Mensen die tegen vuurwerk zijn

Als me moeder het bedrag hoort wat ik uitgeef zeg ze dit: zonde kan je beter aan mij geven. Dan denk ik, rot toch op en snel 1x per jaar onze dag als vuurwerkfreak besteed je nou eenmaal veel, ik heb vorig jaar over de 350 gehaald. Begon ze toch te zeiken toen ze mijn bestellijst zag. Ongeloofijk en mijn zin daarop is: mijn geld mijn zorg.
Dat is toch waar of niet? Echt heb nu al over de 150 gehaald je weet wel waar .

Dus maar ja het is altijd zo bij mij geweest. Eerst begon het met 25, toen 50, toen 100, toen 150 ja en toen 350 dus. En daar ga ik dit jaar weer overheen.

Altijd om 12 uur 's nachts op oud en nieuw ik heb toch zo veel over. Hoe kan dat? Ik maak dan een vuur en erin met dat spul. Ik gooi het liever in het vuur dan dat me moeder erachter komt want dan maakt ze het nat en gooit ze het weg. Me pa is er gewoon cool over hij zegt: ach heb ik ook vroeger gedaan, dus ga je gang maar. Kan je niet tegen houden. Waarom kan me moeder niet zo reageren?

Nou dit is mijn verhaal hierover gr avm

Laatst bewerkt door een moderator:
als me moeder het bedrag hoor wat ik uit geef zeg ze dit zonde kan je beter aan mij geven en dan denk ik rot toch op en snel 1x per jaar onze dag als vuurwerkfreak besteed je nauw emaal veel ik heb vlede jaar over de 350 gehaald begong ze toch te zeiken toen ze me bestel lijst zag ongeloofijk en mijn zin daar op is mijn geld mijn zorg dat is toch waar of niet echt heb nu al over de 150 gehaald je weet wel waar
dus maar ja het is altijd dat bij mijn geweest eerst begong het met 25 toen 50 toen 100 toen 150 ja en toen 350 dus en daar ga ik dit jaar weer over heen en altijd om 12 uur snacht op oud en nieuw ik heb toch zo veel over hoe kan dat maak ik een vuur en er in met dat spul ik gooi het liever in het vuur dan dat me moeder er achter komt want dan maakt ze het nat en gooi ze het weg me pa is er gewoon cool over hij zegt ach heb ik ok vroeger gedaan dus ga je gang maar kan je niet tege houden waarom kan me moeder niet zo reageren echte nauw dat is mijn verhaal er over gr avm

Zou je niet even de moeite nemen om met leestekens te typen, zo is het bijna niet telezen.:wink:

Geeft helemaal niet hoor, maar spelfouten kun je er altijd uithalen. Verder misschien een tip: tik het stukje eerst even in word, laat het dan even staan en ees het nog eens een keertje door. Vaak vallen de gekke zinnen e.d. dan wel opeens op. Het het stukje iets leesbaarder gemaakt voor je :wink:

aart van maren,

Als je zoveel over hebt...
Is het dan niet slimmer om gewoon beter te kopen? ( meer geselecteerd? ) in plaats van lukraak kopen.
Met 350 euro kan je veel kopen maar je kan beter 5 potten minder kopen en dan die andere groter.
Over hebben vind ik zonde.

@AVM,

Wat een probleem bij jou zou kunnen zijn is dat je te lang wacht met "stoken". Dat je te veel wild bewaren voor 's avonds/'s nachts. Dit heb ik vroeger ook gehad, probeer gewoon de hele dag te genieten en rond de schemering kun je gerust met de eerste sierpotjes beginnen:) Dan hoef je niet veel over te houden. Stook niet omdat je het kwijt moet, stook om te genieten!:)

oke ik heb ze allemaal gelezen bassie 1978 ok ik zal het proberen dus bedankt voor de tip van het schrijven

myrte ik heb altijd wel dat ik veel over houw maar het meer dat kleine spul de sier potten en cakes/vuurpijlen zijn altijd op zelf de matten die ik dit jaar nog meer van ga hallen dus ja ok 1 vuilniszak half vol gaat meestal op het vuur dus niet zo erg maar toch (vuiliszak zit in nitraten/vlinders/babypijlen ect)

