Max. 10kg vuurwerk per persoon?

Vorig jaar zei de winkelier bij mij dat het om 10kg kruit zou gaan...
Dus dan moet je zeker 20 500grammers kopen..?
Achja, zolang zij er niet moeilijk over doen heb ik niets te klagen. :p

Hmm mijn bericht was verwijderd, dan nog maar een keer! :wink:

Ik denk dat de overheid van het gemiddelde huishouden uitgaat, dus wat rotjes en een pakketje.

Het gaat om 10 KIlo BRUTO! Geen netto dus geen kruit maar al het klei kruit verpakking zelfs etc

In de winkels doen ze daar echt niet moeilijk over, maar je hebt altijd zeikerds die zich per se aan de wet willen houden. Dus gewoon overleggen en zeer waarschijnlijk doen ze er niet moeilijk over.

Heb dit jaar voor 20 kg, haal het met me pa op.
Ik ben nog geen 18 dus we zouden in principe maar 10 kg mee krijgen, maar de vw-dealer heeft er niks over gezegd toen ik het formulier inleverde. Waar trouwens ook niks op staat van Max. 10 kg.

Zal wel gewoon meevallen, 2x sjouwen word het toch zeker.

Ik ga mijn vuurwerk morgen ophalen, en denk dat het meer ndan 10 kilo is staat niet op de bestel bon:frusty: maar goed, moet ik dan met 2 personen komen ophalen of kan ik dan ook 2 keer lopen? :bye:

Ik had 2 tassen vol met vuurwerk er stond in het groot op MAXIMAAL 10 KG PER PERSOON.
Ik had een doos met kanonslagen die weegt al meer dan 10 KG staat er op.
En dan 2 loeizware tassen :P mijn moeder is gek ze is helemaal boos nu dat ik zoveel heb :P en ik kreeg het zonder problemen mee.

Ook ik had geen problemen want had 2 winkel wagens vol en kon zo naar de auto. Echt beter want anders blijf je lopen :p

Heb dit jaar voor 20 kg, haal het met me pa op.
Ik ben nog geen 18 dus we zouden in principe maar 10 kg mee krijgen, maar de vw-dealer heeft er niks over gezegd toen ik het formulier inleverde. Waar trouwens ook niks op staat van Max. 10 kg.

Zal wel gewoon meevallen, 2x sjouwen word het toch zeker.

Je moet 16 zijn om vuurwerk te halen, geen 18! :)

Het is en blijft een vreemde regel. Veel pakketten mag je officieel niet eens in huis hebben omdat ze 10+ kg zijn. Ook mag je uiteraard niet met vrienden/familie O&N vieren als iedereen een beetje (of veel) vuurwerk heeft. 10 kg per huishouden max.

En eigenlijk mogen we al helemaal geen kartonnen kopen, want dan zijn de winkelier en wij boefjes.

Waar gaat dit heen?

ze zouden in de politiek eens met een gezonde belgische blik naar vuurwerk moeten kijken i.p.v. met een nederlandse opgefokte overdreven stressige anti vuurwerkblik

haha wat een lachertje van de dag zeg, vaak genoeg gebeurt dat we met 2 a 3 man vuurwerk gaan halen en al snel over de 300 kilo zijn...

dus kortom hier word vrijwel nergens op gelet, die luisthjes doen niks anders dan het vuurwerk gewoon verkopen.

er zou eigenlijk een regel moeten zijn van max 10 kg kruid. wan in al die cake's zit klei en en dik opgerold karton dat en dat maakt het zo zwaar

Back
Bovenaan