Max. 10kg vuurwerk per persoon?

Als een winkelier het goed wil doen volgens de regels kunnen en mogen ze de 100.000 klapper niet aan 1 persoon mee doen, geen probleem lijkt mij.
Maar dan kun je bijna niets verkopen, denk dat een karton kanonslagen ook al wel snel bij het limiet komt.

Zou voor iedereen beter zijn als ze het ophogen naar bijvoorbeeld 25kg.

25 is nog weinig vindt ik, 50 vindt ik wel normaal.
En ze zijn er mee bezig, duurt ook zeker weer 3 jaar ofzo, voordat de wet is verandert

Tuurlijk, 50 kilo zou nog beter zijn voor ons freaks.
Maar denk dat ze vooral naar het gemiddelde kijken, de meeste mensen zullen nooit aan de 50kg komen.
Ag en wordt het bijvoorbeeld 'maar' 25kg dan loop je tog 2 keer of samen met iemand.

ik snap ook niet waarom ze dat niet gewoon verhogen tot bijv 100 kilo, komt vrijwel geen consument aan, hoef je het niet te controleren (wat toch al bijna niet gebeurd) en het is toch maar voor 3 dagen. Maargoed, nederland doet graag moeilijk

Als een winkelier het goed wil doen volgens de regels kunnen en mogen ze de 100.000 klapper niet aan 1 persoon mee doen, geen probleem lijkt mij.
Maar dan kun je bijna niets verkopen
, denk dat een karton kanonslagen ook al wel snel bij het limiet komt.

Zou voor iedereen beter zijn als ze het ophogen naar bijvoorbeeld 25kg.

Toch een probleem dus:D Het is best lastig al de regeltjes, maar waarschijnlijk gaat het naar 22,5kg conform ARBO regelementen.

50kg zou natuurlijk helemaal top zijn!

Toch een probleem dus:D Het is best lastig al de regeltjes, maar waarschijnlijk gaat het naar 22,5kg conform ARBO regelementen.

50kg zou natuurlijk helemaal top zijn!

Het kan aan mij liggen, maar ik snap het probleem niet zo zeer.
Je kunt een 100k klapper enkel verkopen als ze hem met 2 man op komen halen.
Vervelend is het wel, dat begrijp ik.

Je hebt natuurlijk wel gelijk, het is ook geen probleem.. maar voor een klant is het een probleem, heel veel mensen zitten al heel snel boven de 10kg.

Weet niet hoeveel kilo vuurwerk jij ophaalt, maar ik neem aan dat als het bijvoorbeeld 70kilo is dat je niet met 7 man komt ophalen. En als winkeliers het dan niet meegeven, wordt ook jij er niet vrolijk van. toch?

Nee, ik bekijk het nu van de kant van de winkelier.
Tuurlijk, vorig jaar zat ik op rond de 200 kilo, nee dan wordt ik er niet vrolijk van om dan 20 keer te gaan.

maar je mag ook maar 10 kilo per huishouden in huis hebben (ook tijdens verkoopdagen), dus de regel is ook krom, moet je dan die 100k delen ofzo ?
En als je tien kinderen hebt, zouden ze dus allemaal 1 kilo mogen hebben om niet boven die 10 kilo per huishouden te komen ?

maar je mag ook maar 10 kilo per huishouden in huis hebben (ook tijdens verkoopdagen), dus de regel is ook krom, moet je dan die 100k delen ofzo ?
En als je tien kinderen hebt, zouden ze dus allemaal 1 kilo mogen hebben om niet boven die 10 kilo per huishouden te komen ?

lijkt me stug wij zijn met ze 10en thuis ( mijn stiefbroers en stiefzussen zijn een vijfling) en moeten we dan zoals jij zei maar 1 kilo pp? slaat nergens op ik zit al ruim over de 10 kilo heen, me 4 stiefbroers ook dus dan zouden we dus een flinke boete kunnen verw8ten als het waar is wat jij zegt :frusty:

Dat zou kunnen ja, de politie heeft het bij mij meegenomen omdat het meer als 10 kilo was, en dat was 30 december. Was ook maar iets van 15 a 20, maartoch.
En ik zei ook tegen hun. Dan kan je wel de bestellingen opvragen bij vuurwerkwinkels en bij iedereen die meer als 200 a 300 heb, kan je wel alles meenemen, omdat die vrijwel zeker allemaal meer als 10 kilo hebben.

En daar praten ze dan een beetje omheen zoals, ''we hebben het nu over jou enz enz bla bla''

Denk niet als je met 10 mensen in een huis wonen en allemaal vuurwerk afsteek dat je maar 10 kilo mag hebben.Maar volgens mij is het gewoon 10 kilo persoon.

Als je het haalt per persoon, in één huis mag je ook maar diezelfde 10kg. hebben...de verhalen kloppen, hoe geschift ook

meelopen met de klant

meelopen met de klant

hiervoor las ik dat er wordt meegelopen met de klant als de klant meer dan 10 kg koopt.

Mag ik jullie erop wijzen, dat je dan willens en wetens de klant met een misdrijf helpt !

De enige echte officiele manier is dat je de klant die bijv. 30 kg wil kopen, als 3 aparte klanten helpt. d.w.z. 3 bonnen van max 10 kg.
klant moet zelf 3 x naar de auto lopen als hij in z'n eentje is.
De verkoper mag alleen maar weten dat hij 1 x 10 kg heeft gekocht.

Waar zijn we mee bezig in dit land ?:angry:

vr.gr.

Edwin

Ik vraag mij af wat nou echt het nut is van deze regel.
Waarom is deze regel ooit in het leven geroepen?
Misschien een winkelier op het forum die ons dat kan vertellen?

Ik heb eens gehoord dat het met veiligheid te maken zou hebben. (weet niet of dat echt de reden is)
Als dat wel zo is dan zie ik absoluut niet wat daar veiliger aan zou moeten zijn.

Stel... ik koop 80 kilo vuurwerk.
Volgens de regels zal ik dan met 8 personen van 16 jaar of ouder moeten komen om vervolgens mijn vuurwerk op te halen?
Wat is hier veiliger aan?
Het lijkt mij toch beter als ik een ongeluk krijg dat ik alleen met die 80 kilo de lucht invlieg dan met 8 personen.
Dus het lijkt mij sterk dat deze regel met veiligheid te maken zou hebben.

Iemand die de echte reden weet van deze regel?

wij in rotterdam hebben van de DCMR te horen gekregen dat het naar 25 kg gaat in het nieuwe besluit

dus mannen nog even k.l.o.t.e.n dit jaar en dan gaat het beter woorden

Back
Bovenaan