dsnl ok zal ik wel doen dan maar ik steek nooit echt sierpotjes af meer cake's en zo maar zal het doen bedankt voor de tip en ik ga zeker weer lol maken met oud en nieuw bedankt

lol wat hebben jullie een PIEP moeders :P

ik koop maar voor rond de 30-50 euro niet veel als ik sommigen hier zie maar genoeg voor mij. me moeder zegt: marc this toch weer een spel zou je het wel doen voor zoveel geld, ja mam o oke dan gaan we naar de winkel:D

die van mij doet niet moeilijk zo lang ik het meer veilig afsteek etc

@AVM,

Wat een probleem bij jou zou kunnen zijn is dat je te lang wacht met "stoken". Dat je te veel wild bewaren voor 's avonds/'s nachts. Dit heb ik vroeger ook gehad, probeer gewoon de hele dag te genieten en rond de schemering kun je gerust met de eerste sierpotjes beginnen:) Dan hoef je niet veel over te houden. Stook niet omdat je het kwijt moet, stook om te genieten!:)

deze tip is zeer bruikbaar,
ik ken het probleem, ik ken de oplossing, en toch doe ik het zelf stiekem ook.

overdag loop ik eigenlijk alleen met rotjes, babypijlen, grondtollen, wat romeinse kaarsen, een enkel matje en 3 pakjes budget-mortiertjes.
en dat terwijl en voor 's avonds meestal nog 3 pakjes budget- en 4 pakjes sier-mortiertjes liggen... in verhouding meer mortiertjes voor minder tijd en dat wordt vaak stoken 'omdat het op moet'.

tuurlijk, sier is overdag zonde, maar neem lekker veel klein spul mee en stook tot het op is...
de hele dag rotjes is saai en eentonig, dus zorg voor wat variatie. dit kan simpel met romeinsekaarsen, grondtollen e.d., maar een paar pakjes goedkope mortiertjes, een pak The Bag pijlen en een fontijnenpakketje van 5 of 10 euro kunnen een hoop lol bezorgen, ook overdag.

's avonds stook je meestal (ik iig wel) vooral fontijntjes en mortiertjes, gecombineerd met de restjes van overdag. gooi hier af en toe een paar betaalbare mooie sierpijlen en budget cakes tussendoor.
zo houd je niets groots over, en stook je hele dag gevarieerd en leuk :wink:

mijn ouders zijn erg chill daarin
zolang ik het maar in de perken houd is het goed
en die perken zijn erg ruim ,
zijn zelfs gewoon meegeweest naar belgie ,
betalen mee aan het vuurwerk lenen mij geld voor vuurwerk

ik ben er zeer tevreden over :D
gr roel

ik heb eigenlijk nooit echt problemen met m'n ouders over vuurwerk. mijn moeder vind het vaak wel zonde maar m'n pa vind het zelf gewoon te leuk om een jaar niets of weinig te kopen. dus ik heb eigenlijk nooit echt problemen met mijn ouders!

mijn ouders zijn ook wel relaxed ze willen het liever niet maar houden me ook niet tegen, ik kan alles kopen zoals zinks shells cobras enzo als het maar niet in huis ligt, en mn moeder betaalt mee aan legaal vuurwerk dat doet ze om mij te stimuleren legaal vuurwerk te kopen in plaats van illegaal.

Heb gisteren even geregeld met mn ouders dat ik zoveel mag kopen als ik wil, maar dat ik niks van me bankrekening mag halen: Sparen dus. Heb al 35 euro, en heb berekend dat, als ik elke week iets apart leg, op 29 december 255 euro heb :D. Toch een aardig bedrag voor iemand van 15 toch ? Wordt alleen wel moeilijk om te sparen dus moet nog kijken of het feest doorgaat

Ik heb geen idee of mijn ouders dit jaar gaan zeuren over vuurwerk.
Ik mag nauwelijks wat uitgeven. Hooguit 30 euro. Maar veel meer heb k denk ik ook niet nodig. Gewoon een pijlenpakket wat fontijnen en klein knalvuurwerk.

