Mensen die tegen vuurwerk zijn

Leuk topic dit.
Is het in het algemeen niet zo dat het beter is dat je vriendin/vrouw zo weinig mogelijk van vuurwerk afweet? Anders komt ze er ook achter voor wat voor kapitalen aan vuurwerk wij aan onze hobby uitgeven!! :p

Leuk topic dit.
Is het in het algemeen niet zo dat het beter is dat je vriendin/vrouw zo weinig mogelijk van vuurwerk afweet? Anders komt ze er ook achter voor wat voor kapitalen aan vuurwerk wij aan onze hobby uitgeven!! :p

En dan? iedereen moet toch weten waar hij/zij z'n geld aan uitgeeft? als er mensen zijn die elk weekend naar de plaatselijke discotheek willen en zich voor 80 piek per avond lamzuipen moeten ze dat toch lekker zelf weten laat ons er dan een paar Silver Salute's voor kopen.

Een leuk topic Killerdome.
Ik wil opmerken dat zeuren door ouders en zeuren door je vriendin in mijn ogen verschillen van elkaar. Ik had namelijk bij mijn ouders thuis ook altijd woorden over mijn hobby. Ik gaf teveel uit en het was gevaarlijk, punt uit. Geen discussie mogelijk. En tja, om de vrede te bewaren bond ik dan wel weer in, om niet een oud en nieuw helemaal zonder te zitten.

Met mijn vrouw heb ik natuurlijk ook discussies over mijn hobby, ook over de kosten maar dan op een ander niveau. Zij heeft ook haar interesses en die kosten ook geld. Vooral de kerst is haar ding. En koopt zij vaak leuke dingen om het huis om te toveren tot haar kerstpaleisje. Zij heeft daarnaast ook de andere bekende en typisch vrouwelijke hobby, te weten shoppen. En dat kost ook allemaal geld, het hele jaar door. Dus met haar heb ik dan ook in een vroeg stadium van onze relatie een goede afspraak kunnen maken. Daar gaat het om, afspraken maken met elkaar. En dus moet het gewoon bespreekbaar zijn.

In deze zul je zelf ook moeten weten van jezelf wat je echt belangrijk vind. Als je vriendin jouw waardeert en respecteert samen met je hobby, is de basis tenminste solide en kun je er afspraken over maken. Als dat niet zo is, en misschien ook nooit zal worden, tja dan zit je in een lastige kwestie. Niemand die je dan eigenlijk het kant-en-klare antwoord kan geven wat je moet doen. Het enigste wat ik dan alleen nog maar kan adviseren is dat je het bespreekbaar maakt en houd met haar...

Tegenwoordig gaat mijn vrouw regelmatig gezellig met mij mee naar shows, en combineren wij ook wel eens een show samen met een weekend shoppen. Dan hebben we samen een leuk weekend in binnen- of buitenland, en hebben we beiden onze genoegdoening. Dat geeft ook wel begrip voor mijn hobby meestal. Zelf aansteken van het vuurwerk zal ze niet snel doen, maar ze helpt mij wel met het klaarzetten. Ook met het opruimen naderhand of de volgende morgen ondersteund ze mij wel met een hapje en een drankje. En ik had het al eens in een ander topic gezet, maar wij sparen gewoon samen het gehele jaar door. Die spaarpot delen we dan gewoon in december, en kan zij het aankomende jaar weer lekker shoppen en ik mijn bestellingen doen voor oudjaar. Wij hebben dan ook geen geheimen over bedragen. Ieder doet gewoon zijn ding met het verdeelde bedrag. Zij blij, ik blij :)

Laatst bewerkt:
Jullie boffen zeker. Een vrouwtje die het accepteert is ok!

Dáárom mis ik mijn ex zo. Het was wel een heks, maar ze genoot wel van de knallen!

Ik ben jaloers op jullie!

Zeker Marco. Er is dus echt wel hoop voor single en vriendin of misschien wel vriend zoekende vuurwerk liefhebbers. Ze bestaan, zoekt en gij zult vinden :) Tenminste, als je niet continue met je neus tussen de talrijke vuurwerkfolders verstopt zit... :p

das nie echt goed zonder toestemming, straks vertrouwen ze je niet meer

Ik heb het me ma verteld, Ze vond het geldverspilling, maar ik antwoordde haar dat ik dit maar 1x per jaar kan doen.
Ze twijfelde wat en zij dat het toch mijn geld was.
Gelukkig :D

:bye:

nu even serieus houd je gewoon stil over de prijs tegen je vriendin ik heb zelf een makkelijke vriendin en die vind vuurwerk leuk en ze is er zelf (bijna) gek op
ze in noch net geen echte vuur werk fan

Mooi is dat, eerst een vage reactie op een forum waar dit absoluut niet thuis hoort. En vervolgens het 'advies' om gewoon tegen je vriendin/vrouw te liegen!

