Mensen die tegen vuurwerk zijn

Mijn moeder vindt alles goed bijna alles het om vuurwerk gaat(niet zwaarder dan be spul) Gaat ook lekker gezellig mee naar belgie waar de verkopers haar wel gerust stellen en adviezen geven welke knallers heel hard gaan etc.:D
Vader is helemaal gek van vuurwerk maarwil het niet toegeven en laat het niet zien maar haalde vroeger ook in belgie volgensmij maar die denkt daarom nog dat ze daar lawinepijlen etc verkopen daarom heeft hij het liever niet.
voorderest vorig jaar voor 150met 12
dit jaar ongeveer 280 met13:)

Wie heeft niet zulke ouders die klagen;
- Je geeft teveel uit
- Teveel klein rommel
- Je bent niet veilig ermee

Mijn moeder vind het abnormaal als ik voor 100e euro's vuurwerk ga halen..
Al gebeurd dit wel bijna elk jaar ( 300/400. sind 2 jaar nu )
Mijn vader vind hem allemaal wel goed, het is dat ik niet meer thuis stook, ga nu altijd met vrienden de buurt in en kijken of we nog andere tegen komen etc. etc.

Mijn vader vind de harde knallen en grote effecten maar prachtig en kan de'r geen genoeg van krijgen, hem hoor ik nooit zeuren, alleen dat als ik uitgeef, geen klein rommel moet gaan kopen omdat die na al die jaren nu die knalletjes wel zat is. Ergens ben ik het wel hem eens, had vorig kaar een karton ( 12 sloffen ) gekocht en ben er echt 31e smorgens mee begonnen en heb gewoon tot 02:00 staan stoken, toen maar besloten om het in een doos te gooien en wat kruit overheen en gaan. Daar ben ik ook wel meerendeels op uitgekeken nu.

& voor de meeste die zeggen dat ze maar 25-50 euro mogen, het wilt echt niet zeggen dat je met dat geld geen super leuke dag kan hebben hoor !

Zolang jij je ermee vermaakt en goed vind moet je gewoon tevreden zijn, je kan altijd met je ouders over praten dat als je iets meer wilt uitgeven je bijvoorbeeld afspreekt om een grote cake erbij haalt, of met je ouders een dealtje sluiten dat hun nog iets extra's bij leggen natuurlijk

mijn ouders (zucht) zeggen als ik voor meer dan €100 haal dat ik gek ben. en me ma maak het al helemaal bond ( ze zegt dat ze me baantje weg geeft)
achja ben overdag niet thuis dus word bij de plaatselijke dealer ff wat bij halen

Opzich zijn mijn ouders hier redelijk rustig in.
Ik mag alle producten die ik evt. wil als ik het maar binnen de perken houd.

Zelf sponsoren mijn ouders mij dit jaar voor 50,- , de rest mag ik zelf weten.
Ik denk dat ik zelf niet veel verder dan 100-150.- ga komen omdat ik dit jaar veel meer wil gaan kijken naar anderen.

Maar mijn pa zelf vind vuurwerk ook erg leuk, dus sinds mijn 8e steek ik wel dingetjes af. (daarvoor sterretjes, knalerwten en morning glory's)

opzich is mijn ma en pa daar chill mee want ik mag gwn naar belgië . mijn vind pa vuurwerk ook wel leuk geeft ongeveer 80 euro uit .

Mijn ouders hebben eigenlijk nooit problemen met mij over vuurwerk, zolang het maar legaal is, ik het veilig afsteek en niet al te veel uitgeef.

ik heb hier denk ik wel de chilste ouders loop al vanaf negen jaar buiten rond met me kleine dingetjes en meestal voor 120 euro vuurwerk ofzo (ook snachts) en ik heb me pa dit jaar overgehaalt om naar belgie te rijden :D

ps ik ben 14

Ze kunnen beter in Nederland blijven, heb je net zo'n mooi spul, vooral betreft sier:D
Voor de matten en pijlen ben je wel beter in België, maar je ouders zijn inderdaad handig betreft vuurwerk.

Mijn ouders hebben dit jaar besloten me op een andere manier tegen te zitten duidelijk. Hele familie haat vuurwerk, op me zusje na, dus dat schiet ook niet op. Ze hebben dus dit jaar besloten me niet buiten Gouda te brengen, zelfs met de kortingen die kunnen oplopen als gekken. Geen geld voor de OV, nog iemand om mee te gaan. Dus, in Gouda moet ik alles bestellen. Ergste is: GEEN EEN WINKEL verkoopt Marijn/Zena of heeft zo'n geweldige korting/actie als bijvoorbeeld 123vuurwerk. Echt URG:@ Weet eigenlijk niet op wie ik t meest boos moet zijn xD