Die 30 euro zit wel goed, in november krijg ik mijn rapport en ik werk erg hard voor school (A) dus daar krijg ik meestal nog wel een tientje voor en met geluk iets meer. Jullie raden we waar dat aan uitgegeven gaat worden (A)(ben 14 trouwens)

Greetz

@AVM,

haha komt mij ook wel bekend voor :p maar als het mee zit heb ik dit jaar rond de 40 potten haha dus ook wel wat voor in de avond voor 00:00 uur :p maar ik had vorig jaar al moeite met 1 gratis pot afsteken in de voor avond, uiteindelijk makkelijk 5 kunnen doen want we stonden tot 02:00 te stoken met potten (van 4 personen).

verder zijn mijn ouders niet zo moeilijk zolang ze niet horen wat het heeft gekost. ze vinden het maar zonde van me geld en zeggen dat ik het beter aan wat anders uit kan geven ... als je dan vraagt zoals aan wat dan? dan weten ze niks :bonk:

haha komt mij ook wel bekend voor :p maar als het mee zit heb ik dit jaar rond de 40 potten haha dus ook wel wat voor in de avond voor 00:00 uur :p maar ik had vorig jaar al moeite met 1 gratis pot afsteken in de voor avond, uiteindelijk makkelijk 5 kunnen doen want we stonden tot 02:00 te stoken met potten (van 4 personen).

verder zijn mijn ouders niet zo moeilijk zolang ze niet horen wat het heeft gekost. ze vinden het maar zonde van me geld en zeggen dat ik het beter aan wat anders uit kan geven ... als je dan vraagt zoals aan wat dan? dan weten ze niks :bonk:

Dit: ''kan je niet beter kleren kopen?'' , '' heb ik al''
''sparen?'' ,''ben nog jong''.

Toen ik 7 jaar werd liep ik de straten al af te zoeken naar vuurwerk resten! Blindgangers die niet waren afgegaan. Toen ik 8 werd hadden mijn broertjes nog een kinderpakket met sterretjes, knalerwten, enzv.. Toen ik 9 werd wilde ik echt vuurwerk gaan kopen met mijn ouders dit mocht ook. 25 euro was toen de max..

Alleen rotjes die kon ik vergeten! nadat oud en nieuw voorbij was vond ik rotjes en stak die af ik zei zie je wel mam! Ik kan het wel veilig. Mijn moeder bedacht zich en zij: Oké volgendjaar mag jij rotjes en zo. Ik helemaal blij...

Sinsdien ik 12 werd altijd speuren op internet voor folders! ik kon niet wachten totdat het weer zover was, Ik ben nu 15 maar mag van mn ouders niet meer dan 50.00Halen. (Vorigjaar was dat 40 dat is de max, maar heb toen korting gekregen van mn dealer) ik Besteed ditjaar 55/60 euro aan vuurwerk krijg maar 25.- van mn ouders en moet de rest zelf betalen tot een max van 50.00! Ik heb zelf veel meer geld contant gespaard maar mag dat niet besteden ondanks ik een baantje heb.

Volgendjaar februari word ik 16 en ga ik zelf voor 250/300 euro vuurwerk kopen stiekem : hopen dat ze daar niet achter gaan komen. en dan maar ff een smoesjeverzinnen. //COUNTDOWN: 65 DAGEN!\\

Mijn ouders vinden het allemaal wel prima, woon nu 3 jaar op mezelf en koop zoveel als ik wil (de max is dit jaar 500 euro, zijn ook nog andere leuke dingen dan vuurwerk).

Ze vinden het wel zonder als ze hier zijn met oud & nieuw, en dan dozen vol zien staan.. 'Wat heeft dat wel niet gekost!!'. :P

Haha, het wordt alleen maar mooier hier.
Ik zit op de pc, vraagt mijn vader: Jongen, wat doe je?
Ik zeg: vuurwerk kijken
Pa: wil je dit jaar weer vuurwerk?
Ik: Ja natuurlijk
Pa: Hmm, misschien dat ik dit jaar ook nog vuurwerk koop, k ben benieuwd.(heeft zelf nooit meer dan sterretjes aangehad)

Zojuist ook met vriend afgesproken dat ik oud en nieuw overdag bij hem door ga brengen. Ik denk dat ik een gezellige jaarswisseling gaat worden, zoals altijd

Back
Bovenaan