Nee, zo doe je dat niet. Je maakt afspraken. Ik heb gewoon een budget met mijn vriendin afgesproken. Doe ik al jaren. Ga ik meestal wel wat overheen, maar niet veel. En zij weet ook dat ik me dan niet kan inhouden de 31e in de winkel. Maar zelf wil zij ook altijd wel wat vuurwerk kopen. Wil ze dan ook zeker wel zelf aansteken!
Nee, gewoon eerlijk zijn. En bedenk je dat ze eigenlijk ook wel eens gelijk hebben, dat je letterlijk behoorlijk wat de lucht in schiet. En dat het soms genoeg is. Ik wil genieten van wat ik heb. En dat doe je niet minder als je je aan een bedrag houdt wat reëel is.

Zo is dat Looney. Van liegen komt uiteindelijk altijd ellende (kwestie van tijd). Ik hou daar ook niet van en zou ook behoorlijk boos worden als mijn vrouw tegen mij zou liegen. Zo zijn we letterlijk niet getrouwd.

Een hobby moet je ook een beetje gegund worden, vind ik. Of dat nu met modelvliegtuigen, sportvissen of met vuurwerk is, maakt voor het verhaal niet uit. Een hobby of "activiteit" kost altijd tijd en geld. Becijfer maar eens wat het wekelijks bezoeken van de kroeg je kost. Of lid zijn van een sportclub, of een bowlingclub, etc ... Op jaarbasis kom je op best grote bedragen uit, die uitgesplitst naar maanden weer mee kunnen vallen. Men noemt dit wel eens "de magie van de grote cijfers".

Mijn vrouw weet precies wat er met oudjaar gebeurt en maakt geen enkel probleem van de kosten. Ze weet dat ik het met gezond verstand budgetteer (zelfs de impulsaankopen) en dat ik er intens van geniet. Na een jaar hard werken is mij dit feestje dan gewoon gegund en zo hoort het ook, vind ik.

Nu snap ik overigens wel dat het niet binnen elke relatie direct klikt op dit punt. Ik heb in het verleden ook wel eens woorden gehad met mijn vrouw. En dan ben je wel eens pissig of boos, maar uiteindelijk kom je daar dan toch weer uit, door eerlijk te blijven en te overleggen. Soms moet je compromissen sluiten, maar dat is wel vaker met een relatie.

Cameo

Helemaal mee eens Cameo. En van dat in het begin ken ik ook. 5á6 jaar geleden schrok mijn vriendin zich het ongeluk met oud en nieuw. Wat is dat allemaal !!??
Stond voor bijna een half jaar salaris aan vuurwerk. Tja, zoveel verdien je nog niet als 16 jarige haha.
Dat was wel even schrikken en ik begreep achteraf best dat ze was geschrokken en een beetje boos was. Sindsdien altijd netjes overlegd en zij heeft haar dingen en ik de mijne. Zeker wanneer je samenwoont is dit echt belangrijk. Soms kan iets ook gewoon niet..

Mijn vriendin vind het te gek! :bonk:

Ze heeft zelfs eisen qua welke potten en pijlen ze wilt. Vaak legt ze er nog zo 150 euro bij zodat ik kan kopen wat ZIJ erbij wilt! En vaak vind ze de kleine dingen zoals romeinse kaarsen enz nog het leukst. Ze gaat ook mee met ophalen en in de avond en overdag doet ze gewoon mee. Het is echt een onwijs meisje meisje, maar als het om vuurwerk gaat best wel een bikkel! :D Ik vind het allemaal prachtig en super natuurlijk. Zelfs met lijstjes maken en filmpjes bekijken zit ze er gerust uren naast. En ze steekt makkelijk wat pijlen en potten af en ze weet precies wat ze wilt.

Ik ben hier natuurlijk erg blij mee! :bye:

De mooiste en leukste meisjes komen inderdaad uit Den Haag hé! Kijk dat moeten wij zien initiatief nemers niet zeurende vrouwen daar is de wereld jong mee. Ook alben ik jong je ontmoet ze dagelijks!

