden dat hij ook niet door de buurt wordt aangeken, maar lekker met de kids aan het stoken.

Ze weet ook dat er 2 maandlonen opgaat aan vuurwerk, maarja het kind in mij is dan weer even zoet.

Ps, de kinderen mogen niet zonder vuurwerkbril naar buiten.

Naja, die van mij heeft serieus nog geen Oud en Nieuw meegemaakt in Nederland. Die zit in de kerstvakantie standaard met d'r luie reet in de Dominicaanse Republiek. Zal me ook niets verbazen als die in haar hele leven geen vuurwerk in het echt heeft gezien. :p Op de vraag of ik mee wil wordt dan ook door mij nogal lacherig gereageerd. Met Oud en Nieuw zou ik nergens anders ter wereld willen zijn! :D

Maar als ze wel met Oud en Nieuw gewoon hier was, zou ze gewoon meestoken. :p Ze kan erg 'verwijfd' zijn, maar ze is altijd wel in voor wat spanning. Zij is 's zomers dan ook mijn persoonlijke kitesurflerares! :D

Dit jaar zal het niet lukken om haar mee te krijgen met Oud en Nieuw, de reis is al maanden geboekt en betaald, maar ik ga ervoor knokken om haar volgend jaar toch hier te houden. :)

Tjaa, ik ken het probleem ook.
Ze vind het zonde van het geld, maar ze wist optijd dat ik een vuurwerkliefhebber ben. Laatst ook had ik wat gehaald voor 150 euro en had ik gezegd 80 euro. Maar met wie ik was gaan halen heeft het bedrag gewoon genoemd. Maja. Tis tog me eigen geld!!

hey Cameo, zullen wij met elkaar trouwen? Kunnen we het hele jaar over vuurwerk kletsen en vieren we onze verjaardagen met vuurwerk op dezelfde dag.:) Ik hoor al dat ook jij een gouden vrouw hebt....
Afin, ik wacht je aanzoek wel af......kunnen we met grijze lontjes spelen....

Veel liefs, David.:D:D:D

Mijn vrouw vind vuurwerk geweldig, maar dan wel op de geijkte momenten, zoals Oudjaar. Als ik weer eens een meeting beleg hartje zomer (soms zelfs met oliebollen en al) kijkt ze me vreemd aan, maar begrijpt ze de lol ook wel. Dat wij (de museumdudes) er een heel hobbyjaar meer kunnen vullen begrijpt ze niet en soms is ze me (terecht en begrijpelijk) even helemaal zat als ik weer eens enthousiast aan de eettafel begin te vertellen over de hobby. De oplossing daarvoor is heel simpel; ik klets over de hobby met wie het leuk vind. Bij mijn vrouw wacht ik altijd tot zij ernaar vraagt. En dan krijgt ze direct een complete update, haha :)

O ja, vroeger (jaartje of 20 geleden) toen mijn vrouw nog mijn vriendin was, hebben we 1 oudjaar gezamenlijk gevierd. Ik had toen speciaal wat verschillende strijkers uit België meegenomen om samen af te steken. Wat een feest was dat! Had ik juist voor haar van die kleine Weco mini-strijkertjes meegenomen ... Nee, die mocht ik houden. Ze wou de zwarte strijkers, want die gingen het hardst, haha. Was eigenlijk maar 1 keer zo. Nu blijft ze op afstand, maar vind het wel prachtig met oudjaar om naar te kijken en geniet met mij mee.

Cameo

Laatst bewerkt:
dit is de 1e keer dat ik rond de 90 euro aan vuurwerk doe , het boeit ze niet zo wat ik neem , wel vonden ze 90 euro overdreven , maar mijn moeder zei , het ik jouw geld , jij beslist maar wij vinden het veel :)

:shocked: Ik wou echt dat ik dat had ...
Afgelopen o&n was bijna niet leuk meer door m'n ouders, in de avond mag k twee uur afsteken en dan tot 12 uur binnen zitten:angry: k mocht eigenlijk de hele ochtend niet afsteken (omdat m'n vader nog ging werken en hij is dierenarts dus dan zouden al die beestjes schrikken), dus om 12 uur 's middags ga ik meteen naar buiten afsteken want k kan natuurlijk niet wachten, moet ik nog 2 uur wachten voordat ik mag afsteken want ze willen nog even rust:angry:
En ik mocht geen foto's maken van m'n vuurwerk en maar heel weinig filmen, en op de 30ste gingen we weg, 1 dag voor oud en nieuw
om over het budget wat ik mag uitgeven maar niet te praten:sad:
M'n zus mag een zonnebril van 130 euro kopen en ik voor 40 euro vuurwerk
ze denken vast nog steeds dat dit iets is wat over een jaartje weer over is, maar ik hoop dat ze dit jaar begrijpen dat het echt mijn hobby is