Mijn ouders hebben dit jaar besloten me op een andere manier tegen te zitten duidelijk. Hele familie haat vuurwerk, op me zusje na, dus dat schiet ook niet op. Ze hebben dus dit jaar besloten me niet buiten Gouda te brengen, zelfs met de kortingen die kunnen oplopen als gekken. Geen geld voor de OV, nog iemand om mee te gaan. Dus, in Gouda moet ik alles bestellen. Ergste is: GEEN EEN WINKEL verkoopt Marijn/Zena of heeft zo'n geweldige korting/actie als bijvoorbeeld 123vuurwerk. Echt URG:@ Weet eigenlijk niet op wie ik t meest boos moet zijn xD

Helaas heb ik geen plaats meer in de auto. Heb namelijk zoveel dat ik nu al twijfel of het gaat passen. m'n vader had het er wel over dat hij misschien een aanhanger zou meenemen, echter schat ik deze kans klein in.
Mocht dit echter wel gebeuren dan zou je met mij mee kunnen. Ik ga namelijk naar 123vuurwerk en naar steenbergen. Je zal dus wel mee moeten naar steenbergen dan:p.

En ook ik ben zo begonnen vroeger.
Ik mocht toen voor het eerst 25, later 30 en vervolgens 50 gulden uitzoeken.

Zodra het krantje kwam gelijk avonden uitzoeken en bekijken ,als het kon,
Eerst op het kladje , gelijk de korting er bijgerekend, dus mocht ietsje meer bestellen vanwege 10 % korting en na 3 of 4 x te hebben nagerekend krantje definitief ingevuld en bij de winkel gebracht.
Toen het zo ver was stond ik ook de hele dag en nacht te knallen vond het prachtig!Overigens was ik toen al een jaar of 15, ben vrij laat begonnen met de liefde voor vuurwerk!:)
Qua ouders waren die van mij niet zo streng, mijn moeder moest er niks van hebben, en mijn pa vond het wel oke,alleen geen illegaal en voor alleen een bepaald bedrag......

Nu woon ik op mijzelf, nooit geen gezeur ed. van ouders en zelf uitmaken hoeveel je uitgeeft. Dat was vorig jaar zo'n slordige €350 .... valt wel mee. Dit jaar zal het ook zo iets zijn.:):bye:

Helaas heb ik geen plaats meer in de auto. Heb namelijk zoveel dat ik nu al twijfel of het gaat passen. m'n vader had het er wel over dat hij misschien een aanhanger zou meenemen, echter schat ik deze kans klein in.
Mocht dit echter wel gebeuren dan zou je met mij mee kunnen. Ik ga namelijk naar 123vuurwerk en naar steenbergen. Je zal dus wel mee moeten naar steenbergen dan:p.

Zal wel erg leuk zijn als ik mee zou kunnen. Agh. Bedankt:)

Een nadeel though, ik kan ondertussen helaas niet meer t budget halen wat Lopik eiste. Dus dat is sowieso al jammer.

Maar 5 december (langer kank t niet volhouden) ben ik van plan deel 2 van me budget te besteden en pas op 18 december deel 3, laatste is Goudvuur. Blijft er nog meer dan genoeg over voor Steenbergen (als je over Vuurwerkland praat). Zou zelfs al meegaan al is t alleen maar omdat ik een product van Zena/Marijn wil kopen xD Want op 31-12 heb ik me loon wel binnen voor die maand, dus kaboem 150 euro:P

Herdervriend, vorig jaar ook al zo'n gezur met je ouders is het misschien een idee om ze een Prozacje te geven?:p Trouwens er zijn genoeg producten met het niveau van Marijn alleen hebben ze een meer commerciële naam.

Herdervriend, vorig jaar ook al zo'n gezur met je ouders is het misschien een idee om ze een Prozacje te geven?:p Trouwens er zijn genoeg producten met het niveau van Marijn alleen hebben ze een meer commerciële naam.

Hihi:) Zal een idee zijn xD Ouders, altijd weer t zelfde gezeik xD

Jammer dat ze vuurwerk haten... mijn ouders en buren vinden het prachtig.... dit jaar gaan ze gezamelijk 100 euro inleggen voor op mijn budget aangezien ik de enige ben in dit kleine straatje die vuurwerk koopt.

Hier is het aardig chill!
Ma moet er niks van mar gunt me het plezier zolang ik mijn school serieus blijf doen.
Mijn vader is net zo gek als mij,hij verdubbelt mijn budget en dan is het ook gezellig samen stoken na 12 uur.

bij de jongeren onder ons snap ik wel dat je ouders zeuren, zij zijn de gene die jou moeten leren met geld om te gaan ten slotte(en ze willen natuurlijk ook dat er niks ergs gebeurt).

Vanaf een leefdtijd of 17/18 vind ik persoonlijk dat je die keuze wel zelf kan maken, kan me alleen wel voorstellen dat je ouders geen illegaal vuurwerk in huis willen ivm de verzekering. zolang het je eigen geld is en je niet in de schuld zit althans.

Mijn ouders doen er in ieder geval nooit moeilijk over, een aantal jaartjes geleden is het begonnen en het word als maar erger. krijg wel eens een kleine opmerking over het bedrag maar uiteindelijk weten ze nooit het totaalbedrag, ze weten dat ik er voor werk en de rest van het jaar ook spaar voor belangrijke dingen!

Back
Bovenaan