De mooiste en leukste meisjes komen inderdaad uit Den Haag hé! Kijk dat moeten wij zien initiatief nemers niet zeurende vrouwen daar is de wereld jong mee. Ook alben ik jong je ontmoet ze dagelijks!

Mn ex kwam ook uit Den Haag dus ik kan beamen dat daar toffe vrouwtjes vandaan kunnen komen. Gisteren bij de demo in Rijswijk ook zat leuke vrouwtjes rond zien lopen

Hahaha grappig topic. Ik zag dat ouders topic wel, maar die hebben er al tijdje niks meer over te vertellen.

Mijn vrouw/vriendin vindt het allemaal prima. En hoeveel het kost? Ze vindt het best. Wel zonde natuurlijk, want "daar kan je zo'n mooie tas(sen) van kopen", je kent het wel. Maar ze weet ook dat ik me toch niet laat tegen houden. Ze kent me al langer dan vandaag. Als ik maar zorg dat er wat moois tussen zit waarbij zij Oh Ah en Oeh kan roepen. Dat beloof ik haar altijd als toetje:p.

Als we, wanneer dan ook, om welke reden dan ook, richting België rijden dan kijkt ze al vragend aan of we ook nog tussenstop moeten maken toevallig. Mijn zoon zit dan al heftig Ja te knikken!

M'n vrouw heeft het inmiddels al steeds lastiger, want zoals wellicht al duidelijk; mijn jongen is inmiddels ook al bezig kruitvingers te ontwikkelen. Voorzichtig, maar vastberaden.

Ach, een nieuwe taak is ook al weggelegd voor haar: mijn dochtertje bijstaan tijdens het knalgeweld. Mijn 5 jarige prinsesje is niet weg van al die herrie. Maar ook daar gloort enige hoop. De eerste sterretjes heeft ze vorige week al afgestoken met haar broer. Dat gaat dus ook wel goed komen!

Ze is nog maar vijf, maar dit wordt de vriendin van de toekomst!!

Mijn vriendin doet er niet al te moeilijk over, zie ook geen reden waarom zou dat zou kunnen/mocht doen.

Wel onderschat ze het een beetje, ze vroeg laatst nog:"wil je bij mijn opa en oma mee oudjaar vieren?" ik zei:"nee want ik wil thuis dan heb ik de ruimte om te stoken." Waar mijn vriendin antwoorde:"maar bij opa en oma kan je vuurwerk van het balkon in de tuin gooien."

Ze denk waarschijnlijk dus echt dat het bij rotjes blijft, maar ze moest een weten haha! :p

Zelf vind ze het wel leuk, maar of die mening zo blijft als ze later met mij oud en nieuw moet vieren, dat weet ik niet.

Haha tja ik heb het zelfde mijn vriendin zegt elk jaar je mag vuurwerk kopen als je maar genoeg geld overhoud om op vakantie te gaan! En ze vraag ook altijd of dat ik een x bij hun oud en nieuwe kom vieren maar ik heb gewoon de ruimte bij mij thuis en dat is ideaal.

ik kreeg vroeger ook altijd maar 25 euro om vuurwerk aan te besteden maar sinds ik ouder ben geworden heb ik ook wat meer passie voor het egt werk gekregen zoals potten etc dus doe ik er zelf ook geld bij en mijn pa vind potten helemaal geweldig dus en helemaal als ik ze betaal :P

ik ben al tevreden met wat grondvuurwerk dus meestal geef ik €30,00 uit en dat vinden m'n ouders wel goed:)

Ik heb ook gelukkig hele relaxte ouders, ik koop vanaf mijn 9e al vuurwerk, en dit jaar heb ik een budget van 350 euro :D

ik steek ook al vuurwerk af vanaf me 8ste, toen kreeg ik meestal 20 euro van me ouders, toen ik 14 was had ik een folderwijk en spaarde ik kon toen rond 50 euro en kon 70 besteden. toen ik 16 was kreeg ik niks meer van me ouders maar toen werkte ik
veel, vanaf dat jaar zeg ik altijd maar de helft van wat ik besteed tegen me ouders. geef nu ongeveer 1000 euro uit maar ik werk fulltime en ik leg elke maand wat weg voor O&N maar me ouders blijven zeuren dat het te veel geld is.

Back
Bovenaan