Haha, ik kwam dit topic weer tegen, maar ik was vergeten dat ik hier gepost had. Wel leuk om het zo terug te lezen:D
In die 2 jaar is wel veel veranderd zeg. Ik was toen 13, nu dus 15. Vorig jaar had ik voor meer dan 300 euro bij verschillende winkels, en mijn ouders reden me er gewoon heen:)

Fireworkfreak, ik weet niet hoe oud je ben, maar je ouders zijn gewoon erg voorzichtig. Als je voor 40 euro vuurwerk heb, heb je zoiezo niet 12 uur de tijd om af te steken lijkt me, dan maak het toch niet uit dat je even moet wachten.
En een zonnebril en vuurwerk kan je niet vergelijken vind ik.

Gewoon even geduld hebben, mijn ouders waren eerst ook zo, ben nu 15 en het boeit hun eigenlijk niks meer wat ik doe :wink:
Kom tallemaal wel als je ouder ben.

Dit klopt dus helemaal, wel grappig. Mijn ouders laten me nu gewoon mijn gang gaan, ik mag zelf weten hoeveel ik uitgeef etc.
Had ik toen natuurlijk nooit gedacht, maar aan alle jonge gasten hier: het komt dus nog wel.
:bye:

Ja ach mijn vrouw vind het allemaal maar zonde maar ze laat me wel in m'n waarden.
Het vuurwerk moet ik kopen van m'n eigen geld en een deel van mijn overuren dus ze merkt er financeel weinig van.
Dit jaar vieren we voor het eerst oud en nieuw niet samen vrouw lief gaat met ons zoontje naar haar ouders en ik ga traditie getrouw naar mijn oude buurtje toe waar al m'n vrienden ook weer naar toe komen en mijn ouders wonen er ook nog.
oud en nieuw gaat er bij ons nogal ......gezellig aantoe dus het is ook beter dat ze lekker bij haar ouders zit.

Laatst bewerkt:

Cameo

Mijn vrouw stookt dan niet maar mijn dochter van 16 des te meer. Kopen doen we met z'n drieen en dus weet iedereen waar we mee bezig zijn. Oud en Nieuw is dan ook DE feestdag van het jaar. Mijn vrouw kijkt er graag naar. Ze is van huis uit ook gewent aan vuurwerk. Dat was een onderdeel wat er gewoon bij hoorde en nu nog steeds. Zorg ik wel voor.:)

Haha, wat een strenge ouder hier als ik dat zo lees.
Mijn moeder is echt super relext...ik heb niet voor weinig euries aan vuurwerk maar nooit hoor ik der gillen. En als ik het ergens moet ophalen wat stukje rijden is zou ze me er zo heen rijden, sinds kort heb ik me rijbewijs dus kan ik zelf overal heen race, dat scheelt weer. Maar ik hoor ze nooit gillen over te duur of te veel. Me vader is daar in tegen wel wat moeilijker over halen en brengen enzo maar als die niet hoeft te werken dan koopt hij ook leuke paketjes, dan vraagt die aan mij wat goed is en wat slecht haha.
Net als me familie rond oud en nieuw word ik dood gegooid met vragen van familie leden of ik nog leuk adresje weet. Of wat een mooie legale pot is voor x aantal eurotjes.
Het zit bij ons denk gewoon in de familie alleen opa en oma van me vaders kant die zijn er niet zo op het vuurwerk maar de rest komt altijd bij mijn vuurwerk kijken, dit jaar ga ik ergens anders heen iedereen zwaar teleur gesteld haha.

hey Cameo, zullen wij met elkaar trouwen? Kunnen we het hele jaar over vuurwerk kletsen en vieren we onze verjaardagen met vuurwerk op dezelfde dag.:) Ik hoor al dat ook jij een gouden vrouw hebt....
Afin, ik wacht je aanzoek wel af......kunnen we met grijze lontjes spelen....

Veel liefs, David.:D:D:D
Hahaha, zolang je maar niet aan mijn lontje komt :shocked: Hahahaha :D

Back
Bovenaan