Max. 10kg vuurwerk per persoon?

Idd dat ian bruto dus met een paar cake zit je er al aan. Daarom wordt in het nieuwe besluit dit ook aangepast naar 25 kilo.

Maar deze regel wordt dus wel totaal doorgevoerd voor de verkoopdagen van 2010?..

Dit scheelt voor ons winkeliers maar ook voor ons als freaks zeer veel.
In de winkel hoeven we nu dus niet meer constant liggen zeuren over 2x lopen.. etc. ideaal dus:)

20 500 gram cakes en je zit eraan, denk dat ik in totaal wel veel meer dan 10KG had.

Ja inderdaad, 20 x 500 is inderdaad al 10 kg :rolleyes:, ik heb een klein reken foutje gemaakt, ik had toen ik dit plaatste een heel ander beeld voor ogen.

Maar deze regel wordt dus wel totaal doorgevoerd voor de verkoopdagen van 2010?..
...

Dit is nog steeds niet duidelijk. Volgens de branchevereniging is dit er inderdaad door, maar uit andere bronnen (zie ook een ander topic op VWC "Vuurwerk in de tweede kamer") is dit doorgeschoven naar het moment waarop de CE certificering compleet is. In de tussentijd zal een groter gewicht dat 10kg, echter "binnen redelijke grenzen", worden gedoogd.

Cameo

10kg opschroeven naar 25kg is hier van harte welkom,
een gedoogbeleid waarschijnlijk voor komende verkoopdagen, iets waar ik afgelopen jaar ook mee te maken heb gekregen (parkeerbon, terwijl de auto duidelijk stampvol vuurwerk lag...)

neem gewoon een vriend mee die zn vuurwerk al heeft

en als ze zeggen je zit over de 10 kg zeg je

maar dit is voor ons 2en ;)

dan kan het wel tog ?

neem gewoon een vriend mee die zn vuurwerk al heeft

en als ze zeggen je zit over de 10 kg zeg je

maar dit is voor ons 2en ;)

dan kan het wel tog ?

tuurlijk,
het kans zelfs nog 'leuker':
10kg halen,in de auto leggen en terug lopen voor de volgende 10kg :D
zo kan je doorgaan totdat de auto vol ligt

Is er iemand van jullie zoiezo weleens aangesproken op de hoeveelheid vuurwerk die hij in de auto had? Naar mijn gevoel wordt hier helemaal niet zo streng opgelet. Er is nog nooit tegen mij gezegd (door een agent of een winkelier) dat ik teveel vuurwerk zou hebben. En ik heb ook nog nooit meegemaakt dat iemand anders in de winkel is aangesproken hierop, terwijl ik toch mensen behoorlijk heb zien sjouwen met dozen vol vuurwerk.

Ja afgelopen jaar is dit mij verteld door de verkoper toen ik mijn bestelling deed, hij zei; ''Houd je wel rekening ermee dat met meerdere personen moet komen of meerdere keren op en neer moet rijden tenzij je de gok wil nemen om gepakt te worden maar dan moet je wel meerdere keren naar de auto lopen.''
Er word dus wel degelijk op gelet.

met het ophalen van vuurwerk wel 1x meegemaakt dat 15kg in 2x moest,
maar nog nooit meegemaakt dat we een boete kregen voor teveel vuurwerk in de auto.

zoals hierboven al eens gepost:
foutparkeren met een auto vol vuurwerk (ong. 30/35kg), wel een parkeerbon, maar verder niets:wink:

nou ik denk dat ik ook dik bij de 25kilo zit maar ik haal het met 3 personen op nog nooit problemen gehad :p

ik snap er nog steeds niks van
me pa ging vorig jaar ons vuurwerk ophalen en kwam met 22kg thuis
hij liep (wel met hulp van iemand die daar werkte) zo mee naar huis
hoe kan dit

Dat heb je goed gelezen, het gaat inderdaad naar 25 kg verhoogd worden, maar dat is pas in 2011 (zoals het er nu naar uit ziet). Dus dit jaar nog steeds max, 10 kg volgens de wetgeving!

Vanaf 2011 mag een verkooppunt 25 kg per persoon (Per Keer) uitgeven.
]Dus ook al koop je 10 keer wat,
het verkooppunt mag je maximaal 25 kg bruto meegeven.
Ook veranderen vanaf 2011 de opslagvoorwaarden voor de verkooppunten in positieve zin.
Maar dat is voor jullie niet van belang.
Wat het thuishouden van vuurwerk betreft, stel je hebt 4 broers die volgend jaar ook 25 kg halen en jij ook en je viert oud en nieuw samen dan heb je dus in totaal 5x 25 kg = 125 kg thuis liggen. Wettelijk gezien moet je dan een opslag hebben.
Aangezien dit niet haalbaar is , gedoogd men het op de laatste 3 dagen van het jaar dat er vuurwerk in huis ligt. Voor diegene die zegt ja, maar, . . . .het volgende,
de wet is hier niet echt duidelijk over, vandaar het gedogen.
Let wel op dat een gedoogregel voor de rechtbank anders kan uipakken dan je denk als je er mee geconfroteerd wordt.
Ook het hele jaar thuis hebben van vuurwerk is een wazige regel.
Heb je een paar kg thuisliggen in bv. juni dan zal niemand daar moeilijk overdoen
Stel je hebt 2x 25 kg = 50 kg gekocht en je bent ziek zodat je de fik er niet in kan steken oudjaarsnacht.
Mooi balen natuurlijk maar afgezien daarvan wat nu??
Bewaren dan maar? officieel val je dan buiten de gedoogregeling van de laatste 3 dagen van het jaar en voor de wet ben je dan wel mooi in overtreding omdat je geen passende opslag hebt. Je vuurwerk zou in het ergste geval dan in beslag kunnen worden genomen , met een rechtzaak of boete( die jij natuurlijk aanvecht, want je bent het er niet mee eens )tot gevolg.
Hier komt de vaagheid naar boven.De uitsprakenvan de rechtbanken verschillen hier nogal in.
De ene rechter heeft begrip voor je ziekzijn en ziet er geen kwaad in , en de andere vind je een overtreding begaan hebben in de wet opslag en een andere rechter vind wel weer wat anders.
Ik zelf vind dat als je de rest van het jaar niet ligt te klooien met vuurwerk en laat zien dat het inderdaad overmacht is door je ziek zijn er geen probleem is.
Lig je de rest van het jaar toch te klooien met vuurwerk en je wordt aangehouden en ze vinden het dan , dan vind ik het terrecht dat het in beslag word genomen.
En ik denk dat de meeste rechtbanken ook zo zullen denken.
Wat vervoer betreft in de klasse 1.4 zullen jullie nooit boven de vrijstelling komen.
Echter is voor de consument een beperkte hoeveelheid ingevoerd om te kunnen vervoeren.
Dat is de hoeveelheid die een verkooppunt uit mag geven per persoon!
Dus met 4 personen in de auto = 4x 25 kg = 100kg.
Koop je meer bv 2x 50 kg en 2x 25 kg = 150 kg met 4 personen in een auto, dan ben je in overtreding.
Loopje tegen een BV. IVW controle aan dan ga je geheid voor de bijl.
Ik heb dit een en ander snel geschreven en ik zou nog wel meer kunnen schrijven maar de tijd ontbreekt me nu.
Ik hou dit in de gaten en zal reageren als er nog vragen zijn.
Grotjes,
Harrie boem

Back
Bovenaan