Mijn ouders hebben niet echt een probleem met vuurwerk.
Ben altijd bang geweest voor vuurwerk door een ongeluk in de wijk en allerlei shockende films die op tv werden getoond.
Toen ik eenmaal 13 was begon ik vuurwerk van me broer af te steken die me vader betaalde we kregen namelijk 25 p.p. dus me broer had heel lang vuurwerk van 50 euro. XD
Ik stak wat rotjes, grondbloemen en fonteintjes af en dat was het voor dat jaar.
Op mijn 14de kregen we weer voor 25 euro aan vuurwerk wat we natuurlijk zelf mochten uitkiezen maar ik deed er al snel zelf geld bij omdat ik meer van het vuurwerk wou zien en wat de kracht.
( Ik denk dat op dat moment mijn verslaving tot stand is gekomen.)
Stak altijd overdag met mijn neefje af en had dus vooral klein vuurwerk en tassen vol.
Tussen mijn 15 en 19de had ik ineens helemaal geen zin meer om elke keer die sites af te gaan, folders in te duiken en zoveel geld eraan te besteden. ( Vond de playstation toen interessant en kreeg toen mijn eerste computer.)
Nu ga ik dit jaar weer vuurwerk kopen voor circa 300/400 euro en mijn ouders boeit het niet zo, ik ben erg volwassen vind ik zelf en dat weten mijn ouders ook, ik ga niet stunten en koop gewoon legaal vuurwerk, ik ben namelijk van het siervuurwerk en dat is goed genoeg.
Dit jaar vier ik het ook ergens dan dat ik normaal vier dus ze moeten beetje kennis met me maken wat voor bruut geweld ik mee genomen heb. ( Projecten komen er namelijk wel.)
Me ouders zeuren wel altijd dat het te veel is, ze willen nooit meer als 50 euro per jaar uitgeven maar daar trek ik nooit wat aan, als ik thuis kom met mijn vuurwerk weten ze wel hoelaat het is en dat ik me lekker heb laten gaan.
Heb het niet slecht gezien andere verhalen hier, heb ook niemand die zeurt in de buurt. Als dat dit jaar ook weer zo is moet ik afwachten. (A)